Skocz do zawartości

[przerzutka tył]Jaka przerzutka na tył


soraapex

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeżdżę na takim zestawie( napęd 9 rz)   Manetki Deore XT, kaseta 11-34 Sram , Korba shimano M590, przerzutka przód XT , łańcuch też Sram chyba 970.

,przerzutka tył ....TIAGRA szosowa RD 4601 GS (długi wózek). 

Rower zrobił już trochę km i niestety coś jest nie tak z tylną przerzutką., prawd. do wymiany ( tak przynajmniej twierdz mechanik)

Teraz pytanie :Jaką kupić w zamian.

 

Pamiętam jak wymieniałem manetki z M590 na M770 to .... różńica kolosalna . Teraz szybka zmiana biegów , pyk,pyk,pyk..( było pyk....pyk...pyk) , moim zdaniem warto było zainwestować dodatkowe parę stówek,tym barddziej że stara została przeniesiona do innego  roweru.

 

Ale czy w przypadku samej przerzutki  tylnej  jest sens płacić  2 razy więcej????  Czy przykładowo taka Deore XT RD M772 będzie lepsza niż RD-M570 .

 

(Będzie to miało jakiś odczuwalny wpływ na zmianę biegów ? Czy jest tak że 90 % zależy od manetek a przerzutka może być i Altus nie będzie to miało znaczenia?)

Napisano

Wg mnie najistotniejsza dla kultury zmiany biegów jest przerzutka. Jeśli jest wiotka, wykonana mało precyzyjnie (złe spasowanie elementów powodujące luzy), z kiepskich materiałów (szybsze zużycie poszczególnych jej części i powstawanie luzów), to żadna manetka nie zrekompensuje tych deficytów przy zmianie biegów.

Używałem xtr'a z napędem alivio i niższym modelem manetki i byłem bardzo zadowolony z takiej kombinacji. Po wymianie napędu na xtr nie odczułem żadnej znaczącej poprawy jakościowej. 

Jeśli jest to rower używany na asfaltach to zamiast przerzutki mtb kup szosową, jeśli ma być skok jakościowy to zamiast tiagry czy 105tki kup ultegrę, najlepiej z grupy 6600 lub ewentualnie jak nie dostatniesz nowej to 6700.

Z "dziewiątek" do zastosowań szosowych lepiej konstrukcję klasyczną zamiast shadowa - jakość i trwałość nowych produktów Shimano jest różna.

Jeśli nie boisz się zakupów poza Polską - może ebay i kupno xt serii 750.

 

Na allegro są ultegry 6700 gs, wg mnie to lepszy pomysł niż xt shadow, nawet jeśli jest trochę droższa.

 

GS to wózek średni. SS krótki, SGS długi.


Co do twierdzeń mechanika: przerzutka nadaje się do wymiany jeśli miałeś wypadek i przerzutka ucierpiała, jeśli ma duże luzy, jeśli jest zapieczona na zawiasach lub na którymś z punktów obrotu.

Napisano

Użytkowanie tak pół na pół(asfalt- różnej jakości /szuter drogi leśne ) do tego od czasu do czasu jakieś scieżki ale nie  MTB Enduro ( np Maratony Golonki) = skakanie, techniczne zjazdy  - to mnie nie pociąga.

Zjazdy i ostre podjazdy, dlatego  tym razem chyba normalna przerzutka Mtb ( choć Tiagra dawała radę) ,która przyszłościowo da sobie radę z kasetą 11-36 

 

( źle napisałem -kaseta jest teraz Sunrace 11-34 )

 

Defekt:

 

W Tiagrze jest taka regulacja w którą wchodzi linka( to czarne na zdjęciu poniżej) i to się popsuło , rusza się na boki, nie sposób nagwintować ( tak on twierdzi) i czasem podczas jazdy......'' same biegi się zmieniają''  choć znowu nie tak często idzie spokojnie jeździć tylko że denerwujące. Widzę że np w XT nie ma tej regulacji.

http://rowerowy.interbikes.eu/file/25984/shimano-przerzutka-tylna-tiagra-rd-4601-ss-gs-2013.jpg.webp

Napisano

NIe(tak) to zwykły składany góral a że miałem zbędną szosową Tiagrę to ją tam wstawiłem ( generalnie to na kolarce śmigam)

 

(Teraz wpadłem na pomysł : może wywalić tę całą CZARNĄ )regulację przy przerzutce i puścić tam pancerz , może będzie podobnie jak w XT)

Napisano

Różnica między niższymi a wyższymi modelami przerzutek to rodzaj użytego materiału (więcej aluminium), to wpływa na wagę komponentu; do tego dochodzą różne kółka (tiagra ma dwa na zwykłych tulejkach, xt/ultegra jedno maszynowe a drugie z łożyskiem na tulei ceramicznej). 

Kiedyś im wyższy model przerzutki tym lepsze spasowanie elementów (mniejsze luzy fabryczne lub ich brak), dziś bywa z tym wszystkim różnie dlatego sugestia co do starszych modeli.

Nawet jeśli kiedyś któraś część przerzutki była wykonana ze stali to ta stal była lepszej jakości niż obecnie.

Napisano

Wiem, dzisiaj generalnie ceny w górę jakość w dół ( z wyjątkami bo np. elektronika,laptopy...)

(Mamy jeszcze jednego górala ( kupiony w 2000) i wszystko ciągle w jak najlepszym porządku . Przerzutki to zwykłe Deore i wszysto elegancko śmiga  a nie bawiłem się w jakieś tam koserwacje.

Nie pamiętam czy w ogóle regulacja była konieczna nawet jeśłi tak to co najwyżej kilka razy.Podobnie było w sprzedanym w zeszłym roku góralu na Alivio tamten  byl z 1996 ) 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...