grabek Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Witam! Jestem na etapie składania napędu (2x10 - kaseta 11-34) do roweru. I mam dylemat jaką wielkość tarcz korby wybrać. Rower będzie 29 calowy, prawdopodobnie na ramie stalowej i sztywnym widelcu. Nie będzie raczej nigdy widział gór, ani maratonu. Ma służyć do ciągnięcia przyczepki, dojazdu do pracy (80% asfalt), wycieczek i zwykłych treningów. Jaka według Was będzie optymalana wielkość koronek do takiego roweru?
rodszyld69 Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Jaka według Was będzie optymalana wielkość koronek do takiego roweru? Przeczytaj sobie ten temat http://www.forumrowerowe.org/topic/173953-korba-dylemat-sram-s1000-39-zebow-czy-42/
grzesiowu Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Witam! Jestem na etapie składania napędu (2x10 - kaseta 11-34) do roweru. I mam dylemat jaką wielkość tarcz korby wybrać. Rower będzie 29 calowy, prawdopodobnie na ramie stalowej i sztywnym widelcu. Nie będzie raczej nigdy widział gór, ani maratonu. Ma służyć do ciągnięcia przyczepki, dojazdu do pracy (80% asfalt), wycieczek i zwykłych treningów. Jaka według Was będzie optymalana wielkość koronek do takiego roweru? jak musi być 2x to stawiałbym na 24/38 ... a nie może być 3x?
Selvan82 Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Mam w jednym rowerze 22/36 jak dla mnie na asfalt jest to za mało.... biorąc pod uwagę że jest to rower 29" i faktycznie z tego co piszesz gór on widzieć nie będzie a 80% asfaltu to w ogóle zastanawiałbym się nad sensem wchodzenia w 2 blaty z przodu. Jeśli już jednak bardzo się uparłeś to celowałbym w coś pokroju 24/38 (podobnie jak przedmówca).
grabek Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Napisano 10 Grudnia 2014 jak musi być 2x to stawiałbym na 24/38 ... a nie może być 3x? Nie ma takiej potrzeby. Nawet myślałem nad 1x. jak musi być 2x to stawiałbym na 24/38 ... a nie może być 3x? Shimano robi 40/28. Będzie duża różnica?
Selvan82 Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Ale po co jak możesz mieć 24/38 - Shimano FC M615 (przeznaczona do napędu 2x10) Co do różnicy to pomiędzy 38 a 40 nie ma kosmosu, natomiast wolałbym mieć w rezerwie na podjazdy mniejszą zębatkę 24 niż 28. Pisałeś coś o przyczepce - ta 24 może się przydać w niektórych warunkach.
grabek Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Napisano 10 Grudnia 2014 To jeszcze inne pytanie: Jeśli jednak wybrałbym korbę z jedną tarczą to jaką wg Was? (36, 38 ???)
parmenides Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 A czemu, skoro na asfalt i raczej po płaskim, to nie założysz szosowej korby kompaktowej 50/34 i do tego kasety 11-28? Powinno wystarczyć i być w miarę uniwersalne i szybkie. Sprawdziłem na jakimś kalkulatorze i przy kadencji 90 będzie i oponach 29" x 2,1 oraz długości korby 172,5: -50-11 - prędkość 56,3 km/h (w razie jakiejś górki będziesz mógł dokręcić -34-28 - prędkość 15km/h więc będzie lekko i nawet poważniejsze górki (pow. 15%) powinieneś pokonać. realny zakres użytecznych przełożeń będzie dość spory: - od 34-21 do 34-12 - od 50-24 do 50-15 Przepraszam, wiem, że to nie koszerne i do 29erów są malutkie korby, ale to chyba dlatego, że takie ramy głównie w teren i góry. Ale Ciebie to nie dotyczy, stąd moja luźna propozycja. pozwodzenia adam
Shiryu Napisano 11 Grudnia 2014 Napisano 11 Grudnia 2014 -34-28 - prędkość 15km/h więc będzie lekko i nawet poważniejsze górki (pow. 15%) powinieneś pokonać. jesteś pewien, że autor wątku jest wystarczająco mocny na takie przełożenia? Bo ja 13% na 28-32 podjeżdżałem z wielkim trudem i dopiero po przesiadce na 28-36 nie muszę na szczycie odsapnąć. A i tak kusi mnie zmiana najmniejszego baltu na 26T
dziobolek Napisano 11 Grudnia 2014 Napisano 11 Grudnia 2014 @Shiryu, jesteś pewien, że autor wątku jest wystarczająco mocny na takie przełożenia? Bo ja 13% na 28-32 podjeżdżałem z wielkim trudem... ... Nie będzie raczej nigdy widział gór, ani maratonu. Ma służyć do ciągnięcia przyczepki, dojazdu do pracy (80% asfalt), wycieczek i zwykłych treningów...
