fafa222 Napisano 28 Września 2014 Napisano 28 Września 2014 Szanowni Państwo, Drogie Koleżanki i Drodzy Koledzy, zwracam się do Was z prośbą, która dotyczy pomocy w wybraniu roweru trekkingowego, na którym począwszy od wiosny 2015 roku będę mógł zacząć jeździć na kilkudniowe wypady po Polsce, a w sierpniu udać się na dłuższą wyprawę w kierunku południowym (Bałkany, Włochy albo nawet Iran). W związku z tym oczekuje od roweru przede wszystkim tego, aby był niezawodny, a w razie jakiejś awarii, jego naprawa odbyła się bezproblemowo, także w miejscach gdzie serwisu rowerowego nie uświadczysz w promieniu setek kilometrów. Co istotne, rower będzie wykorzystywany tako jako podstawowy środek przetransportowania mojego tyłka do pracy (ok. 1h dziennie w obie strony). Jak więc widać, rower będzie wykorzystywany do wszystkiego, niemal na wszystkie rodzaje nawierzchni, chociaż oczywiście w 90% będzie to szosa. Z zakupem mi się nie spieszy, póki co spokojnie się rozglądam po rynku, więc spokojnie mogę poczekać do grudnia - stycznia, licząc na jakieś dodatkowe obniżki cen. Wzrost: 180 cm, Waga: 75 kg Rowery jakie mnie zainteresowały to: Kross Trans Alp http://www.kross.pl/pl/2014/trekking/trans-alp Kross Trans Sander http://www.kross.pl/pl/2013/trekking/trans-sander i jednocześnie Kross Trans Pacific http://www.kross.pl/pl/2015/trekking/trans-pacific Kross Trans Siberian http://www.kross.pl/pl/2015/trekking/trans-siberian nie ukrywam, że ze względu na cenę, najbardziej bym się ku dwóm ostatnim skłaniał. Jednocześnie, jeżeli Państwo znacie rowery, które kosztują powyżej 2000 zł (oczywiście niezbyt dużo), ale ich stosunek ceny do jakości zdecydowanie wypada na korzyść w porównaniu z tymi rowerami, które tutaj zaprezentowałem, to jak najbardziej będę wdzięczny za wszelkie nowe rozwiązania. Zdaje sobie oczywiście sprawę z tego, że budżet jaki mogę przeznaczyć na rower w porównaniu z tym do czego mam go przeznaczyć, jest bardzo skromny, dlatego to czego przede wszystkim oczekuje to stosunek ceny do jakości. Pozdrawiam gorąco.
talento259 Napisano 28 Września 2014 Napisano 28 Września 2014 Trans Siberian i Trans Pacific odpadają z automatu - wolnobieg. Teraz sobie musisz wybrać czy wolisz przerzutki w pisaście - wybierając Trans Sander czy tradycyjne - wybierając Trans Alpa. Osobiście wybrałbym tego z Nexusem, zawsze to mniej obsługowe, szczególnie jak się dużo jeździ.
Pablo59 Napisano 28 Września 2014 Napisano 28 Września 2014 Pacific ma wpisane CS-HG20 - od kiedy to jest wolnobieg ?
talento259 Napisano 28 Września 2014 Napisano 28 Września 2014 Rzeczywiście, to kaseta, nie spojrzałem.
rodszyld69 Napisano 28 Września 2014 Napisano 28 Września 2014 Trans Siberian i Trans Pacific odpadają z automatu - wolnobieg. Teraz sobie musisz wybrać czy wolisz przerzutki w pisaście - wybierając Trans Sander czy tradycyjne - wybierając Trans Alpa. Osobiście wybrałbym tego z Nexusem, zawsze to mniej obsługowe, szczególnie jak się dużo jeździ. Na wielotygodniowe wyprawy zdecydowanie wybrałbym tradycyjną przerzutkę zawsze to łatwiejszy dostęp do części i łatwiejsza naprawa.
