Skocz do zawartości

[ile ogniw] kupno łańcucha 9 rzedowego


diaglab

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

chciałem kupić nowy łańcuch do mojego roweru, żeby jezdzic metodą "kilku łańcuchów" w moim przypadku 2-3 (jeszcze sie nie zdecydowałem być może tylko 2).

 

Policzyłem ogniwa ze spinką w łańcuchu który jest zamontowany i wyszło mi 118 ogniw ze spinką. 

 

I tutaj pojawił się problem większość sprzedawanych łańcuchów zwłaszcza tych "po lepszej cenie", jest krótsza. Co z tym fantem zrobić?

 

Źle liczę ogniwa w starym łańcuchu? Da radę jeździć na mniejszej ilości ogniw? Czy może łańcuchy "w lepszej cenie" są krótsze i należy szukać 118 ogniw po normalnej cenie?

 

Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie :)

Napisano

9 rzedowy napęd, kaseta CS HG50. Teraźniejszy łańcuch to KMC niestety modelu nie znam (napisane na nim jest tylko supernarrow). Właśnie posługiwałem się stroną, do której adres wkleilłeś. Wybrałem metodę liczenia i wyszło mi 117 ogniw +spinka=118 ogniw

 
Napisano

Czyli liczyć jeszcze raz albo zamontowali zbyt długi, chociaż napęd pracuje ok. Kupiłbym łańcuch 114 ogniw, ale nie chce by byl za krótki. :(

Napisano

 

 

Kupiłbym łańcuch 114 ogniw, ale nie chce by byl za krótki.
Ja mam rowery z napędem 10 i 11 rzedowym i kupuję do nich dedykowane łańcuchy i zawsze je skracam. W twoim rowerze najprawdopodobniej tez będziesz musiał skrócić musiał skrócić.
Napisano

Zapewne masz rację. Liczyłem po raz trzeci i jest na pewno 118 ogniw. Napęd chodzi dobrze, na krótszym też pewno będzie chodził dobrze. Kwestia jak sprawdzić czy dajmy na to 114 ogniw starczy? 

Napisano

Zamówiłem łańcuch 116 ogniw, czyli jest on o 2 ogniwa krótszy niż ten który zamontowala fabryka. Moge jeździć zamiennie na tych dwóch łańcuchach? Czy musze skrócić stary łańcuch aby jeździć metoda dwóch łańcuchów?

Napisano

To rower crossowy, nie wiem czy jest sens jazdy na 2 łańcuchach. Ale jeśli już chcesz tak robić, to najpierw dobierz jego optymalną długość, łańcuch ma 118 ogniw ponieważ komuś w fabryce nie chciało się go skrócić do właściwej długości.

Poza tym ile przejechałeś na starym łańcuchu ?

Napisano

Starego łańcucha nie musisz skracać. Sprawdzałeś stary łańcuch zakładając na największe zębatki (same zębatki bez przerzutki)? 118 to naprawdę sporo. Aż ciężko uwierzyć że masz tak długi tył.

Napisano

Po takim przebiegu kaseta powinna "przyjąć" nowy łańcuch 

Dlatego chciałbym, zacząć już jeździc na nowym łańcuchu, póki nie jest jeszcze za późno na metodę "kilku łańcuchów". 

 

Starego łańcucha nie musisz skracać. Sprawdzałeś stary łańcuch zakładając na największe zębatki (same zębatki bez przerzutki)? 118 to naprawdę sporo. Aż ciężko uwierzyć że masz tak długi tył.

 

Liczyłem ogniwa 3 krotnie. na pewno jest 118 ogniw. Kupiłem nowy rower, wszystko chodziło dobrze to nie wnikałem jak tam fabryka zrobiła. 

 

Gdy z przodu mam największa koronkę, a z tyłu najmniejszą przerzutka jest w takim położeniu 

42043008757872909799.jpg

 

 

Sprawdziłem właśnie jak łańcuch leży na największych zębatkach35476196969935445013.jpg

I o to jest pytanie co robić? Skrócić obydwa do odpowiedniej długości? Skrócic stary do długosci nowego? Jeździć na starym, a gdy sprawdzian wskaże 0,75 wymienić łańcuch(kwestia jeżdzenia do serwisu bo sam sprawdzianu nie mam)? 

Napisano

Moim zdaniem powinienes zmieniac jesli chcesz jezdzic na dwa (taka w koncu tego idea) a nie czekac na zjechanie lancucha.

A serwisu do sprawdzania nie potrzebujesz. Uzyj suwmiarki. A jak nie masz to kup - przyda sie. Najtansze - plastikowe - dostaniesz za kilka zlotych w marketach budowlanych.

Napisano

Jeśli chcesz jeździć na 2 łańcuchy, to skróć obydwa do optymalnej długości, i bez zwłoki zacznij jeździć na nowym.

Nie czekaj do wyrobienia łańcucha 0,75 ponieważ wtedy łańcuch odkształci już w pewnym stopniu kasetę, a ta z kolei będzie powodowała szybsze rozbijanie nowego łańcucha.

Lub możesz jeździć na obecnym napędzie do jego całkowitego zajechania, i wtedy założyć nowy komplet, w rowerze crossowym jeden komplet może wytrzymać nawet kilkanaście tys. km.

Napisano

Dziękuje za odpowiedzi. Panowie czyli z tego co widzę moja decyzja o drugim łańcuchu była zbytnią nadgorliwoscią? No nic zrobię tak jak piszecie, skrócę obydwa łańcuchy i będe jeżdził na dwa, skoro już kupiłem łańcuch. 

 

Na sam koniec mam dwa pytania:

 

1. czy 500-600 km to nie za późno?

 

2. Czy skrócenie łańcucha spowoduje że przerzutka tylna zacznie inaczej pracować i będzie wymagać regulacji?

Napisano

Jeżeli skrócisz do prawidłowej długości (dwa największe tryby plus dwa ogniwa) to ona po prostu tak powinna działać.

Co do kilometrówki to jest ona umowna. Wszystko zależy od łańcucha więc dobrze jest mieć porządny przyrząd. Na ebayu spotkałem się z takim co podaje rozciągnięcie z dokładnością co dziesięć setnych procenta. Orientacyjnie łańcuch powinno się zmieniać przy 0,5%, później 0,75% i przy 1% ląduje w koszu. przy 9 rzędów i więcej granicznym rozciągnięciem jest 0,75%. Tańsze łańcuchy mogą mieć już na wstępie rozciągnięcie z zakresu 0,25-0,5% i nie jest to wada fabryczna. Droższe będą się trzymały 0,25% na starcie. Bez tego luzu łańcucha nie dało by się przekonać do przekrzywienia bocznego podczas zmiany biegów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...