Piotrek91tur Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Witam Niebawem zamierzam wymienić mechanizm korbowy w moim rowerze z 42/32/22 na 44/32/22 i moje pytanie do was jest takie czy będzie potrzeba wymiany przerzutki przedniej lub łańcucha? Posiadam rower Kellys viper SF i w związku z zużyciem się zębatek planuję tą wymianę a przy okazji chciałbym trochę zwiększyć przełożenie bo dotychczas posiadane mi nie wystarczało. Czy zmiana przełożenia którą proponuję będzie zauważalna? Bo domyślam się że zakładanie do tego roweru zębatek 48/38/28 nie ma sensu
kateemiak Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 nic nie musisz wymieniać przełożenie będzie na początku zauwazalne ale przyzwyczaisz się
Piotrek91tur Napisano 29 Marca 2015 Autor Napisano 29 Marca 2015 A co myślisz o założeniu korby z zębatkami 48/38/28? w tym wypadku wymiana przednich przerzutek będzie już chyba konieczna i zmniejszy się prześwit.
beskid Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Różnica tylko 2 zębów na największym blacie to jest bezcelowa zmiana. Jeżdziłem na 42T i na 44T. Sens ma tylko opcja z korbami z blatem 48T. Wtedy trzeba zmienić przednią zmieniarkę. Jest zasadą, że jak zmieniasz korbę to i wkładasz nowy łańcuch tym bardziej, że zapewne kaseta też nie jest w dobrym stanie.
tobo Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Zakładanie ma sens jeśli przy obecnej eksploatacji czujesz niedobór. A czy to rower mtb - bez znaczenia.
kateemiak Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 48T chyba bardziej do zjazdów bo do normalnej jazdy wystarczy 44T chyba że ktoś ma nogi z żelaza albo koks łyka
tobo Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 ...ale założycielowi tematu nie wystarcza, widocznie taki ma styl jazdy.
kateemiak Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 a czy przedniej zmieniarki nie wystarczy podnieść trochę do góry
Piotrek91tur Napisano 29 Marca 2015 Autor Napisano 29 Marca 2015 Myślę że założę 44T dzisiaj po dość długiej przerwie przejechałem się rowerem i ciut większe przełożenie powinno wystarczyć, przy okazji zaoszczędzę na zmianie przedniej przerzutki. Co do podwyższenia przedniej przerzutki to myślę że byłby potem problem z przełączaniem łańcucha na najniższą zębatkę ponieważ szczelina gdzie łańcuch przechodzi przez przerzutkę jest poszerzony w dolnej części. Dzięki wszystkim za szybką odpowiedź
adriansocho Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 48T chyba bardziej do zjazdów bo do normalnej jazdy wystarczy 44T chyba że ktoś ma nogi z żelaza albo koks łyka Dlaczego zdecydowałeś się napisać coś tak głupiego? Nie pomyślałeś, że to może być na szosę albo że ktoś woli sobie od czasu do czasu pedałować z kadencją mniejszą niż 160? Ja bardzo popieram zestaw 48/36/26, najczęściej takie zębatki są w trekingowych wersjach normalnych korb MTB. Ja miałem z korbami Shimano M532, na rowerze 26" dobrze się to spisywało (tak samo 36 z w terenie).
kateemiak Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 ten co dodał ten post nie jeździ szosówką może w szosowym to się sprawdza
tobo Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Dlaczego zdecydowałeś się napisać coś tak głupiego? Nie pomyślałeś, że to może być na szosę albo że ktoś woli sobie od czasu do czasu pedałować z kadencją mniejszą niż 160? Ja bardzo popieram zestaw 48/36/26, najczęściej takie zębatki są w trekingowych wersjach normalnych korb MTB. Ja miałem z korbami Shimano M532, na rowerze 26" dobrze się to spisywało (tak samo 36 z w terenie).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.