kinka125 Napisano 8 Marca 2015 Napisano 8 Marca 2015 Witam, szukam roweru, którego będę używać na co dzień (jazda do pracy 10km+weekendy do 100km) + wakacyjne wyprawy rowerowe. 80% szosa, 20% drogi leśne itp. wzrost: 174cm, waga: 75kg Typ roweru, który mnie interesuje to: Trek CrossRip Elite http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/city/dual_sport/crossrip/crossrip_elite/ Giant Revolt 1 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revolt.1/18841/76308/ najważniejsza rzecz to to by było przystosowanie do zamontowania błotników i bagażnika i żeby posiadał kierownice szosową. Który z tych rowerów jest lepszy oraz czy polecacie jeszcze jakieś inne?
EmilB81 Napisano 11 Marca 2015 Napisano 11 Marca 2015 fajne, obydwa mi się podobają, nie znam się na osprzęcie Gianta ale może poszukaj czegoś na tiagrze...
tobo Napisano 11 Marca 2015 Napisano 11 Marca 2015 Napęd w Treku jest niższej klasy. Komponenty Gianta to odpowiednik tiagry. Za różnicę w cenie można sporo kupić dodatków, osprzęt jest lepszy. Giant połknie też szersze opony jeśli potrzeba.
EmilB81 Napisano 11 Marca 2015 Napisano 11 Marca 2015 hamulce tarczowe mechaniczne?? w treku i giancie??
tobo Napisano 11 Marca 2015 Napisano 11 Marca 2015 Oczywiscie. Hydrauliczne to nie ten przedzial cenowy, nie te grupy osprzetu.
blackiwan Napisano 11 Marca 2015 Napisano 11 Marca 2015 a nie lepiej już brać takie gotowce? http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/awol/awol-elite http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/road/touring/520/ http://www.konaworld.com/sutra.cfm Ja sam w tym roku przymierzam się do kupna Speca. Zastosowanie również podobne- wyprawy i do pracy. Sam bagażnik Tubusa jest wart 400zł.
kinka125 Napisano 11 Marca 2015 Autor Napisano 11 Marca 2015 Specialized Bicycle Components odpada - nie chcę takich grubych opon. Trek 520 też wchodzi w grę bo tylko trzeba błotniki zamontować... i jeszcze z Giant jest Anyroad 1 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anyroad.1/18842/76311/#overview czyli w Treku płaci się więcej głównie za markę? a wiecie jak to wygląda z serwisami i gwarancją? Giant także góruje?
Mod Team michuuu Napisano 11 Marca 2015 Mod Team Napisano 11 Marca 2015 a wiecie jak to wygląda z serwisami i gwarancją? Gwarancję Trek ma najbardziej przyjazną użytkownikowi .
blackiwan Napisano 11 Marca 2015 Napisano 11 Marca 2015 @, przecież opony zawsze można sobie zmienić... nawet na 23C
kinka125 Napisano 11 Marca 2015 Autor Napisano 11 Marca 2015 oczywiście, że można, ale póki co chcę kupić gotowy rower. co najwyżej biorę pod uwagę koszty związane z błotnikami i bagażnikiem. przekonuję się bardziej w stronę Revolt 1
blackiwan Napisano 11 Marca 2015 Napisano 11 Marca 2015 Tam jest korba 48/34- trzeba mieć mocą nogę żeby to uciągnąć. Na płaskim raczej nie będzie problemów, ale w górach z sakwami nie wyobrażam sobie podjeżdżania na 34 zębach z przodu.
Akossik Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Jakiś czas temu kupiłem do podobnych zastosowań rower Fuji Touring. Co prawda trochę niższa półka cenowa, ale jeszcze całkiem sporo wydałem na dodatki + wymianę opon na trochę grubsze i lepsze. Jak na razie sobie chwalę
kinka125 Napisano 13 Marca 2015 Autor Napisano 13 Marca 2015 @@blackiwan, we wszystkich rowerach, które oglądam jest korba 48/34 albo 46/36. Wg Ciebie jakie powinny być w rowerze wyprawowym? Wybieram się we wrześniu na wyprawę dookoła Tatr (100% asfalt) więc trochę popedałuję pod górkę... Jakiś czas temu kupiłem do podobnych zastosowań rower Fuji Touring. Co prawda trochę niższa półka cenowa, ale jeszcze całkiem sporo wydałem na dodatki + wymianę opon na trochę grubsze i lepsze. Jak na razie sobie chwalę Fuji Touring nie przekonuje mnie bardziej niż Revolt 1 pod względem wizualnym to już w ogóle...
blackiwan Napisano 13 Marca 2015 Napisano 13 Marca 2015 Szukaj rowerów z korbą trzyrzędową. Ja obecnie używam korby 48/38/28 z kasetą 11/28. W zeszłym roku robiłem trasę Transfogaraską i mi trochę brakowało lżejszych przełożeń. Najlepiej szukaj czegoś z najmniejszą zębatka max. 30z i do tego kaseta 11/34, 11/36. Druga sprawa to geometria. Trek CrossRip Elite, Giant Revolt 1 będą nerwowe w prowadzeniu i mało stabilne szczególnie z sakwami.
