Skocz do zawartości

[ok. 3500 PLN] Kilka propozycji. Pomóżcie zdecydować.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Poszukuję roweru do spokojnej jazdy po górach i pagórkach Na ten moment mam wytypowanych kilka modeli i byłbym niezmiernie wdzięczny za radę, który wybrać. Mam 183 cm wzrostu 

 

i jakieś 90 kg wagi. Po pierwsze i najważniejsze: 27,5" czy 29" cali. Z tego, co widzę, w tym roku zdecydowanie więcej jest w ofercie rowerów 650B i nie jestem pewien, który 

 

standard wybrać. Będę wdzięczny za Waszą opinię na ten temat.

 

Poniżej moje wybory. Są na liście rowery, które mogę dostać na miejscu i się do nich przymierzyć.

 








 

Będę wdzięczny za Wasze opinie i rady.

Wielkie dzięki za pomoc.

Napisano

 

 

Po pierwsze i najważniejsze: 27,5" czy 29" cali.

 

Najlepiej przejdź się po sklepach i porównaj jak się czujesz na jednym i drugim kole. 

 

Na razie z tych co podałeś celowałbym tylko w Unibike jak i Scotta ze względu na taperowaną główkę ramy...

 

Moja propozycja i to blisko bo z Krakowa to taki Romet http://allegro.pl/rower-mtb-romet-rambler-29er-r-line-4-0-xt-deore-i5091763399.html - bardzo dobry sprzęt sporo razy już polecany na tym forum, myślę że warto się przymierzyć zwłaszcza, że sklep w miejscu zamieszkania.

 

pozdrawiam

Napisano

29" to lepsza przyczepność i większy komfort. Z kolei 27,5" poprawia zwrotność, dzięki skróceniu tylnych widełek, co jednak ma znaczenie głownie na zawodach. Moim zdaniem w turystyce i rekreacji, zwł. przy braku tylnego zawieszenia, lepiej sprawdzi się większe koło. 

Napisano

Dzięki za podpowiedź w sprawie wielkości koła. Będę szukał w takim razie 650B.

 

O którym dokładnie sklepie w Krakowie piszesz, beskid? Na stronie jest ich podanych kilka. Może podjadę i zobaczę go na żywo. Wcześniej, co chyba oczywiste, popatrzyłem na ofertę tej firmy również, szczególnie że polecaliście ten sprzęt w różnych tematach. Ale wielkich nadziei w tym nie pokładam, ponieważ rowery Rometa są brzydkie jak Dębica w ciemną, listopadową noc gradową.  Jedyny, jaki mi podchodzi wizualnie, to Mustang 1.0 na 2015 rok, ale jest słabiutki. A z gustami ciężko dyskutować :(.

 

Dzięki, Panowie, za wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi w tym temacie.

Napisano

Co do rozmiaru koła to uważam, że stanowczo 650B.

Dlaczego? Jaką przewagę ma 27,5" nad 29" z punktu widzenia kogoś, kto się nie ściga i nie walczy o sekundy?

Napisano

O którym dokładnie sklepie w Krakowie piszesz, beskid? Na stronie jest ich podanych kilka. Może podjadę i zobaczę go na żywo. Wcześniej, co chyba oczywiste, popatrzyłem na ofertę tej firmy również, szczególnie że polecaliście ten sprzęt w różnych tematach. Ale wielkich nadziei w tym nie pokładam, ponieważ rowery Rometa są brzydkie jak Dębica w ciemną, listopadową noc gradową.  Jedyny, jaki mi podchodzi wizualnie, to Mustang 1.0 na 2015 rok, ale jest słabiutki. A z gustami ciężko dyskutować :(.

 

A tyle razy powtarzam aby zobaczyć "na żywca" a potem marudzić. Ten który Ci podałem był a może i nadal jest w firmowym salonie na Zakopiańskiej obok Makro.

 

Mustang 1.0 wcale nie jest padaczką jak tu sugerujesz.

 

Ja bym jeszcze się zastanowił nad http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.0.ltd/18870/76352/#specifications bo na bank dostaniesz kilka stów rabatu. Albo http://velo.pl/rowery/gorskie/cross-country-275/author/instinct-275-2015  Tu jest do dupy hydraulika ale może przy dobrych chęciach by Ci to wymienili na jakieś Deorki.