parmenides Napisano 11 Grudnia 2014 Napisano 11 Grudnia 2014 No to jak Dziobelek zaznaczył, autor wątku celuje w prosty teren. Ja Tylko zaznaczyłem, że takie przełożenia przy kadencji 90 są do zrobienia nawet przy sporych nachyleniach. Nawet w płaskich miastach zdarzają się górki po 10+%. W Warszawie też takie mamy:) I spoko na takich przełożeniach: 34-28 autor da radę wjechać spokojnie z dobrą prędkością. A jak nie da rady, no to już sorry, gregory. Przełożenia typu 22x34l;ub 26x34 na płaskie twarde drogi - to chyba nie można polecać... jesteś pewien, że autor wątku jest wystarczająco mocny na takie przełożenia? Bo ja 13% na 28-32 podjeżdżałem z wielkim trudem i dopiero po przesiadce na 28-36 nie muszę na szczycie odsapnąć. A i tak kusi mnie zmiana najmniejszego baltu na 26T współczuję. Toż to podrywa przednie koło, a 13% nie jest jakieś krytyczne... No chyba, że w piachu, wietrze w twarz, rowerze, który waży 20kg, rowerzyście bez kondycji. @Shiryu - autor będzie jeździć po płaskim i w miarę twardym terenie.
chudeusz09 Napisano 11 Grudnia 2014 Napisano 11 Grudnia 2014 Nie prościej samemu wyliczyć jakiej zębatki potrzebujesz? Przecież to na tyle indywidualna sprawa, że słuchanie porad w stylu "weź 38 bo ja taką mam" jest trochę bez sensu. Jeździłeś zapewne rowerem i sam najlepiej wiesz na jakich przełożeniach najczęściej. Skorzystaj z kalkulatora których w internecie sporo i dopasujesz sobie to co Ci najlepiej pasuje. Ja mam korbę 48/36/26 i najczęściej jeżdżę na 36. Tylko po cholerę Ci taka informacja?
grabek Napisano 12 Grudnia 2014 Autor Napisano 12 Grudnia 2014 Nie prościej samemu wyliczyć jakiej zębatki potrzebujesz? Przecież to na tyle indywidualna sprawa, że słuchanie porad w stylu "weź 38 bo ja taką mam" jest trochę bez sensu. Jeździłeś zapewne rowerem i sam najlepiej wiesz na jakich przełożeniach najczęściej. Skorzystaj z kalkulatora których w internecie sporo i dopasujesz sobie to co Ci najlepiej pasuje. Ja mam korbę 48/36/26 i najczęściej jeżdżę na 36. Tylko po cholerę Ci taka informacja? Bo nie wiem jaka jest różnica między takim samym napędem w rowerze 26 i 29. Teraz mam fulla 26 i wiem z jakich przełożeń korzystam najczęsciej, ale nie wiem jaka będzie różnica jeśli rower będzie miał większe koła.
chudeusz09 Napisano 12 Grudnia 2014 Napisano 12 Grudnia 2014 Kalkulatory to uwzględniają więc możesz sobie wszystko porównać.
rodszyld69 Napisano 12 Grudnia 2014 Napisano 12 Grudnia 2014 2i Regulaminu Z kalkulatorami to tak samo jak z geometrią ramy na papierze, to wszystko teoria. W praktyce bywa różnie @@grabek, nie masz kolegów czy znajomych którzy jeżdzą na dużym kole z dwublatową korbą
chudeusz09 Napisano 12 Grudnia 2014 Napisano 12 Grudnia 2014 Na pewno konkretniejszą informację uzyska się z kalkulatora niż z porad typu "ja mam 36 i daje radę"...
rodszyld69 Napisano 12 Grudnia 2014 Napisano 12 Grudnia 2014 2i Regulaminu Oczywiście, nie zaprzeczam ale kalkulator to też teoria tylko z wiekszym prawdopodobieństwem dobrania sobie odpowiednich przełożeń.
grabek Napisano 12 Grudnia 2014 Autor Napisano 12 Grudnia 2014 nie masz kolegów czy znajomych którzy jeżdzą na dużym kole z dwublatową korbą nie mam:)
rodszyld69 Napisano 12 Grudnia 2014 Napisano 12 Grudnia 2014 nie mam:) Jesteś ze Śląska więc poszukaj na forum bikerów ze swoich stron. Umów się na jakąś ustawke czy wypad na rowerach np tu http://www.forumrowerowe.org/forum/86-slaskie/. Pewnie ktoś ci da przymierzyć się do 29er z dwublatem.
MartinH Napisano 16 Grudnia 2014 Napisano 16 Grudnia 2014 Podepnę się trochę pod temat, zmieniam rower na 27,5" i zdecydowałem się na napęd 2x10. Przeliczyłem sobie przełożenia i wyszło mi że zębatka 24 z przodu i tylna 36 da miększe przełożenie niż obecne 22-32. Pytanie jak to się ma do większego koła? Ogólnie cały rower będzie lżejszy od poprzedniego. Korba 38-24 da radę? Obecnie mam zębatkę 44 i z tylną 11'tką wykorzystuję ją tylko na asfaltowych zjazdach w górach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.