Skocz do zawartości

[serwis]Naciąg przedniej przerzutki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kupiłem rowerek dziewczynie, nie drogi polski trekking. Nie jestem wielkim znawcą mechaniki rowerowej jednak coś tam wiem.

 

Po zakupie roweru ładnie rower w serwisie nastroili i chodził ładnie. Po przejechaniu kilikudziesięciu kilometrów deko się przestawił - to znaczy:

Biegi 1 i 2 na przedniej przerzutce wchodzą ładnie niestety 3 już nie chce wejść. Mimo że przyciskam manetkę maksymalnie to łańcuch chrobocze ale nie wskakuje na swoje miejsce (na bieg 3).

Wiem że jest to spowodowane nie dokładnym ustawieniem naciągu (linek) przerzutki.

Próbowałem kręcić pokrętłem przy manetce (pokrętłow taki znajduje się tylko przy lewej/przedniej manetce) ale to daje możliwość regulacji +-3 milimetry (to chyba bardziej kosmetyczne ustawienie - a może to pokrętło służy do czego innego i nie powinenem tego ruszac?

 

Jedyne rozwiązanie z mojego punktu widzenia to odkręcenie śrubki przy przerzytce i naciągnięcie linki. Jednak tu pojawia się pytanie:

Dlaczego po wyjechaniu ze sklepu i przejechaniu powiedzmy 100KM musze stroić przerzutkę? Teorie mam dwie:

1. Tani rower - tani sprzęt - ten model tak ma :(

2. Nowy rower musi się się dotrzeć (mogła się naciągnąć linka co spowodowało luz - trzeba naciągnąć i będzie git)

 

Rower ma osprzęt: Shimano Altus.

 

Bardzo dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak jest z altusem, ale postaram sie cos doradzic:

Na przerzutce znajdź takie dwie śrubki obok siebie (mozliwe ze jest napisane przy jednej L a przy drugiej H - jesli tak to masz prostą robotę) - teraz spróbuj odkręcić jedną z nich i pokręc korbą zmieniając przerzutki i sprawdź czy jest poprawa - jesli tak - kombinuj dalej z tą śrubką tak długo aż bedzie dobrze.

jesli nie, sproboj wrocic tą srubką do popzednich ustawien i zacznij bawic sie drugą srubką.

 

Słowem - jedna śrubka odpowiedzialna jest za regulacje naciągu przy najwyzszym ustawieniu przerzutki (czyli na trójce) i jest oznaczona jako H. a drugą regulujesz naciąg przy najniższej przerzutce (jedynce) i ta jest oznaczona jako L. A teraz kombinuj i oby dziewczynie miło się jeździło na rzeczonym trekingu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak jest z altusem, ale postaram sie cos doradzic:

Na przerzutce znajdź takie dwie śrubki obok siebie (mozliwe ze jest napisane przy jednej L a przy drugiej H - jesli tak to masz prostą robotę) - teraz spróbuj odkręcić jedną z nich i pokręc korbą zmieniając przerzutki i sprawdź czy jest poprawa - jesli tak - kombinuj dalej z tą śrubką tak długo aż bedzie dobrze.

jesli nie, sproboj wrocic tą srubką do popzednich ustawien i zacznij bawic sie drugą srubką.

 

Słowem - jedna śrubka odpowiedzialna jest za regulacje naciągu przy najwyzszym ustawieniu przerzutki (czyli na trójce) i jest oznaczona jako H. a drugą regulujesz naciąg przy najniższej przerzutce (jedynce) i ta jest oznaczona jako L. A teraz kombinuj i oby dziewczynie miło się jeździło na rzeczonym trekingu. Pozdrawiam

 

Bardzo dziękuję za pomoc!

 

Dobrze że potwierdzacie że nowe rowery tak mają że potrzebują czasu na dotarcie...

 

A jeszcze apropos tego pokrętła przy lewej manetce (przy wejściu linki do manetki, pokrętło takie znajduje się tylko przy lewej manetce), czy to jest faktycznie tylko do regulacji takiej kosmetycznej...+- kilka mm? Czy ma jakieś inne funkcje serwisowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pokrętło służy do bardziej dokładnej regulacji, np. podczas jazdy, ew. po jakimś czasie, gdy się przerzutka lekko rozreguluje to można sie pobawić tym pokrętłem, a nie naciągiem linki przy przerzutce

 

przy prawej manetce pokrętło regulacji też występuje ale to tylko w lepszych? manetkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...