Skocz do zawartości

[3000-3500] Jaki cross?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Noszę się z zamiarem kupna roweru crossowego w okolicach 3kzł, rower będzie głównie wykorzystywany do jazdy po mieście czyli asfalt i ścieżki rowerowe + czasami po bezdrożach i lesie, ok 100-150km tygodniowo. Skupiam się raczej na polskich produktach, uważam że mają lepszy stosunek jakość/cena, na a poza tym trzeba wspierać rodzimą gospodarkę ;). Mam 192 cm wzrostu i 105kg żywej wagi. Wstępnie jestem zdecydowany na Unibike Zethos 2015 rama 23"

http://www.unibike.pl/zethosgts.php

Jest w tej cenie też Kross Evado 6.0, ale wydaje mi się, że ma gorszy osprzęt.

http://www.kross.pl/pl/cross/evado-6-0

Proszę o opinie czy to dobry wybór, czy można coś lepszego znaleźć na rynku.

 

Napisano

Jest jeszcze dostępny Unibike Xenon 2014 - świetny rower, hamulce Shimano SLX hydrauliczne, napęd 30 Shimano Deore, mocne koła z piastami również Shimano Deore. Waga 13 kg z masywną stopką też nie do pogardzenia w rowerze crossowym.

Napisano

 

 

A tak obiektywnie to lepszy Xenon czy Evado 7.0?
Evado ma lepszy amortyzator (powietrzny), manetki i przerzutki. Xenon ma klasę wyżej korbę, hamulce i ma dobre koła ( czy lepsze od Evado to nie wiem bo Kross nie podaje jakie szprychy ma w kołach). 
Napisano

 

 

apisano wczoraj, 23:00 mdok, dnia 17 Marz 2015 - 10:10 PM, napisał: Jest jeszcze dostępny Unibike Xenon 2014 Rama w rozmiarze 19" będzie zdecydowanie za mała dla osoby o wzroście 190 cm.

 

Nie polecałem rozmiaru ramy tylko model roweru :) przecież można go poszukać gdzieś, gdzie jeszcze jest wybór rozmiaru.

Napisano

Chyba wybiorę Xenona ze względu na gwarancję na ramę 5 lat :). Zdarzały się w ogóle przypadki że komuś cieżkiemu rama pękła?

Napisano

Ja mam Xenona od roku i przy moich 110-115 kg wszystko jest ok. Mam tez drugi rower Unibike - Crossfire (z 2 edycji ze sztywnym widelcem) i też nie miałem problemów.

Napisano

Przymierzałem się w salonie do evado 7.0 2015 na ramie 21" i jak stanąłem w rozkroku nad ramą to niewiele było luzu między górną rurą a kroczem. Tak mi też doradził sprzedawca, że 23" może już być za duża. Według kalkulatora na stronie krossa to właśnie dla mnie rama 21 i to tak na granicy 19/21. Może jakieś krótkie nogi mam, nie wiem :). No a poza tym w rozmiarze 23 już i tak nie ma.

Napisano

Roobson jak możesz sprawdź w swoim rowerze dokładnie koła. Ja zakupiłem evado 7.0 z 2014 koła miały dość duże" bicie " centrowalem ale dalej jest kłopot. Konkretnie łączenie obręczy jest fatalne dwie płaszczyzny nie są równe. Tak na oko jakiś milimetr. Do tego opony jakby drugi albo trzeci gatunek nierówne,zdeformowane. U mnie objawia się to szczególnie biciem pionowym kół.

Napisano

Ok, mam już rowerek w domu. Co do jakości wykonania to nie mam żadnych zastrzeżeń, obręcze i opony również ok - ani pionowego, ani osiowego bicia nie stwierdziłem. Co do rozmiaru ramy to zdecydowanie 23" byłaby za duża, w tym momencie mam 6cm luzu między górną rurą a kroczem, więc niewiele. Orientujecie się czy trzeba wykonać przegląd, żeby była gwarancja ważna?

Napisano
W karcie roweru wszystko powinno być napisane.

 

No fakt, w ciągu pierwszego miesiąca eksploatacji należy wykonać przegląd. Rozbawił mnie napis na ramie przy tylnym kole "disc brakees". Naprawde nie trzeba być orłem z angielskiego żeby wiedzieć, że heble to brakes, a nie brakees !! :)

Napisano

Jeśli dobrze rozumiem to dotyczy tzw przeglądu "0" trzeba dokonać go w pierwszym miesiącu. Rower przed wysyłką został złożony sprawdzony i wysłany juz z wypełnioną karta gwarancyjną. Czyli już jest po przeglądzie zerowym. Nie chce stracić gwarancji a równocześnie płacić dodatkowo 15% ceny roweru za tego typu przegląd dokonany w innym sklepie (gdzieś wyczytałem ze tyle sobie życzą) W poniedziałek zadzwonię do sklepu z pytaniem jak to dokładnie wygląda.

