Skocz do zawartości

[5"] Dwa kilo gumy czyli pretekst do dyskusji na temat fatbike'ów


adriansocho

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Fajne te fat'y które wrzucacie, ale z tego co widzę to w prawie wszystkich rozmiarówka kończy się na L/19 cali. A ja mam 198 cm wzrostu. Znacie może takie, które są rozsądne budżetowo, a jednocześnie występują w rozmiarach dla tych nienormatywnych gabarytowo? Dzięki

 

Paweł

 

PS. Jakby ktoś słyszał o używanym grubasie w rozmiarze XXL to wdzięczny będę za info :)

Edytowane przez kilohaszu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Fajne te fat'y które wrzucacie, ale z tego co widzę to w prawie wszystkich rozmiarówka kończy się na L/19 cali. A ja mam 198 cm wzrostu. Znacie może takie, które są rozsądne budżetowo, a jednocześnie występują w rozmiarach dla tych nienormatywnych gabarytowo? Dzięki

 

Paweł

 

PS. Jakby ktoś słyszał o używanym grubasie w rozmiarze XXL to wdzięczny będę za info :)

https://www.olx.pl/oferta/nowy-1100zl-taniej-rower-deore-xt-fat-bike-niemiecki-stevens-2016-CID767-IDhpe8z.html

 

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Piszą że rozmiar ramy na zamówienie dowolny!

 

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kto kupuje fata raczej celuje w teren, gdzie inny rower po prostu nie pojedzie (głęboki śnieg). Inny teren moim zdaniem to porażka dla Fata.

Wybacz, nie zgodzę się z Tobą, ja z powodzeniem jeżdżę fatem po lesie,i uważam że jest to jego naturalne środowisko.Jeżdżę wszędzie gdzie droga nie dochodzi:)

 

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ivan, nie zwracaj uwagi - "kolega" Wojtas jest tu specem od każdego tematu. Jest też mistrzem czytania ze zrozumieniem, wypisywania agresywnych uwag wobec innych i łatwego wycofywania rakiem po wpadce.
No a w dodatku ma BOSKI CZAS wjazdu na jakąś tam górę i numer startowy więc wiesz.. nie pogadasz...  :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ivan, nie zwracaj uwagi - "kolega" Wojtas jest tu specem od każdego tematu. Jest też mistrzem czytania ze zrozumieniem, wypisywania agresywnych uwag wobec innych i łatwego wycofywania rakiem po wpadce.

No a w dodatku ma BOSKI CZAS wjazdu na jakąś tam górę i numer startowy więc wiesz.. nie pogadasz...  :devil:

 

Wstałeś lewą nogą czy coś ci się wysuszyło w mózgu i kabelki nie stykają?

 

Wracając do meritum, bo tym mogę się pochwalić, za to ty wymyślasz jakieś wymyślone historie (agresywne uwagi? ucieczka po wpadkach? jakich wpadkach? spec od każdego tematu -  wyobraź sobie że jak coś poznałem to mam swoje zdanie. ty nie?), to zeszłej zimy przejechałem z 500km po śniegu fatem (Wielka Sowa, Srebrna Góra, Harrachov, Śnieżnik) i to na różnych fatach (Spec, Silverback itp). Oczywiście zdarzyło się dojeżdżac po asfalcie albo i po błocie/szutrze i podtrzymuję swoje zdanie. Kupować Fata to tylko na śnieg. Tak samo mogę powiedzieć że mam rower przełaja i jeżdżę nim wszędzie. To po co mi inny rower? CX pojadę i po szosie, i po szutrze, i po śniegu a nawet po trailach. Da się oczywiście. Ale jak widzę ziomka jadącego na Śnieżkę na czas na 16kg facie, jak mu cały rower podbija od bujania od opon, no to sorry. to nie działa. 

A ile fatów w takowym terenie objechałes kolego, żeby tak zdecydowane sądy wygłaszać?

 

Pamiętaj, że dla sporej ilości otłuszczonych fat z jeszcze jednego roweru zmienia się w ten jedyny...

 

Szacunek...