 

Co do rozmiaru koła to mnie kontekst ścigania nie interesuje bo nie mam w zwyczaju jeżdzić tam gdzie się ścigają. O co idzie to można się domyślać. To moje zdanie i nie za bardzo mam ochotę tutaj zacząć wojenkę o wielkość tego czy owego.

Napisano

Podjadę w czwartek i zobaczę, co mają na stanie na Zakopiańskiej. Aczkolwiek według ich strony mają dostępną tylko wersję w rozmiarze 22, a ta będzie troszkę za duża. Ale może przymierzę się chociaż do jakiejś podobnej i w razie czego kupię w sieci.

 

Nie napisałem, że ten Mustang to padaczka, tylko że jest słabiutki. Oczywiście porównywałem do modeli, które podałem w linkach w pierwszym poście. Chyba zgodzisz się, że to nie ta sama klasa jednak. Może prócz Gianta.

 

Nie wydaje mi się również, że w którymś momencie marudziłem. Stwierdziłem tylko, że "de gustibus non est disputandum". Nieprawdaż?

 

Rozumiem, że nie ma i nie będzie jednego stanowiska w kwestii wielkości? Czyżby różnica w tym wypadku była mocno subiektywna, tzn. każda z wersji ma swoich wyznawców i tyle? Bo rozumiem, że żeby się domyślić o co chodzi, trzeba by siedzieć w temacie znacznie bardziej, niźli ja siedzę?

 

naprawdę jestem wdzięczny za Wasze zainteresowanie i podzielenie się opiniami.

 

P.S.

Wybaczcie orta w pierwszym wyrazie ostatniego zdania. Jakiś skrypt uparcie to poprawia na wersję błędną.

Napisano

To z tym marudzeniem to trochę ogólnie bo nie jesteś pierwszym co zwraca na to uwagę. Problem w tym, że to często zdjęcia są do kitu. W realu jest nieco inaczej.

 

W temacie Mustanga to jest to naprawdę solidna oferta. Tylna zmieniarka to jest całkowicie inne Alivio. Sam 9-owy napęd też solidniejszy. Korba na osi zintegrowanej wygląda rewelacyjnie, Raidon tyłka nie urywa ale zły też nie jest. Wersja "czerwona" 2.0 jest już bez zarzutu ale skoro nie pasuje kolor to nie poradzimy.

 

Co się tyczy koła. Jak wiesz są zalety i wady 29er bo ten rozmiar nie jest od tego wolny. Ja dla przykładu mam trochę ponad 1,75 i wiadomo gdzie użytkuje swoje rowery. W większości czy to u nas czy to na Słowacji są to tereny gdzie "psy dupami szczekają". Wąskie, kręte sekcje często po zrębach, często sprzęt trzeba podnieś, przenieś, masa noszenia często pchania. Do tego uwielbiam podjazdy ale dość specyficzne bez kamerdolców wielkości głowy. Porostu wąskie ścieżki z korzeniami i lekką domieszką kamienia. Tu liczy się zrywność a więc im mniejsze koło tym lepiej. Tak mam, tak lubię i na "małej/średniej kiszce" czuję się najlepiej. Znam też sporo podobnie myślących w tym kilku co kupiło lub składało na ten sezon z rozmiarem 650 w Beskidy i nie ośmielił bym się odnieść do tego jakoby byli użytkownikami "półśrodka".

 

 

Napisano

Że zdjęcia nie oddadzą stanu faktycznego zgodzę się w każdym momencie. Tu raczej chodzi o ogólną "filozofię" malowania. Ale może się przekonam.

 

Osprzętem faktycznie pasował mi 2.0, ale czerwonego nie zdzierżę :). Tzn. dałoby się ją przełknąć jako kolor dodatkowy, ale nie główny. Inne pstrokacizny też raczej z moim gustem mają nie po drodze.

 

Hmm, mnie też chodzi raczej o podobne tereny docelowo. W planach jest odwiedzenie, tym razem na rowerze, paru miejsc, w których parę lat temu byłem z plecakiem, czyli Gorce, Bieszczady i Beskidy właśnie. Jazda po kamieniach też mnie nie interesuje, tylko właśnie tego typu ścieżki górskie.

