Mod Team IvanMTB Napisano 5 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Ty to chłopie albo jesteś jakis narwany, albo juz jest późno Stery zintegrowane: Od lewej, górny rząd: Bieżnia/konus dolnego łożyska sterów Uszczelka dolnego łożyska Dolne łożysko Górne łożysko Dolny rzad od prawej: Uszczelka górnego łożyska Konus górnego łożyska Pokrywka sterów Gwiazdka wraz z kapslem Jak ściagniesz stary konus to po jaki kij Ci nowy? O ile go nie uszkodziłeś lub nie uszkodzisz podczas ściagania, użyjesz stary... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topno Napisano 5 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 "Ty to chłopie albo jesteś jakis narwany, albo juz jest późno :)"- bez kitu trochę mi siada na banie ten temat i nie zawsze od rzeczy pisze. Odezwę sie Panowie jak mi przyjdą te moje zabawki w następnym tygodniu. Cieszę sie, ze ktoś te moje wypociny czyta. Miłego weekendu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topno Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Przyszedl headset. Crown race "wisi" na widelcu- za duzy! Czy Oni mi dobrze to wyslali? Dobry rozmiar? Na moje oko, tak jakby to bylo do dwoch innych widelcow. Wiecej na fotkach- sa podwojne w mm i w in- zeby latwiej bylo porownac. Link Wiecej zdjec -> link Kupione stąd -> Link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Ofkors... Bo kupłeś stery do widelca tapered... Stoi tam napisane Orbit C-40 ABC, 15mm for differential headtube 1 1/8" - 1.5" A Ty masz sterówkę prosta 1 1/8" Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 To stery do overdrive. 1.1/4 cala. Dobrze wysłali, źle zamowiłeś.Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topno Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Odeslalem te stery. Dam znac co nowego wybralem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Opisy mocno mylące... Na górze 1 1/8 cala Po lewej 1 1/8 do 1.5 Po prawej OD Wysyłaj z powrotem, następnym razem upewnij się, że to co kupujesz pokrywa się z Twoimi potrzebami... Musisz poszukać sterów zintegrowanych do główki ramy 11/8 cala. Góglacz i jedziesz... Nie będziemy za Ciebie zadania domowego odrabiać Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topno Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 1 opcja 2 opcja 3 opcja - Z USA - torche dluzszy czas oczekiwania- do zaakceptowania przezemnie. - cena nizsza ok 35%- nie wiem jak nie trafimy z romizarem itp co bedzie ze zwrotem. 4 opcja Cos z tego wybiore, prosze o sugestie, zebym znowu nie kupil jakiegos cuda na inny "kijek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Ebajcowego linka nie widzę (banan w pracy), ale ŻADNE z tych sterów które znalazęś to nie są stery zintegrowane. Musisz szukać sterów integrated headset. Tzn być może Campy kwalifikowałby się jako zintegrowane, ale Campa to standard sam dla siebie i nie brałbym ich pod uwage o ile nie byłbym pewny że na pewno-na pewno przypasują. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topno Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Z integrated headset nie widze nic innego po za tymi 3 opcjami. 1 opcja 2 opcja - tu w dodatku bez rozmiaru jest, wiec pewnie odpada. 3 opcja - 4 opcja - tu cos z Ritchey- nie rozpoznaje integrated od semi integrated jeszcze, chociaz juz czytalem temat w podpietych. Cane Creek 40 lub 110 na ta chwile widze. P.S dalem linki z wiggle.co.uk, ale jeszcze ew. poszukam "lepszej" ceny pozniej, jak bedzie potrzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Nie strzelaj w ciemno, tylko weź suwmiarkę i sprawdź jaka masz średnicę wewnętrzną ramy, lub co masz napisane na łożyskach. Ricze na pewno odpadają, te z linku wigglowego bo są na stożkową sterówkę. Carbon 1-1/8" - 1.5" Taper Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topno Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Chcąc nie chcąc dobrnąłem do kolejnego etapu: "Wyciaganie Łożysk" Ten post napisany przez @tobo mam rozumiec ma byc moja instrukcja jak to zrobic? sa trzy mozliwosci:1) gniazda srub maja dodatkowa srube zaciskająca. odkrecasz imbusa i wyciagasz lub wypychasz lozyska. ja mialem taki system w cube ale wewnatrz gniazd bya farba i nawet odkrecenie srub wymagalo wybicia srub.2) wyciskacz do lozysk. uzywalem raz tej metody gdy lozyska nie chcialy wyjsc w tej samej ramie. minus takie ze mozna zaharatac powłoke lakiernicza3) brutalna ale najprawdopodobniej konieczna metoda młotka i punktaka. Zapewne metoda 3 bedzie dla mnie najlepsza: walic mlotkiem w karbonowa rame(czyt. łożyska) za pomoca punktaka- nie brzmi najlepiej, ale jesli bedzie konieczne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Ale do czego masz używać młotka i punktaka przy łożyskach sterowych? Jeśli są zintegrowane to są wciśnięte w gniazda główki i powinny wyjść palcami. Jeśli nie to można je wyważyć podkładając płaski śrubokręt pod łożysko i napierając do góry po jego drugiej stronie. Jeśli to nie pomoże to zalać przestrzeń między łożyskiem a gniazdem jakimś preparatem penetrującym i wtedy wyciągać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topno Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Palcami nie wychodza, srubokretem, za mocno nie probowalem- nie