mklos1 Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 @, Wszystko zależy od tego z jak dużym ładunkiem jedziesz. Moim zdaniem, gdy masa łączna "układu" zbliża się w okolice 100-110 kg nawet korba z blatem 46T jest za duża. Ja w swoim trekingu mam 42T i uważam, że dla roweru, który wozi mniejszy lub większy ładunek to ideał. Zastanawiam się jaki cel przyświeca producentom rowerów wyprawowych. Większość z nich posiada korby trekingowe, czy wręcz szosowe. Może zakładają, że ludzie latają z sakwami z prędkościami 35-45 km/h.... Mi podoba się Trek, którego odrzuciłaś ze względu na szerokie ogumienie. Wąskie gumy, to wysokie ciśnienie, a to nie jest wskazane przy jeździe z ładunkiem. Na nierównościach koło będzie obrywać.
kinka125 Napisano 14 Marca 2015 Autor Napisano 14 Marca 2015 ja + sakwy to max. 90-95 kg. Za grube opony to odrzuciłam Awol Elite. @@mklos1, Tobie najbardziej się podoba Trek 520? i druga sprawa to to, że wyprawy jakieś dłuższe z obciążeniem to są 2 razy do roku. Reszta to normalna jazda + wypady na weekend. Więc nie chce typowego wyprawowego roweru... @@blackiwan, rozejrzę się... chociaż nie a idealnego roweru i zapewne nigdy nie będzie.
mklos1 Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 Tobie najbardziej się podoba Trek 520? Jak najbardziej jest ok. Skoro planujesz wyprawy to lepszego kompromisu chyba nie będzie - jeżeli chcesz rower z barankiem.
kinka125 Napisano 16 Marca 2015 Autor Napisano 16 Marca 2015 a co myślicie o DIVERGE ELITE A1 http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/diverge/diverge-elite-a1#video
blackiwan Napisano 16 Marca 2015 Napisano 16 Marca 2015 Bałbym się do tego założyć pełne sakwy. No i te przełożenia 50/34.
Tomek21001 Napisano 16 Marca 2015 Napisano 16 Marca 2015 i druga sprawa to to, że wyprawy jakieś dłuższe z obciążeniem to są 2 razy do roku. Reszta to normalna jazda + wypady na weekend. Przemyślałbym zakup pod tym kątem. W podobnym zastosowaniu zrezygnowałem z bagażnika,obciążania roweru sakwami itd. Kiedy potrzeba,zapinam przyczepke (trzecie koło-extrawheel) - poza przenoszeniem,pakowaniem do pociągu itd,takie rozwiązanie ma same zalety.. Jazda wymaga pół godziny przyzwyczajenia,potem zapominasz,przyczepka waży mniej niż 5kg,a ładowałem.....40kg. Zestaw prowadzi się o niebo lepiej niż obciążony sakwami rower. Korba : 46/36 nawet na góry asfaltem obleci z kasetą 12-30.Warto zamienić 36 na 34 z kompaktu szosowego (tanie),albo od razu wstawić 3 blaty i podjedziesz wszystko.
blackiwan Napisano 17 Marca 2015 Napisano 17 Marca 2015 Przyczepka do takiego typu roweru to bardzo dobry pomysł. Kasetę najlepiej zmienić na 36z wtedy śmiało można mieć w korbie najmniejszą zębatke 34-36.
EmilB81 Napisano 17 Marca 2015 Napisano 17 Marca 2015 http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-comp-carbon-disc a taki??
kinka125 Napisano 17 Marca 2015 Autor Napisano 17 Marca 2015 Specialized Bicycle Components poza budżetem i brak baranka (kierownica)
EmilB81 Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 no droższy o 500zł od treka ale masz carbon, hydrauliczne hamulce. w sobote jeździłem takim tylko że tym za 6.899 na shimano 105 i rewela, lekki, szybki i za######isty kierownice sobie przełożysz za dwa miesiące, ale karbonowa też trochę kosztuje
kinka125 Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 pogoda nie napawa do zakupu, ale czas najwyższy. Co myślicie jeszcze o tym: https://www.canyon.com/pl/roadbikes/bike.html?b=3619 pytanie czy można zamontować do niego bez problemu bagażnik i czy utrzyma sakwy max.20 kg http://www.haibike.de/produkte_detail_pl,753,17031,detail.html odniesienie do Giant Revolt 1 bo z wyżej wymienionych ten najbardziej mi odpowiada. i jeszcze http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOODDRIVHRD/on-one-dirty-disco-sram-rival-hrd-cyclo-cross-bike http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOODDFO50/on-one-dirty-disco-sram-force http://www.on-one.co.uk/i/q/CBPXXLSRIV/planet-x-xls-sram-rival-22-hydraulic-cyclocross-bike czym one tak naprawdę się różnią?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.