 

OK. argumentacja do mnie trafia. Przymierze się jeszcze tylko do obu wielkości i zobaczymy, jak to będzie w praktyce. Nie jestem jakoś dużo wyższy od Ciebie w końcu. Wcześniej nie brałem raczej pod uwagę 650B, natomiast teraz wezmę. Dzięki za info.

Napisano

Mamy zbliżone gabaryty i pomijając na chwilę rozmiar koła to Twój wybór jak ma być na kilka lat determinowany powinien być przednim widelcem. Opcji zatem w okolicach tych powiedzmy 4K za wiele nie ma. Albo jakiś Manitacz najlepiej Marvel, XC 32 RS'a lub Reba. Oczywiście wszystko tylko i wyłącznie na tłumieniu powietrznym.

Ten Talon jest bardzo ciekawą ofertą tylko musiał byś się zorientować jak z dostępnością i ceną. Ma jak widzę "stary" standard sterówki 1,1/8" ale jak by miał gwintowaną mufę suportu to idzie to przełknąć. W razie czego są zaj..e Epicony na sztywnych osiach więc tematu amorka nie ma. Na pewno też bez szemrania za minimalną dopłatę wymienili by Ci jak wspomniałem hydraulikę na 615-ki Deore i masz świetne narzędzie do "cięcia" po górach. Nawet gwarancja jest już dożywotnia jak to ma jakiekolwiek znaczenie.

 

Gdyby jednak nie Romet czy Giant to ja bym celował bez dyskusji w Uni Experta. Solidna rama z gwintami gdzie trzeba, jest sterówka 1,5" i naprawdę solidy osprzęt z hydrauliką włącznie. Tylko ten Raidon..... i nad geometrią trzeba by się zastanowić.

Napisano

Podjechałem dzisiaj do salonu, o którym mówiliśmy. Niestety, nie mieli 5.0 w moim rozmiarze, natomiast mieli 4.0 650B, do którego się przymierzyłem i było OK, choć był odrobinkę za duży (20"). Tutaj jednak 19" byłaby chyba najlepsza. Może będą mieć 4.0 w drugim sklepie, inaczej pozostaje tylko internet.

Sprzedawca również polecał 650B zamiast 29er'a. Nie Ty czasem sprzedajesz w tym sklepie, beskid? Jakieś takie dziwne wrażenie odniosłem :).

Będąc w sklepie zauważyłem takie coś w atrakcyjnej cenie: http://allegro.pl/rower-romet-rambler-650b-fs-1-0-rama-19-wyprzedaz-i4971143367.html Warto dołożyć te 300 PLN?

Z 650B niestety nie jest za ciekawie w normalnych cenach, ale trafiłem jeszcze na coś takiego: http://allegro.pl/mtb-27-5-silverback-slade-1-deore-xt-recon-air-i5081487403.html

Osprzęt chyba nie najgorszy, prawda? Co o tym sądzicie. Będę wdzięczny za Wasze opinie.

Napisano

Sprzedawca również polecał 650B zamiast 29er'a. Nie Ty czasem sprzedajesz w tym sklepie, beskid? Jakieś takie dziwne wrażenie odniosłem :).

 

Może w przyszłości ale obecnie robię w okolicach okołogastronomicznych jakkolwiek to brzmi.

 

Co do tego fulla to ja jestem przeciwnikiem takiego sprzętu do konkretnej jazdy w górach. Jak się chce już taki rower to niech tam będzie większy skok z przynajmniej Sektorem, Revelationem czy Fox'ami ze skokami w tych 140mm. Od biedy może być 120 ale nie 100mm. No i jakieś bardziej "konkretne" zawieszenie.

 

Ten Silverback jest naprawdę solidną ofertą poniekąd rywalizującą z ofertami Rometa. Bardzo dobra cena, mufa gwintowana, dobże dobrany osprzęt i całkiem niezły Recon na sztywnej osi. Chyba jedyna wada to brak przymiarki bo to idzie wysyłkowo.

 

Tego Ramblera 4.0 650B nie polecałem bo na zdjęciach te kolorki wypadały fatalnie i wielu przez to go skreślało. Osprzętowo bardzo solidny sprzęt i jak na mój gust 20" wcale nie jest za dużo przy tych prawie 185cm.

