Skocz do zawartości

[wymiana] Rock Shox J1


grzechu83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako że ostatnio zebrałem trochę funduszy, chciałbym je zainwestować w rower. Na cel obrałem amortyzator i mam kilka pytań. Co prawda nie mam porównania do innych, ale wydaje mi się, że mój na seryjnych nierównościach wpada w swego rodzaju rezonans i zaczyna się zachowywać jak na sztywnym widelcu, przez co trudno zapanować nad rowerem. Choć może to tylko subiektywne odczucie...

Nie jeżdżę wyczynowo, nie ścigam się. Czasami zawitam w Beskidy, a na co dzień teren mieszany (lubię śmigać po lasach)

 

1. Co kupić w cenie do ok 600zł (26", 100mm, 1 1/8", 9mm, tarcze, moja waga 85kg). Oczywiście wolałbym coś nowego, ale jeśli lepiej kupić używkę, to nie wykluczam takiego rozwiązania. Jeśli chodzi o konstrukcję, to czytając różne informacje skłaniałbym się ku jednej sprężynie, ale też nie jest to mus.

2. Czy taka wymiana ma sens? RS J1 -> coś za 600zł. Chodzi mi o to, czy za takie pieniądze dostanę wymierne różnice w działaniu, czy lepiej dozbierać do czegoś droższego (co może nie nastąpić szybko, jeśli w ogóle). Wiem, że to może dziwne pytanie, ale mam nadzieję, że odpowiedź sprowadzi się albo do "będzie nieporównywalnie lepiej", albo "to subiektywna kwestia odczuć" - tak ogólnie mówiąc.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jakąś fajną, sprawdzoną nie poobijaną ramę to warto dopłacić i rozglądać się za czymś w okolicach 1K. W tej kwocie już jest powietrzny Raidon do dostania. Bardzo ładnie pracują Epicony w okolicach 900 zł ale te najlepsze mają już sztywną oś QR15mm. Ich zakup wiąże się z nową piastą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu podobny upgrade robiłem znajomemu w starszym scott'cie. Miał dokładnie taki sam amorek i w zasadzie mu to prawie wogóle nie działało. Zresztą co miało działać, jak tam miał tylko sprężynę w lewej goleni, a w prawej nic... ;-)

Amor uginał się i w zasadzie tyle. Zero tłumienia. Przy dłuższych zjazdach trzeba było stawać bo ręce wchodziły za przeproszeniem do czterech liter.

Idea była taka, żeby kupić coś w okolicach 500zł i z jednej strony uzyskac lepszą pracę, a z drugiej w miarę możliwości podnieść przód roweru zachowując rozsądną geometrię.

Kupiliśmy używanego Manitou Black Elite za 350zł ze skokiem 100mm, sprężyną średnią w lewej goleni i tłumikiem z blokadą skoku w prawej goleni.

Do tego krótszy mostek i szersza, gięta kierownica. I naprawdę niebo, a ziemia. Przód roweru podniósł się o jakieś 6cm. Do tego bardzo przyzwoicie pracujący amorek. I mimo codziennej jazdy na enduraku o skoku 160/160 bardzo fajnie mi się na nim jeździło. Znajomemu wreszcie przestały drętwieć ręce. I bardzo sobie zmianę chwali.

 

Ale podsumowując bo się strasznie rozpisałem:

wg mnie jak najbardziej warto zainwestować w amorek. Odczujesz sporą różnicę w porównaniu do J1. Wcale nie musisz od razu inwestować w droższego powietrzniaka (choć jeśli masz możliwość to ja też jak najbardziej polecam).

 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez beardman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerkałem do Twojej galerii na ten amorek. Znajomy miał jeszcze starszy model ze skokiem 80mm i gumami osłaniającymi golenie.

Trochę się nie precyzyjnie wyraziłem. 6 cm uzyskaliśmy w sumie wliczając zamianę kierownicy na giętą, zmieniając mostek i usuwając podkładki spod mostka.

Porównywałem oba amorki i różnica wysokości od osi do korony widelca była ok. 4cm.

Aż się z ciekawości przejdę do garażu go zmierzyć i sprawdzić model... :laugh:

.

.

.

 

P.S. Trochę Was oszukałem. Wybaczcie. Kolega miał Rock Shock Judy TT. Coś takiego:

http://www.mtbr.com/cat/older-categories-bikes/front-shocks-2002/rockshox/judy-tt/prd_357732_1486crx.aspx

Wysokość od osi do góry korony ma 45cm, skok 80mm.

 

Ten Twój amorek też kiedyś miałem w rowerze chwilowo. I jeśli mnie pamięć nie myli to tam w obu goleniach są sprężyny stalowe i też chyba nie ma jako takiego tłumienia.

Tak czy siak wydaje mi się, że jest sens zmienić amorek.

Niezależnie od tego na jaki zmienisz (powietrzny czy sprężynowy) i tak wg mnie odczujesz różnicę (głównie za sprawą tłumika).

 

Pozdrawiam

Edytowane przez beardman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanie. I mam nadzieję, że to nie o wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Lepiej używana RS Reba RL, rocznik nieznany (http://olx.pl/oferta/rock-shox-reba-rl-dual-air-CID767-ID7jP5z.html) czy, jak sugeruje Activia, nowy Epixon za ok 900zł? Różnica w cenie istotna, choć nie jest to bariera nie do przejścia (mam nadzieję, że żona się ze mną zgodzi, jakby co)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To juz twoja wola. Obecnie epicony doścignęły jakością inne widelce. Jeżeli chodzi o RSa to dostępne są części, uszczelki, jest prosty jak budowa cepa. Do epiconow z częściami jest nie mały problem ale Piotr Potrafi skombinować wszystko ... wiec jak uważasz. Reba będzie lżejsza na pewno. Ta z linku to chyba rocznik 2012-13. Nie ma Floodgate a wiec przykro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Puklus: Dobrze napisane.

 

Jeśli mam być szczery to sam nie wiem co bym wybrał ?  :icon_confused:

Obie opcje są ciekawe i w porównaniu do obecnego to będzie spory przeskok.  Chyba mocniej zastanawiałbym się nad rebą (z tych dwóch). Ale to głównie ze względów finansowych.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz twoja wola. Obecnie epicony doścignęły jakością inne widelce. Jeżeli chodzi o RSa to dostępne są części, uszczelki, jest prosty jak budowa cepa. Do epiconow z częściami jest nie mały problem ale Piotr Potrafi skombinować wszystko ... wiec jak uważasz. Reba będzie lżejsza na pewno. Ta z linku to chyba rocznik 2012-13. Nie ma Floodgate a wiec przykro.

Floodgate jest zawsze, ewentualnie jest z nastawa fabryczna, bez regulacji progu otwarcia. Choc patrzac na zdjecie zastanawiam sie, czy pod ta zlota zaslepka nie ma wejscia na imbus 2.5mm do regulacji. Mialem niezmiernie podobna, zaznaczam podobna zaslepke w RVL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...