Skocz do zawartości

[amortyzator] Epicon problem!


uwekolarz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam pytanie odnośnie Amortyzatora Epicon sf11. Kiedyś rozebrałem tłumik i zmieniłem w nim olej. Wlałem do niego 80ml i wszystko było dobrze. Ostatnio zauważyłem, że amor ma mniejszy skok to znaczy nie można go dobić do końca, nawet jak spuszczę z niego powietrze to dolne golenie nie chowają się do końca w lagi. Dzisiaj ponownie rozkręciłem tłumik i wylałem olej i wlałem ponownie 80ml i po skręceniu pręt nie chowa się w tłumik praktycznie wogóle. Jakieś rady dlaczego tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przelewa się ale bardzo wolno, dlatego lepiej poruszać tłokiem, wtedy nie trzeba czekać aż olej spłynie. Dobrze jeszcze ustawić regulację rebound na minus, wtedy łatwiej nim ruszać i tak nie chlapie :). Sprawdzone organoleptycznie, za mocno pociągnąłem tłoczysko i mi szpryca w twarz kiedyś poszła :).


 

 

Ostatnio zauważyłem, że amor ma mniejszy skok to znaczy nie można go dobić do końca

Natomiast ten objaw to mi bardziej wygląda na to że oring na tłoczysku przepuszcza olej który migruje z tłumika do dolnej goleni i blokuje skok, trzeba by sprawdzić czy nie wycieka ten olej, widać to jak się rozkręca amorka po ilości wyciekającego oleju po odkręceniu śrub zespalających górne lagi z dolnymi. Jeśli amortyzator nie miał robionej mini kąpieli olejowej a wycieka olej to znaczy że padł oring, jeśli miał zrobioną mini kąpiel to trzeba zlać do miseczki ten olej z zmierzyć ile go jest, jeśli więcej niż zaaplikowano do kąpieli olejowej znaczy że padł oring.

Edytowane przez zdrower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wlejesz olej a potem poruszasz przy otwartej górze to zrobisz fontannę, zapomnieliście Panowie że podczas tej czynności należy "zamknąć" górę goleni chociażby ręką, albo robić to baaardzo po woli. ;)

Ogólnie: wyciągasz tłok na maksa w dół, wlewasz oleju tyle żeby było go ciut ponad talerzyk blokady po zakręceniu górnego korka.

(nie pamiętam ile cm, ale chyba masz linijkę? Na suwmiarkę nie liczę...)

Masz pełny skok, blokada działa, tłumienie też. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem przez, który nie mogłem wlać 80ml i amor nie chował się do końca było to, że po zlaniu oleju tłumika część jego zostawała w nim. Znajdowała się ona w górnej części tłumika i nie chciała sama zlecieć. W końcu skręciłem pusty tłumik i wtedy poruszałem tłoczyskiem i wyssało ten olej z górnej części. Po rozkręceniu tłumika wylałem te 20ml. Po tym wszystkim do tłumika weszło znowu 80ml i amor działa normalnie. Zastanawia mnie tylko co spowodowało, że tłumik nie miał pełnego skoku i dlaczego nie chciał ten olej zlecieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...