talento259 Napisano 28 Września 2014 Napisano 28 Września 2014 Słyszałem że Nexus lepiej znosi obciążenia (sakwy itp)/
rodszyld69 Napisano 28 Września 2014 Napisano 28 Września 2014 Ja nie twierdzę że nexus jest delikatny ale na wyprawy dobry jest sprzęt który można w prosty i szybki sposób naprawić. Ale że nie ma całkowicie bezawaryjnych podzespołów w rowerze więc lepiej jest wymienić tylną zmieniarkę niż grzebać w piaście. W razie przymusu wymiany całego koła szybciej dostaniesz zwykłe koło niż z piastą nexus.
olek19 Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 Witam, na dłuże wyprawy zdecydowanie przerzutki zewnętrzne raz że ilość przełożeń jest zdecydowanie większa dwa jak podkreśla rodszyld można je naprawić samemu zabrać ze sobą podstawowe część jak hak przerzutki, łańcuch, wymienne kółka i spokojnie można wiele usterek podreperować a co do piast biegowych to nawet mało który serwis rowerowy się podejmuje rozbierania fakt że ich awaryjność jest nieiwelka szczególnie NEXUSA 8 który w odróżenieniu od 3 i 7 jest made in japan fajny rower widziałem tutaj http://allegro.pl/lekki-rower-trekking-28-beone-deore-30spd-kross-i4652741703.html dobry napęd 30 przełożeń całośc na grupie DEORE, mechanizm korbowy HOLLOWTECH II z łożyskami zewnętrznymi, o wiele większa sztywność napędu i prawie wykluczone luzowanie i odpadanie ramienia korby, prawe jest na stałem zamocowane z osią a lewe przykręca się w sumie 3 śrubami i nie na kwadrat tylko octalink, brak przedniego widelca czyli jakieś 3 kg zaoszczędzone na masie i wykluczony kolejny element który może paść podczas wyprawy w ogóle cały rower waży nie wiele bo z tego co deklaruje sprzedawca jedyne 12,8 kg
fafa222 Napisano 4 Października 2014 Autor Napisano 4 Października 2014 Dziękuje Panom za pomoc. Zdecydowałem się jednak na piątą opcję i zakup roweru Kross Trans Arctica 2014 w cenie promocyjnej. http://www.domenasportowa.pl/product-pol-33839-Kross-Trans-Arctica-Meski-2014-Rower-trekkingowy-.html Rower spełnia całkowicie moje oczekiwania. Posiada jednak jedną wadę, która nie daje mi spokoju i proszę o jakąś wskazówkę. Kierownica tego modelu wydaje mi się wyprofilowana na miejską, nie mam jej nic do zarzucenia pod względem praktycznym, ale jej wygląd mnie odrzuca. Czy wymiana kierownicy na taką, które występują w rowerach crossowych (a więc prostą, bez zakrzywień, np. http://www.kross.pl/pl/2015/cross/evado-4-0 ) w jakiś sposób może odbijać się na wygodzie jazdy? Pozdrawiam
rodszyld69 Napisano 4 Października 2014 Napisano 4 Października 2014 Ta kierownica jest profilowana dla wygodniejszej pozycji, ale śmiało możesz ją wymienić na prostą troszkę będziesz miał ręce wyprostowane. Jeśli postanowisz wymienić to patrz na średnicę kierownicy aby była odpowiednia do średnicy mostka 27,2 mm.
Pablo59 Napisano 4 Października 2014 Napisano 4 Października 2014 Kierownicy do mostka 27,2 to by kolega pewnie dłuuuuugo szukał, a jak już by znalazł to by jej nie zamontował, bo potrzebuje standardowej o średnicy 25,4 mm Ta z krossa evado się nie nadaje - za gruba ... A propos - mam na zbyciu kierownicę zdjętą z kandsa maestro 2013 600 x 30 x 25,4 .... Chociaż - wg specyfikacji z mostkiem 31,8 sparowano kierownicę 25,4 - ciekawostka co tam jest naprawdę ?Obstawiam jednak 25,4
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.