Skocz do zawartości

[Identyfikacja ramy]Jaguar czy Huragan?


nonameuser1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Zakupiłem gołą ramę i chciałbym z Waszą pomocą ustalić czy jest to Jaguar czy Huragan. Niestety w necie jest mało opisanych różnic, z racji ze nie mam osprzętu temat jest trudniejszy. Rama była malowana więc brak oryginalnych oznaczeń, prawdopodobnie była piaskowana więc i starego lakieru nie ma. Znaczek starego typu ZZR Zjednoczone Zakłady Rowerowe Bydgoszcz Poznań Czechowice. Koła są nie od kompletu więc nimi sugerować się nie należy... Na haku tylnym wybity nr.

 

xq6oqC.jpg
hCcyT4.jpg
tie3Cm.jpg
1eZPD3.jpg
evcVYA.jpg
SdKxYV.jpg
3As8n4.jpg

 

 

 

Edit Pixon

Proszę o zapoznanie się z zasadami pisania pkt. 2b! Tylko przez wzgląd, ze też mam słabość do tych rowerów poprawiłem tytuł tematu na prawidłowy.

Napisano

Wiesz no naprawdę Ciężko stwierdzić bo nawet późniejsze jaguary klepali na ramach huragana..

 

Ja obstawiam huragana, i grzechu nie będzie jak go pomalujesz w takich barwach :) 

Napisano

Dzięki! :) Też obstawiam huragana i tak go kupiłem, ale w sumie z tego co widziałem w necie, różnic w samych ramach chyba nie ma, ale może ktoś będzie miał wiedzę na ten temat :)

  • Mod Team
Napisano

Zazdroszczę nabycia tej historii.Sam mam Rometa Sport, niestety przydałaby mu się terapia renowacyjno-odmładzająca. Gdyby nie to, że w Polsce jest pełno skur**** łaszczących się na każdy sprzęt lepiej wyglądający niż zardzewiały trup, to się jeszcze za to nie zabrałem.

  • Mod Team
Napisano

Biorąc pod uwagę fakt że Jaguar był rowerem wyścigowym dla kolarzy to też stawiam na Huragana uboższego brata dostępnego dla klasy robotniczej w słusznie minionych czasach.

Byłem jego szczęśliwym posiadaczem ale zauroczony Simsonem niestety dokonałem wymiany na spalinowca. Piękne czasy.

Napisano

Jaguar miał jeszcze pełne rury trójkąta tylnego przy mocowaniu sztycy i niektóre późniejsze inną mufkę pod siodłową, piszę o takich nie specjalach oczywiście i ten z inną mufą waży mniej niż zwykły.

Ja już trzy sztuki przerobiłem i istotnie jest to kawał historii ale ubolewam strasznie nad jakością wykonania tych ram oraz "rozlazłą" i wydaje mi się że już tak naprawdę typowo sportowy

 

rowerek to Romet sport i mam nadzieję go kiedyś przygarnąć:) 

  • Mod Team
Napisano

 

 

rowerek to Romet sport i mam nadzieję go kiedyś przygarnąć

To co na zdjęciu to nie jest Romet Sport. Sam mam Sporta przerobionego na ostre i wiem jak wygląda rama.

Napisano

@Pixon

 

Ale Kolega wyżej nie pisze, ze to Romet Sport, zdanie mu tak podzieliło ;) :

 

 

 

i wydaje mi się że już tak naprawdę typowo sportowy rowerek to Romet sport i mam nadzieję go kiedyś przygarnąć :)
Napisano

Haha no to sam sobie teraz daj po łapach:)

 

Nie chcesz się czasem pozbyć tej ramy, pisze o sporcie oczywiście ?

 

A co do huragana to idziesz w oryginał czy ma zamiar z niego zrobić trochę lepsze retro szosę an fajnych gratach?

Napisano

 

 

A co do huragana to idziesz w oryginał czy ma zamiar z niego zrobić trochę lepsze retro szosę an fajnych gratach?

 

Czy teraz jest jasne wszystko:) 

Napisano

:P Bardziej ;) Nie bedzie to ori, bo nabyłem samą ramę, jest to jeden z wczesnych huraganów o czym świadczy tabliczka starego typu i nie wiem czy dobrałbym w ogole odpowiednio należny osprzęt. Poza tym zakup ramy był podyktowany zakupem okazyjnym bardzo fajnych retro kół, ktore juz nie sa oryginalne od huragana... Więcej info w późniejszym czasie ;)

Napisano

No to życzę powodzenia, wiesz chyba że oryginalne koła miały rozmiar 27,1/4, który jest większy od 28 i jak zapodasz takie kołka to może trochę gorzej wyglądać, możesz zawsze trochę nadrobić rozmiarem opony, warto byś to wiedział:)

Niemniej jednak kółka mają bardzo fajne piasty:)