I.

 

cztery różne faty w zimowych warunkach polskich i czeskich gór, na max wysokościach 1400m npm (Karkonosze), ok 10 weekendowych wyjazdów myślę że z 500km

 

Jeśli ktoś zostawia sobie tylko fata i to jego wybór to co mi do tego? Są ludzie co mają jedną szosę i są szczęśliwi. Mając tylko fata traci się wieeele frajdy z terenów gdzie fat to tylko kula u nogi.

Edytowane przez wojtas7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wstałem prawą nogą, ale Ciebie po prostu czytać się nie da. Nie pierwszy raz. Oczywiście Ty tego nie widzisz i to jest podstawowy problem. Nie Twój ale innych na tym forum. I to nie tylko moje zdanie. Koniec.
A że Ty jeździłeś TYLKO po śniegu to nie znaczy, że inni nie mogą jeździć po innym terenie, cieszyć się tym i nie widzieć problemu lub potrzeby zmian.
Pytanie ile przejechałeś wybrzeży, pustyń i wyschniętych den rzek, że wiesz iż tam fat się nie nada a np 29" jest lepsze. hę?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstałem prawą nogą, ale Ciebie po prostu czytać się nie da. Nie pierwszy raz. Oczywiście Ty tego nie widzisz i to jest podstawowy problem. Nie Twój ale innych na tym forum. I to nie tylko moje zdanie. Koniec.

A że Ty jeździłeś TYLKO po śniegu to nie znaczy, że inni nie mogą jeździć po innym terenie, cieszyć się tym i nie widzieć problemu lub potrzeby zmian.

Pytanie ile przejechałeś wybrzeży, pustyń i wyschniętych den rzek, że wiesz iż tam fat się nie nada a np 29" jest lepsze. hę?

 

 

przeczytaj jeszcze raz co napisałem. i jeszcze raz. Wytrzeszcz oczy i  dostrzeżesz: "Oczywiście zdarzyło się dojeżdżac po asfalcie albo i po błocie/szutrze i podtrzymuję swoje zdanie.". Otóż nawet po singlach jeździłem wyobraź sobie a i nawet w Dolnej Moravie na trudnych zjazdach korzennych. Na oponach, które tylko podskakują a nie amortyzują, to nie jest najlepszy pomysł. I miałem i na sztywno i bluto. I tu i tu to jest słaby pomysł po prostu. Da się, ale męczarnia.

 

A teraz powiedz gdzie przyśniło Ci się, że ja mam gdzieś jakieś rekordy? Na podjazdach?

I co powiesz na temat silverback-a ??

 

Moje zdanie na temat Fata jest powyżej i na takie zadanie to jest spoko rower. Akurat jeździłem kilka dni na za małym rozmiarze i trochę mi to przeszkadzało, ale rower działał spoko. Jak dla mnie to sztywny widelec, szerokie opony 4,5 min, napęd spokojnie wystarczy 1x8 byleby z przodu mieć 22T na podjazdy. Ale ja fatem wybieram się tam gdzie jego miejsce wg mnie, czyli śnieg i tam amortyzator, opuszczana sztyca itp kompletnie niepotrzebna i tripy traktuję typowo jako wycieczki w góry kondycyjno-krajoznawczo.

 

Ale skoro mamy ty cwaniaczków, którzy twierdzą że dużo jeżdżą po pustyniach, wyschniętych dnach rzek, a może nawet zdobywają Biegun Północny, albo jeżdżą setki kilometrach po plaży, no to szacun za wyobraźnię wybujałą.

Edytowane przez wojtas7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziewczyny, personalne uwagi kto co i dlaczego to może na priv? Co?

 

Wojtek, napisz coś o geo tego Silverbacka bo jak dla mnie na papierze wygląda ono dość dziwnie.

