Chodzi o ramę/rower z linków poniżej KTM Myroon Master 27,5 - konkretnie osprzęt do niej ( przerzutki +manetki)
https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/ktm/49605/myroon_27_master
https://www.youtube.com/watch?v=xXMFB_LBwaE
W rowerze z linku wszystko jest na 11 rzędowej Deore XT M8000 ,a czy jakby zmontować napęd 10 rzędowy powiedzmy taki zestaw:
-Korba 38-24 np .http://allegro.pl/shimano-fc-m785-korba-deore-xt-10s-38x24-175-sr-i6948753880.html
- przerzutka przód https://www.rowertour.com/p/65387/shimano-fd-m612-deore-przerzutka-przednia-3x10-side-swing-direct-mount
-przerzutka tył XT RD M780 http://allegro.pl/przerzutka-tylna-shimano-deore-xt-10rz-rd-m780-sgs-i6778130774.html
-kaseta 11-40 jak tu https://rowerplus.pl/kasety-10-rzedowe/4152-sunrace-csms3-kaseta.html?s=1
-manetki np. XT m780 http://allegro.pl/manetki-xt-sl-m780-2-3-x-10-biegowa-nowe-i6977573710.html
( w opisie przerzutki tylnej napisane że max 36 zębów ale jak czytam to sobie z 40 radzi, teraz na tyle Sram x9 ( 10 rz) i też problemów z tym nie ma .)
będzie to działać??
Niepokoi mnie przednia przerzutka - e czy d system - moim zdaniem w opisach są błędy albo sprzedawcy źle oznaczają .Teoretycznie powinna pasować M 8020 Side e-type jak w opisie tu a przecież na rysunku widać że to nie jest takie mocowanie http://allegro.pl/shimano-przerz-xt-fd-m8020-e-side-swing-2rz-e-type-i6947436127.html
Trochę ostatnimi czasy pozmieniało się w kwestii osprzętu ( grupy 11, 12 ) w opisie przerzutek są podawane informacje o jakiejś ,,Lini Łańcucha'' - nie wiem czy się tym przejmować przy 10 rz? czy może dotyczy to tylko napędów 11/12 rzędowych. Zawsze miałem przerzutkę przednią na obejmę , nie wiem może są jakieś ograniczenia przy montowaniu jak w tym KTM. A może w ogóle ta rama jest specjalnie pod 11 ?
Dlaczego nie pociąga mnie 11 ?
- cena bo 11 jednak trochę droższa
- korby z M8000 czy M7000 mają jakiś dziwny układ zębów. 38-28 26-26 34 24 . Na 26 przyzwyczaiłem się do 39-26 ( kaseta 11-40) a i tak uważam że przy moim zastosowaniu ( gory, asfalt 70% teren 30%) przydałby się cięższy bieg , czasem jak chce się dokręcić z górki powyżej 50 km/h to jest jakiś tam problem- ale to i tak jest w miarę ok .
Ale już korba 36 jakie są w 11 rz, no jednak nawet przy kołach 27 będzie jeszcze lżej. Wkurzające że lekko z górki trzeba kręcić jak szalony żeby mieć jakąś prędkość.
Z drugiej strony kaseta 38-28 to na tym 28 może brakować lekkiego przełożenia. Tak ostatnio jechałem pod ostrą 30% ściankę ( asfalt) i jakby było jeszcze lżejsze przełożenie od 26/40 to wcale bym się nie pogniewał .A tutaj w M8000 ma być 28-40 czyli z kalkulatora wynika 0,72 , jednak ciężej.