 

 

Napisano

4 tys. zł. to troszkę mało na dobrego nowego fulla. Byle jakie zawieszenie będzie się mocno uginać przy pedałowaniu, niekiedy wręcz wymagając blokowania na podjazdach, i usztywniać pod wpływem sił powstających przy hamowaniu, czyli w praktyce będzie atrapą. Do tego dochodzą czas i pieniądze potrzebne do utrzymania w dobrym stanie dwóch amortyzatorów. Na końcu może się okazać, że gra nie jest warta świeczki. 

 

Gdybyś chciał dość dobrego fulla, poszukaj np. jakiegoś nowego Gianta (Anthem, Trance)  z ubiegłych roczników. Anthem to typowy MTB/XC o skoku 100mm (lepiej pedałuje, "normalnie" zjeżdża), Trance to zaś typowy trail (gorzej się pedałuje, ale szybciej jedzie w dół). Wybór zależy od preferowanego stylu jazdy, oraz od miejsc gdzie jeździsz (jeśli głównie po płaskim, to trail niezbyt się sprawdzi).

Napisano

Maestro to już górna półka, jeśli chodzi o zawieszenia, więc na pewno lepiej wziąć Trance'a, nawet na słabszych amortyzatorach, niż jakiegoś Rometa. Oczywiście trzeba pamiętać, że Trance (typowy trail) to zupełnie inna bestia niż rowery MTB/XC, bardziej wymagająca kondycyjnie, ale odwdzięczająca się lepszymi właściwościami zjazdowymi.

 

W sklepie podanym przez Beskida można dostać typowego MTB/XC na Maestro, zeszłorocznego Anthema 27,5 3, za ok. 5600: http://www.msport.com.pl/pl/p/Rower-gorski-Giant-Anthem-27.5-3-2014/4895 Bardzo ciekawa propozycja (zwł. w porównaniu z Ramblerem).

Napisano

Dzięki wielkie, Panowie, za wszelkie informacje, którymi zechcieliście się podzielić. Szczególne za zwrócenie uwagi na 650B, bo chyba w tym przedziale będą się toczyły boje.

 

W tej chwili zostały na placu trzy możliwości: Romet Rambler 650B 4.0 (to malowanie w rzeczywistości nie jest tak tragiczne, beskid :) ), Uni Expert 650B i Silverback Slade 1. Zdają się być najlepszą propozycją w przyjętym zakresie cenowym. Nie omieszkam jednak wykorzystać jeszcze Waszej wiedzy przy finalizowaniu całego przedsięwzięcia.

Napisano

@Studnia

eRower niczego sobie, porządny amortyzator Reba, napęd XT, porządne hamulce, piasty...jedyne czego bym się obawiał i pewnie od razu wymienił to elementy Kalloy UNO jak sztyca czy kierownica.

 

@eCoen

 

Brałbym Silverback'a ze względu na  pełne XT łącznie z manetkami, mocne hamulce i niebanalne malowanie.

Napisano

eCoen co do rowerków podanych przez Beskida i Galvatrona to zapraszam do osoby ktora opiekuje się Giant'em w mSporcie, znaczy się do mnie :).

Na bank na modele 2014 masz dodatkowy rabat.

 

A od siebie zaproponował ybm jeszcze Talona 27.5 0 LTD który w katalogu stoi 4399zł. Oczywiście na PW możemy uzgodnić tematy rabatowania :D.

Napisano

eCoen co do rowerków podanych przez Beskida i Galvatrona to zapraszam do osoby ktora opiekuje się Giant'em w mSporcie, znaczy się do mnie :).

Na bank na modele 2014 masz dodatkowy rabat.

 

A od siebie zaproponował ybm jeszcze Talona 27.5 0 LTD który w katalogu stoi 4399zł. Oczywiście na PW możemy uzgodnić tematy rabatowania :D.

 

Zapomniałem, że część ubiegłorocznych, w tym Anthem, ma tę niestandardową rurę sterową OverDrive 2. Potem mogą być problemy z wymianą widelca i mostka. 

Napisano

Z mostkiem większego problemu nie ma bo Giant wprowadził sporo mostków na 2015. Są poza tym mostki Syntance, WCS

Z wymianą widelca również bo wzorem kolegi KrBiker87 z zaprzyjaźnionego forum wystarczy wymienić jedną miskę i finał.

 

Ale to wszystko dla osób które myślą o upgradzie w przyszłości.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...