chce uszkodzic. Penetrujacym, czyli po prostu smarujacym? Sprobuje rano- w szopie mam penetrujace narzedzia. W kazdym razie pocieszylo mnie to, ze punktak i mlotek nie powinien mi byc potrzebny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Nie, penetrującym czyli np WD 40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topno Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Chce skonczyc pewien watek: headset. Mam druga rame(ktora tez chce zlozyc) i podaje wymiary suwmiarka: gora - mm -> Link 1 gora - Inch -> Link 2 spod - mm -> Link 1 spod - Inch -> Link 2 Pisal mi tez koles ze sklepu sugerujac ze... -> Link 1 - I jego typ : Cane Creek 40 Sciaganie crown set Link 1 - zlazl crown race z widelca, przelozylem do drugiego. Nie ma tarc. Wyglada okay. Zlozylem calosc, obawialem sie, ze pozlozeniu i wsadzeniu crown race skroci mi sie glowka widelca i mi nie starczy miejsca na podlkadki. Sa 2 podkladki. poprzedni wlasciciel- Pan Dariusz Baranowski mial 3 podkladki na tym rowerze. Nie wiem, czy taka konfiguracja jak na zdjeciu jest poprawna?(nie chce isc na chirurgie szczekowa i dentystyczna jak @Ivan wspominal) -> Link 2 konczac watek nie nalozylem zadneog smarowidla, ani na widelec, ani na zadne inne elementy- zlozylem na razie, by zobaczyc co z kolem. Nie wiem czy mam zamknac temat i otworzyc nastepny, czy jechac dalej w tym ? Koło(felga)- naciganie, luzowanie szprych. Koło(tylko przednie) jest pokrzywione(a). Mialem nadzieje zrobic tym o to przyrzadem Link 3, Link 4 - bez sukcesu. Jest gwiazdka-> link 5 Na koniec zamozamykacz- krzywy. Link 6 Domyslam sie, ze potrzebny klucz do szprych i nowy samozamykacz. Powoli, ale do przodu z Wasza pomoca jest mi latwiej;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Kłaniam, Od zadu strony. Zacisk... Wyglada na .... brudny (tak samo jak piasta koła).. Bez wyjęcia z piasty ciężko powiedzieć czy faktycznie i jak mocno jest pokrzywiony. Przednie koło. Masz systemowe koła Mavic'a, to i klucz do szprych musi byc dedykowany. Zgaduję, że bedzie to coś takiego : http://www.sjscycles.co.uk/birzman-mavic-spoke-nipple-ust-spoke-wrench-prod28621/ ale niech ktos kto zna się na sytemówkach Mavic'a potwierdzi. Podkładki pod mostek. Kwestia tego co komu pasuje. Założywszy, że w środku masz pomiędzy brzegiem mostka/podkładki odpowiednia przestrzeń na kapsel to nie ma się co obawiać o zgryz. Wymiary... No ale po co podajesz nam wymiary ramy z łożyskami w środku? Jeśli już to zmierz ramę bez łożysk, te niby nową... A jak to jest ona nowa, to znaczy że łożyska już są w środku... Szacunek... I. Jak Ci bedzie mostek/kierownica za wysoko, zawsze można przenieść podkładki na górę i o ile nie powoduje to u Ciebie estetycznej padaczki - z powodu wystajacego ponad mostek "komina" z podkładek to nie ma ponownie problemu. Można też rure sterową skrócić, ale pamietaj to przysłowie o obcinkowaniu i pogrubaszaniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Te koła wyglądają na dosyć wiekowe - uważaj jak będziesz kręcił nyplami bo mogą strzelić (utlenianie się aluminium) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topno Napisano 12 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 Kaplica -> link1 i link2 - ukruszyl sie kompletnie. Ciecie szprychy i gwintowanie(wiercenie). Innej opcji nie widze. Tylko co mi to da jak on jest jak podladka- pusty w srodku? W ostatecznosci da sie pominac to miejsce...- jednak do owalu mi daleko. Tak wyglada caly(dobry) -> link 3 i Link4 Tu samozamykacz -> link5 Update. Ukruszyly sie juz 2 niple. bede w tym kole wiercil na pewno- jednak juz spisalem je na straty i szukam nowego wheelset- jako, ze chce jezdzic. NIe wiem po co mavic robi takie "do dupy" niple, ze nie da sie ich wkrecac, wykrecac i krusza sie bardzo latwo?. Kola i sa stare(5 lat), ale zeby szprych sie nie dalo dociagnac(bo niby po czym mam rozpznac, ze nipel jest do wymiany?) Czy po prostu mialem wymienic(tak na wszelki wypadek) wszystkie niple na nowe? - takiego sh*tu z tymi niplami sie nie spodziewalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 A czego sie tu spodziewać po takich antycznych, aluminiowych nyplach? Tylko tego, że się rozlecą... To nie tak, że Mavic to padło, ale alu, to alu i po iluśtamlatach sie utlenia i traci integralność... Całego zestawu kół nie musisz kupować, wystarczy tylko przednie, no chyba że tylnie masz też skancerowane, lub ewentualnie zaburzy Ci to kompozycję roweru estetycznie Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topno Napisano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Nowy wheelset no i widelec. Szczeki jeszcze nie wybilem- jezdze od ponad miesiaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FiliPak Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Fajnie wyglada Tez mialem ten problem kiedys. Ale wtedy musialem zminic sprzet, temu nic nie musialem zmieniac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topno Napisano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 Kolejny etap: Wyciagnalem lozyska(?) Czy wszystko wyciagnalem co jest konieczne ze srodka z ramy? Te lozyska, pierscienie? Beda kupowal nowe stery(mam zamiar) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.