Skocz do zawartości

[amortyzator] SR Suntour XCR Air 2013/2014 vs Raidon 2011


zbychm

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, proszę o pomoc w wyborze (nowych), co lepiej nabyć? Może ktoś z doświadczonych kolegów rozbierał toto i widział środek. Slyszalem opinie, że to to samo: "tylko zmienili naklejki na starym raidonie". Wtedy choćby ze względu na uszczelki lepszym będzie zapewne nowszy, mimo, że teoretycznie słabszy. Od razu dziękuję za opinie, że lepiej używany, itp. ze względu na długość sterówki minimum 24 cm ten pomysł odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XCR Air jest z 2014 z tego co wiem tak więc o roczniku 2013 nie ma mowy. Raidon 11' bardzo podobny.

 

Co do świeższych modeli to na pierwszy rzut oka różnica między XCR Air a Raidonem (oba z tego samego rocznika - 2014) to anoda na goleniach Raidona, chyba inne uszczelki i nieco inny sposób zmiany skoku bo w XCR masz regulację tulejkami a w Raidonie "windę" z rygielkiem. Oba mają już lepsze ślizgi więc zapomnij o rozklepujących się plastikowych tulejach. Jeśli coś pominąłem albo moja wiedza jest zła to sorry - to tylko spostrzeżenia z rozbiórki jednego i drugiego amora :)

 

Jeśli nie masz zamiaru przeprowadzać karkołomnych tuningów mogących zagrozić "zdrowiu" amora to wystarczy SF14 XCR Air :)

Edytowane przez machinehead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie że już ktoś założył taki temat bo miałem ten sam dylemat. Skoro już wniosek jeden że Raidon jest lepszy to chciałbym zapytać czy warto czekać na model 2015 z mocowaniem na oś 15mm? Drugie pytanie czy ktoś ma doświadczenie jak Raidon sprawuje się pod 115kg rowerzystą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystrybutor do Polski żadnych Raidonów pod oś 15mm nie sprowadzał, przez to są niedostepne. Ponadto gdy myslisz pod oś 15mm to inwestuj na Epicona bo są sporo lepsze, kartridze są rozbieralne zaś w Raidonach nierozbieralne.  

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

inwestuj na Epicona bo są sporo lepsze, kartridze są rozbieralne zaś w Raidonach nierozbieralne.

to fakt - zawsze możesz dokonać sobie jakiegoś moda w kwestii oleju w tłumiku! aczkolwiek ja już trochę pojeździłem na swoim raidonie i w zimnie i w ciepełku i nie zauważyłem jakichś drastycznych zmian w pracy, a samo tłumienie reguluje się płynnie bez zarzutów. Mi po prostu epicon nie był potrzebny... no ale jak już pod 15mm to może jednak coś bardziej zaawansowanego się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja akurat ważę 113 kg i jeżdżę na epiconie pod oś 15mm po jak miałem 9mm to lubiła się wykrzywiać. Takze jeździłem wcześniej na modelu RLD z 2011 i kartridż jest do bani. Mam tego X1 RLRC z kompresja i bardzo ładnie mi pracuje. Lecz chcąc skok 100mm to lepiej ustawić na 120 i mieć trochę miej powietrza napompowanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...