 

Geo jest dziwne, potwierdzam. Ale tak jak pisałem, jeździłem na M (przy 183cm był za mały). Ale potraktowałem to na zasadzie jechać w góry, albo nie to nie narzekałem. I przy wysuniętej sztycy poza zakres (cicho sza - nic się nie stało), jechało się całkiem spoko.  A na OS z enduro (endurotrails bodajże) mam 2 czas na stravie z Małego Śnieżnika (co pokazuje ile zmienia śnieg). Z tych fatów co jeździłem najlepszą geo miał spec - jak to spec - siada się i od razu wrażenie że jest się po bike fittingu.

 

 

Odnośnie piachu sypkiego - pewnie, Fat spoko idzie. Kup rower, gdzie dojedziesz np. 15km po asfalcie, żeby przejechać 2 km po piasku. Wcześniej nie zapomnij spuścić powietrza z opon. Piękna sprawa. Po raz trzeci - można... ale po co.

 

A może to Ty jesteś z tej misji "Polska prosto"? Wtedy rzeczywiście ziomek wali przez las bezpośrednio przez lasy pola błota. Też można, gratuluję ;-)

Edytowane przez wojtas7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Odnośnie piachu sypkiego - pewnie, Fat spoko idzie. Kup rower, gdzie dojedziesz np. 15km po asfalcie, żeby przejechać 2 km po piasku. Wcześniej nie zapomnij spuścić powietrza z opon. Piękna sprawa. Po raz trzeci - można... ale po co.

można np mieszkać na polskim morzem, mamy takie tu na północy, i trochę piachu też. Można też jeździć na wyrypy w tereny gdzie asfaltu nie ma po 200-300 km w promieniu a jazda nawet kołem 29 to walka z zaciśniętą kierą albo sraka, że zaraz złapiesz sneaka, można też jeździć całkiem niedaleko na dalszą pólnoc po drugiej stronie Bałtyku gdzie masz mnóstwo terenów podmokłych na przemian z terenem tzw nieprzejezdnym. Zatem waż co jest z sensem, co nie i patrz ciut szerzej a nikt się nie doczepi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

cztery różne faty w zimowych warunkach polskich i czeskich gór, na max wysokościach 1400m npm (Karkonosze), ok 10 weekendowych wyjazdów myślę że z 500km

 

I to szanuję :thumbsup:

 

Nie ma klepania po próznicy, że sie wydaje, że przeczytałem. Pojeździł, sprawdził, ma zdanie.

 

I oby tu takich było wiecej, pominawszy wojenna retorykę ;)

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przez chwilę myślałem czy nie zostawić sztywniaka właśnie na zimę ale w różnice w piastach 135 vs 150 mnie zniechęciły.

 

Jeśli masz 135 ze średnicą 15mm to można ją prosto przekonwertować na 150, potrzebne dwa dystanse do piasty i jeden do tarczy hamulcowej.

 

http://www.ebay.com/itm/MTB-Tools-Adapter-Set-For-a-15mm-x-135mm-Front-Hub-to-a-15mm-x-150mm-Fork-Bluto-/262287844794

 

 

Zamiast dystansu do tarczy można użyć specjalnego adaptera do rozmiaru 180mm:

 

https://www.amazon.com/White-Brothers-Snowpack-Brake-Adapter/dp/B00882JQ8E

 

Właśnie zamówiłem Bluto ale zostawiam piastę 135mm żeby w razie czego zmienić na sztywny.

Edytowane przez Cona78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli masz 135 ze średnicą 15mm to można ją prosto przekonwertować na 150, potrzebne dwa dystanse do piasty i jeden do tarczy hamulcowej.   MTB Tools Adapter Set For a 15mm x 135mm Front Hub to a 15mm x 150mm Fork, Bluto | eBay     Zamiast dystansu do tarczy można użyć specjalnego adaptera do rozmiaru 180mm:   https://www.amazon.c...r/dp/B00882JQ8E   Właśnie zamówiłem Bluto ale zostawiam piastę 135mm żeby w razie czego zmienić na sztywny.
 

 

Właśnie przeplotłem koła na 150 :] Jakby ktoś szukał to mam ten zestaw mtbtools na sprzedaż jakby co + piaste Quanta 135mm QR9 + konwersion kit na QR15 własnej roboty na łożyskach Timkena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...