Sabcio Napisano 6 Marca 2015 Napisano 6 Marca 2015 Witam. Chcę niebawem kupić nowy rower crossowy. Problem dotyczy doboru ramy, bowiem moja waga to 95kg. i 184cm. wzrostu. Wypady średnio wymagające tereny i dłuższe wycieczki głównie asfaltem ale trochę też lasu. Szukam fachowych informacji odn. obciążalności ram. Słyszałem np. że obciążalność ram w rowerach firmy Cross wynosi do 80kg. i były przypadki ich pękania. Czy ktoś z kolegów może rozszerzyć temat? Może ktoś pokusi się o podanie konkretnych firm optymalnych modeli? seba.
malutki Napisano 6 Marca 2015 Napisano 6 Marca 2015 Większość rowerów mtb ma dmc powyżej 100kg, jakieś wylajtowane ramy węglowe mogą mieć mniej. Twoja waga to żadne wyzwanie
Sabcio Napisano 6 Marca 2015 Autor Napisano 6 Marca 2015 Rozumiem. A gdzie konkretnie można sobie sprawdzić te dmc? Przy opisach parametrów poszczególnych modeli nie widziałem czegoś takiego... seba.
malutki Napisano 6 Marca 2015 Napisano 6 Marca 2015 Te informacje są podawane chyba w warunkach gwarancji. Poszperaj na stronie producenta lub napisz jaki model ciebie interesuje to może ktoś poda.
Sabcio Napisano 6 Marca 2015 Autor Napisano 6 Marca 2015 Trudno mi mówić o konkretnych modelach. Jest cała masa firm. Mam odłożone na ten cel do 3500zł. Ale najważniejsza jest rama. Musi być mocna. Widziałem np. taką nazwę: 700c / alu 6061 / hydroforming / cieniowana. Czy ta rama to już wyższa półka? seba.
RafalxM Napisano 6 Marca 2015 Napisano 6 Marca 2015 Widziałem np. taką nazwę: 700c / alu 6061 / hydroforming / cieniowana. Czy ta rama to już wyższa półka? 700c - oznaczenie koła , oznacza koło 28" alu 6061 , typ stopu aluminium, nie wnikam dalej czy dobre czy złe hydroforming - po prostu 'chwalenie się' że profile ramy są formowane pod ciśnieniem, uzyskują dzięki temu np 'spłaszczoną' górną krawędź rury - nie wiem jak to inaczej opisać - cieiniowana , też technologia użyana przy produkcji tam, im więcej razy cieniowana tym lżejsza, ale są pewne granice wytrzyłałości , tak naprawdę to w zasadzie w całości bełkot marketingowy , coś muszą napisać, a nie mogą napisać 'taka sama jak 95% reszty dostępnej na rynku, i robiona w tej samej fabryce' moim zdaniem przy Twojej wadze rama w wybranym typie roweru 'crossowym' nie będzie miała specjalnego znaczenia, nikt ich tak nie robi na styku wytrzymałości, a wręcz przeciwnie - ma być jak najbardziej wytrzymałe - im mniej pękniętych ram tym mniej reklamacji i nie podupada renoma firmy jeśli kupujesz gotowy rower i intensywnie przeszukujesz/porównujesz oferty to dojdziesz do wniosku że wszystkie są w tym budżecie (a wcale nie jest mały) bardzo zbliżone, różnią się osprzętem nieznacznie. patrząc przez pryzmat wagi zwracałbym uwagę głownie na mocne koła - najlepiej 36szprych
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.