Skocz do zawartości

[napęd] wymiana przodu 8rz.

Januszsm

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam.

jako, że muszę wymienić korbę, a mam trochę wolnych środków zastanawiam się nad troszkę większą modernizacją roweru.

rower mam Kross Hexagon x3 z 2012. trochę już jest zmieniony od nowości (z istotnych dla napędu rzeczy na tyle mam kasetę 8-rzędową).

jeśli chodzi o korbę to zastanawiam się nad

FC-M431 + suport = 170zł

albo  FC-M590 za 200zł ze wszystkim. chyba jest to lepsza opcja? długość 170 / 175 = 170 dla niższych?

do tego warto byłoby zmienić przerzutkę. myślałem o FD-M430. tylko ona jest z tego co widzę w 2 wersjach 8 i 9 rządowa. to ma znaczenie (tak jestem laikiem i nie wiem czy przy przedniej przerzutce ma znaczenie ile biegów mam z tyłu) czy tylko chwyt marketingowy?

ciąg uniwersalny- górny i dolny. czyli dobrze.

Konstrukcja: Top Swing (obejma montażowa poniżej przerzutki) - to jest jakiś ogólny stanadr? będzie mi pasowało?

myślałem za jednym razem wymienić manetki. obecnie mam klamkomanetki. warto przy tej opcji zostawać, czy lepiej mieć osobno klamki i manetki (z tego co wiem to jest to droższa opcja, ale lepsza przy wymianie)

Napisano

Mówią, że lepiej mieć osobne klamki i manetki, bo w razie jakby coś się zepsuło (albo po prostu chciałbyś zmienić którąś z tych części na lepszą) to nie trzeba od razu wymieniać całości.

Napisano

no właśnie z tymi osobnymi manetkami i klamkami to w razie czego łatwiej o wymianę. ale 3*8 nowe widzę tylko Acera. warto robić wszystko Alivio i manetki Acera, czy lepiej zostać przy klamkomanetkach i mieć wszystko Alivio. no może poza korbą, bo chyba FD-M430 jest zdecydowanie lepsza?

Napisano

Mam ten sam rower. Od razu współczuję zakupu - sam bardzo teraz żałuję. Ale co do tematu. Wymieniłem korbę na FC-M430. Polecam. Ty widzę chcesz M431, czyli z blatem 48T, wiec musisz dobrze dobrać przerzutkę, żeby Ci ją obsłużyła.

Napisano

Ja tam bardzo sobie chwale manetki Srama.