Skocz do zawartości

[Pike 454] dobór sprężyny


ska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niestety nie udało mi się zakupić używanej sprężyny twardszej niż fabryczna więc zdecydowałem iż nabęde nową. Generalnie amortyzator jest do wszelakiego AM więc jest straszny flak, obecnie przy mojej wadze 81 kg SAG wynosi grubo ponad 4 cm a stojąc na ziemi uginając na kierownice jestem w stanie dobić go prawie do końca. Moja jazda jest czysto rekreacyjna (lekkie xc) po lesie bez dirtu hopek itp :). Z wagą planuje dobić do 85 i zastanawiam się nad wersją czarną.. aczkolwiek nie chcę aby był zbyt sztywny, obsługa sklepu poleca mi kolor niebieski ale czy nie będzie za miękka ? z góry dziękuje za pomoc :)

 

tutaj są wagowe kategorie

http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/spezyny/prod/pike-spring?noCache#contactTab

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podales linka do wersji u-turn, jesli wszystko pasi, to polecam niebieska - posrednia. problem jest taki, ze u-turn, w miejscu gdzie chodzi slimak, ma zwoje z mniejszymi odleglosciami pomiedzy soba, powoduje to znaczna progresje podczas ugiecia wlasnie na tym odcinku , wraz ze wzrostem twardosci sprezyny. Ja posiadajac Recona 130mm/ w podanej wersji dobijalem przy czerwonej, ale przy ciezszych zjazdach /Beskidy/. Kupilem wersje czarna, nie bylem w stanie go dobic w zaden sposob, chodzil dosc plynnie na odcinku bez u-turna, tam gdzie zwoje byly ustawione bardziej gesto byla potworna progresja, bez szans dobicia. Nawet na najtrudniejszych zjazdach /Pilsko, Szczebel, itd/. Znacznie lepiej bylo na niebieskiej, rowniez bylo dosc silne utwardzenie na koncowym odcinku, ale juz lepiej pracowal skokiem. Dla jasnosci, moja waga oscylowala wtedy w okolicach 100-102kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz :) zauważyłem brak liniowości w pracy jak jest skręcony na 95 mm (w takim ustawieniu głównie używam), najlepiej pracuje na 140 ale dla mojej ramy im mniej tym lepiej, a na najmniejszym skoku przy takim sagu praktycznie zapada się w ponad połowie. Wezmę w takim razie niebieską i mam nadzieje że będzie dobrze. A orientuje się ktoś jakie oringi pasują do tego amora? chodzi mi głównie o uszczelki które są wewnątrz górnych lag, te które zapobiegają przelaniu się oleju z góry do dołu. W internecie są zestawy do solo air ale prawdę mówiąc nie chcę kupować całego zestawu gdzie wykorzystam tylko dwie gumki, może jakieś zamienniki ze sklepu? prościej było by rozebrać i zmierzyć ale póki co nie mam części zamiennych a rower potrzebuje na co dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pogrzebie w temacie Reby to znajdzie wszystko, byly tam podane wymiary do sprezyn powietrznych, do samego MC, itd. U niego do lewej goleni nie potrzebuje zadnego oringa do srodka, bo takowego na sprezynie nie ma, co wleje z gory, bedzie na dole. Do MC jest analogicznie jak w Rebie, co do uszczelek zaraz pod kurzowymi, to musi rozebrac, bo nikt nie wie, czy ma wersje 2 czy 3 czesciowa, czyli kurzowa i gabka, czy kurzowa, gabka i uszczelka. A skoro napisal o przelewaniu sie z gory do dolu, to bardziej swiadczy o goleni prawej czyli MC, badz goleni lewej i ...braku wiedzy /bez urazy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie panowie :) chodzi mi o stronę gdzie jest tłumik. Przy którymś serwisie zauważyłem że po prostu oleju jest dużo więcej niż w drugiej goleni co świadczy o tym że oring jest do wywalenia zalałem świeżym olejem i złożyłem do kupy. Dalej nie rozbierałem bo w tamtej chwili miałem tylko motorexa 15w ale byłem przekonany, że od strony sprężyny też jest jakaś gumka, ale jak widać jestem w błędzie. Jak przyjdzie do mnie sprężyna to biorę się za serwis, ogólnie efekt jest taki że tłumienie działa dosyć dziwnie z lekkim opóźnieniem, amortyzator mocno utwardza się w połowie skoku i nie możliwe jest dalsze ugięcie. Blokady oczywiście brak więc podejrzewam że cały olej z tłumika zleciał na dół (oring całkowicie zszedł z pierścienia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było tak od razu :D, musisz wymienić oring na dole tłumika. Tam gdzie "chodzi" popychacz. Jak go wyciągniesz i pójdziesz do sklepu z nim to ci dobiorą. Przez ten nieszczelny oring olej z tłumika ucieka w dół i stąd efekt nie działającego do końca skoku oraz opoźnionego reboundu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zakupiłem używaną sprężyne na allegro, ponoć wyciągnięta z pike sl- kolor czarny. Tutaj jej zdjęcie:

 

OksQEM8.jpg

 

Na sobie nie ma ani grama żadnej farby, dokładnie taka jak występuje w sklepie rowerowy.com- więc stwierdziłem że bedzie okej i jak widać jest czarna

 

Tutaj jest moja sprężyna która siedziala w środku, okazalo się że to kolor niebieski czyli stopień miększa niż najtrwardsza. Swoją droga miałem nadzieje że będzie fabryczna więc w takim razie jestem ciekaw jakim flakiem musi być ten amor na żółtej :) tutaj foto:

 

w0aWWtl.jpg

 

 

I co? i nic, praktycznie żadnej różnicy. Nie wiem skąd takie odczucie- albo sprzedający sam nie wiedział jaki był na niej kiedyś kolor o ile był. Albo różnice między nimi są tak małe ze praktycznie nie wyczuwalne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...