Napisano

Ok, mam już rowerek w domu. Co do jakości wykonania to nie mam żadnych zastrzeżeń, obręcze i opony również ok - ani pionowego, ani osiowego bicia nie stwierdziłem. Co do rozmiaru ramy to zdecydowanie 23" byłaby za duża, w tym momencie mam 6cm luzu między górną rurą a kroczem, więc niewiele. Orientujecie się czy trzeba wykonać przegląd, żeby była gwarancja ważna?

 

Obawiam się, żeten rower nie jest dla ciebie, rama o długości 587 mm nawet jak na crossa jest zwyczajnie krótka dla 190 cm.

 

Napisano

Jeśli dobrze rozumiem to dotyczy tzw przeglądu "0" trzeba dokonać go w pierwszym miesiącu. Rower przed wysyłką został złożony sprawdzony i wysłany juz z wypełnioną karta gwarancyjną. Czyli już jest po przeglądzie zerowym. Nie chce stracić gwarancji a równocześnie płacić dodatkowo 15% ceny roweru za tego typu przegląd dokonany w innym sklepie (gdzieś wyczytałem ze tyle sobie życzą) W poniedziałek zadzwonię do sklepu z pytaniem jak to dokładnie wygląda.

Mi krzykneli 150 zł za taki przegląd, w autoryzowanym serwisie rzecz jasna.

Obawiam się, żeten rower nie jest dla ciebie, rama o długości 587 mm nawet jak na crossa jest zwyczajnie krótka dla 190 cm.

Może ja się nie znam, ale tak na chłopski rozum: rama w większym rozmiarze byłaby dłuższa o ok. 1,5cm, to przecież tą "krótkość" ramy można zniwelować odsuwając siodełko do tyłu. Za to byłaby 5 cm wyższa, i wtedy zsiadając prawdopodobnie bym uderzał jajami o górną rure :)

Napisano

 Ciekawi mnie na jaką długość masz wysunięty wspornik siodła z rury podsiodłowej, innymi słowy jak bardzo masz wyciągniętą sztycę ? Oczywiście przy założeniu, że masz prawidłową pozycję na rowerze, tzn. jak siedzisz na siodełku, noga leciutko ugięta w kolanie przy najniższym położeniu pedału. Jak możesz to zmierz, tylko podaj odkąd dokąd mierzyłeś.

Napisano

Mi krzykneli 150 zł za taki przegląd, w autoryzowanym serwisie rzecz jasna.

Może ja się nie znam, ale tak na chłopski rozum: rama w większym rozmiarze byłaby dłuższa o ok. 1,5cm, to przecież tą "krótkość" ramy można zniwelować odsuwając siodełko do tyłu. Za to byłaby 5 cm wyższa, i wtedy zsiadając prawdopodobnie bym uderzał jajami o górną rure :)

 

Fakt, nie znasz się, odsuwanie siodełka do tyłu to nie jest sposób na "wydłużanie " ramy, ponieważ powoduje to przesunięcie kierującego względem korb i  wszystkie wynikające z tego konsekwencje, wydłużanie mostka również nie jest sposobem, nie ma sposobu na wydłużenie za krótkiej ramy, za to można wybrać inny rower który jest dłuższy przy podobnej wysokości podsiodłówki.

Teraz to już nie ważne ...

 

Napisano

 

 

Ciekawi mnie na jaką długość masz wysunięty wspornik siodła z rury podsiodłowej, innymi słowy jak bardzo masz wyciągniętą sztycę ? Oczywiście przy założeniu, że masz prawidłową pozycję na rowerze, tzn. jak siedzisz na siodełku, noga leciutko ugięta w kolanie przy najniższym położeniu pedału. Jak możesz to zmierz, tylko podaj odkąd dokąd mierzyłeś.

Dokładnie na 18cm mam wysuniętą sztycę, mierzone od górnej krawędzi rury podsiodłowej do końca sztycy (bez siodełka).


 

 

Fakt, nie znasz się, odsuwanie siodełka do tyłu to nie jest sposób na "wydłużanie " ramy, ponieważ powoduje to przesunięcie kierującego względem korb i wszystkie wynikające z tego konsekwencje, wydłużanie mostka również nie jest sposobem, nie ma sposobu na wydłużenie za krótkiej ramy, za to można wybrać inny rower który jest dłuższy przy podobnej wysokości podsiodłówki. Teraz to już nie ważne ...

No dokładnie, teraz to już mało ważne, ale dzięki za cenne informacje. A swoją drogą jeśli jest tak jak piszesz to na stronie Krossa są bzdury:

http://www.kross.pl/pl/poradnik/dobor-ramy

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...