Skocz do zawartości

[4000-5500] rower na co dzień + wyprawy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

szukam roweru, którego będę używać na co dzień (jazda do pracy 10km+weekendy do 100km) + wakacyjne wyprawy rowerowe.

80% szosa, 20% drogi leśne itp.

wzrost: 174cm, waga: 75kg

Typ roweru, który mnie interesuje to:

 

Trek CrossRip Elite 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/city/dual_sport/crossrip/crossrip_elite/

 

Giant Revolt 1

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revolt.1/18841/76308/

 

najważniejsza rzecz to to by było przystosowanie do zamontowania błotników i bagażnika i żeby posiadał kierownice szosową.

 

Który z tych rowerów jest lepszy oraz czy polecacie jeszcze jakieś inne?

 

Napisano

Napęd w Treku jest niższej klasy. Komponenty Gianta to odpowiednik tiagry. Za różnicę w cenie można sporo kupić dodatków, osprzęt jest lepszy. Giant połknie też szersze opony jeśli potrzeba.

Napisano

oczywiście, że można, ale póki co chcę kupić gotowy rower.

co najwyżej biorę pod uwagę koszty związane z błotnikami i bagażnikiem.

 

przekonuję się bardziej w stronę Revolt 1

Napisano

Tam jest korba 48/34- trzeba mieć mocą nogę żeby to uciągnąć. Na płaskim raczej nie będzie problemów, ale w górach z sakwami nie wyobrażam sobie podjeżdżania na 34 zębach z przodu.

Napisano

Jakiś czas temu kupiłem do podobnych zastosowań rower Fuji Touring. Co prawda trochę niższa półka cenowa, ale jeszcze całkiem sporo wydałem na dodatki + wymianę opon na trochę grubsze i lepsze. Jak na razie sobie chwalę:)

Napisano

@@blackiwan,

we wszystkich rowerach, które oglądam jest korba 48/34 albo 46/36.

Wg Ciebie jakie powinny być w rowerze wyprawowym?

Wybieram się we wrześniu na wyprawę dookoła Tatr (100% asfalt) więc trochę popedałuję pod górkę...


 

 

Jakiś czas temu kupiłem do podobnych zastosowań rower Fuji Touring. Co prawda trochę niższa półka cenowa, ale jeszcze całkiem sporo wydałem na dodatki + wymianę opon na trochę grubsze i lepsze. Jak na razie sobie chwalę

 

Fuji Touring nie przekonuje mnie bardziej niż Revolt 1

pod względem wizualnym to już w ogóle...

Napisano

Szukaj rowerów z korbą trzyrzędową. Ja obecnie używam korby 48/38/28 z kasetą 11/28. W zeszłym roku robiłem trasę Transfogaraską i mi trochę brakowało lżejszych przełożeń. 

Najlepiej szukaj czegoś z najmniejszą zębatka max. 30z i do tego kaseta 11/34, 11/36.

 

Druga sprawa to geometria.

Trek CrossRip Elite, Giant Revolt 1 będą nerwowe w prowadzeniu i mało stabilne szczególnie z sakwami.

Napisano

@, Wszystko zależy od tego z jak dużym ładunkiem jedziesz. Moim zdaniem, gdy masa łączna "układu" zbliża się w okolice 100-110 kg nawet korba z blatem 46T jest za duża. Ja w swoim trekingu mam 42T i uważam, że dla roweru, który wozi mniejszy lub większy ładunek to ideał. Zastanawiam się jaki cel przyświeca producentom rowerów wyprawowych. Większość z nich posiada korby trekingowe, czy wręcz szosowe. Może zakładają, że ludzie latają z sakwami z prędkościami 35-45 km/h.... Mi podoba się Trek, którego odrzuciłaś ze względu na szerokie ogumienie. Wąskie gumy, to wysokie ciśnienie, a to nie jest wskazane przy jeździe z ładunkiem. Na nierównościach koło będzie obrywać.

Napisano

ja + sakwy to max. 90-95 kg.

Za grube opony to odrzuciłam Awol Elite.

 

@@mklos1, Tobie najbardziej się podoba Trek 520? 


i druga sprawa to to, że wyprawy jakieś dłuższe z obciążeniem to są 2 razy do roku.

Reszta to normalna jazda + wypady na weekend.

Więc nie chce typowego wyprawowego roweru...

 

@@blackiwan, rozejrzę się...

 

chociaż nie a idealnego roweru i zapewne nigdy nie będzie.

Napisano

 

 

Tobie najbardziej się podoba Trek 520?

 

Jak najbardziej jest ok. Skoro planujesz wyprawy to lepszego kompromisu chyba nie będzie - jeżeli chcesz rower z barankiem.

Napisano
i druga sprawa to to, że wyprawy jakieś dłuższe z obciążeniem to są 2 razy do roku. Reszta to normalna jazda + wypady na weekend.

 

Przemyślałbym zakup pod tym kątem.

W podobnym zastosowaniu zrezygnowałem z bagażnika,obciążania roweru sakwami itd.

Kiedy potrzeba,zapinam przyczepke (trzecie koło-extrawheel) - poza przenoszeniem,pakowaniem do pociągu itd,takie rozwiązanie ma same zalety..

Jazda wymaga pół godziny przyzwyczajenia,potem zapominasz,przyczepka waży mniej niż 5kg,a ładowałem.....40kg.

Zestaw prowadzi się o niebo lepiej niż obciążony sakwami rower.

 

Korba : 46/36 nawet na góry asfaltem obleci z kasetą 12-30.Warto zamienić 36 na 34 z kompaktu szosowego (tanie),albo od razu wstawić  3 blaty i podjedziesz wszystko.

Napisano

Przyczepka do takiego typu roweru to bardzo dobry pomysł. Kasetę najlepiej zmienić na 36z wtedy śmiało można mieć w korbie najmniejszą zębatke 34-36.

Napisano

no droższy o 500zł od treka ale masz carbon, hydrauliczne hamulce. w sobote jeździłem takim tylko że tym za 6.899 na shimano 105 i rewela, lekki, szybki i za######isty :)

kierownice sobie przełożysz za dwa miesiące, ale karbonowa też trochę kosztuje :D

  • 2 tygodnie później...
Napisano

pogoda nie napawa do zakupu, ale czas najwyższy.

Co myślicie jeszcze o tym:

 

https://www.canyon.com/pl/roadbikes/bike.html?b=3619

pytanie czy można zamontować do niego bez problemu bagażnik i czy utrzyma sakwy max.20 kg

 

http://www.haibike.de/produkte_detail_pl,753,17031,detail.html

 

 

odniesienie do Giant Revolt 1 bo z wyżej wymienionych ten najbardziej mi odpowiada.


 i jeszcze 

http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOODDRIVHRD/on-one-dirty-disco-sram-rival-hrd-cyclo-cross-bike

http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOODDFO50/on-one-dirty-disco-sram-force

http://www.on-one.co.uk/i/q/CBPXXLSRIV/planet-x-xls-sram-rival-22-hydraulic-cyclocross-bike

 

czym one tak naprawdę się różnią?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...