Napisano

Na początek pogratuluje zakupu ;) Co do identyfikacji ramy to jest to naprawdę ciężka sprawa, jedyne co jestem w stanie wywnioskować po zdjęciach to to że jest stara (podwójne przelotki na starą favoritowską przerzutke). Teraz rzeczy niepewne: osobiście wydaje się że jest to huragan, jaguary miały przelotki poprowadzone górą bądź nie miały przelotek wcale. Swoją drogą mam nadzieje że będziesz przynajmniej wyglądowo dążył do orginału. Najbardziej wkurzające są przeróbki z allegro na ostre koło itp itd, dla mnie to po prostu niszczenie ramy. Tak przy okazji pochwalę się swoim Jaguarem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afcd7e5a21b19a0c.html (zdjęcie nieco słabe, bo cholernie ciężko mu zrobić takie zdjęcie żeby było coś więcej niż żółta plama)

Osprzęt to praktycznie 100% 105 Golden Arrow, z wyjątkiem piast i klamek. A jeżeli chodzi o historyczny osprzęt do twojego huragana to wcale nie jest ciężko, przerzutka pasuje jedna, na przód ciężko dostępna z wajchą (nie wiem czy kojarzysz) hamulce + klamki też dość łatwo dostać. Mam nadzieje że będzie jakiś temat na forum z renowacji?

 

Napisano

No ładnie Ci ten rower wyszedł, fajny patent ze skórą na kierownicy,nie brudzi się ten sznurek za bardzo?

Mi ta rama przypomina eskę ale jak masz jakieś sygnatury niemieckie to jest duże prawdopodobieństwo że właśnie tej produkcji rower posiadasz, romet to na pewno nie jest.

Ja tam nie uważam by przerabianie tego roweru było jakąś profanacja, byle tylko robić to rozsądnie i z głową bo w tedy też wygląda spoko.

 

Napisano

Sam nie wiem co z tą ramą będę robił :) Chociaż też nie uważam że obligatoryjne jest tu trzymanie się oryginału, ale każda opinia jest cenna ;) Co innego gdybym rower miał kompletny, wtedy chciałbym zachować go jak najwierniej pierwowzorowi, ale to jest właściwie sama ramka... Koła udało mi się kupić aluminiowe 27 pod szytki, obręcze MAVIC, piasty Normandy - uwaga za całe 70 zł komplet, po centrowaniu. Wstępnie plan mam taki aby graty przełożyc z tamtego roweru - kierownicę (alu favorit), klamki, hamulce (tektro R559), korbę (Sugino aluminiowa) a pozostałą ramę z kołami sprzedać. Trzymać się będę na pewno stylistyki retro, więc żadne "żarówiaste" kolory i oczo***** owijki nie wchodzą w grę :D Poprzedni rower był zdobyciem jakiejś wiedzy, ten chciałbym zrobić już tak na tip-top. Co z tego wyjdzie, czas pokaże, zabiorę się nie wcześniej niż po nowym roku niestety z braku czasu...

Napisano

No ładnie Ci ten rower wyszedł, fajny patent ze skórą na kierownicy,nie brudzi się ten sznurek za bardzo?

Mi ta rama przypomina eskę ale jak masz jakieś sygnatury niemieckie to jest duże prawdopodobieństwo że właśnie tej produkcji rower posiadasz, romet to na pewno nie jest.

Ja tam nie uważam by przerabianie tego roweru było jakąś profanacja, byle tylko robić to rozsądnie i z głową bo w tedy też wygląda spoko.

Jak może mieć emblematy eski skoro z przodu jest jak byk ZZR? I czemu uważasz że nie jest to romet? 

 

Co do decyzji właściciela to szanuję ją, aczkolwiek mi osobiście szkoda takiej ramki z samego początku produkcji, w końcu to kawałek naszej historii, przerabianie jakiegoś pasata czy innego turystyka rozumiem. Ale nie roweru który był jedną z jedynych naszych konstrukcji typowo kolarskich. Nie dociera do mnie pisanie typu to jest sama ramka, ale to właśnie rama jest naszej produkcji a nie czeski osprzęt który był montowany do tych ramek...

Napisano

Weź człowieku czytaj ze zrozumieniem to co napisałem, gdzie jest mowa o emblemacie eski ??? 

 

Widziałeś rower z linka, który podesłał nonameuser1 ?? 

 

Nie obczaiłeś więc Ci wskażę http://www.forumrowe...-kolarki-romet/,  o tym pisałem i nie do Ciebie tylko do autora, mufki przypominają mi Eskę, w żadnym

 

Romecie takowych nie widziałem(może mało widziałem) ale sygnatury niemieckie wskazują że może to być  Wanderer lub bardziej Clipper.

 

Tema raczej nie dotyczy opinii czy Ci się podoba przerabianie czy nie więc odbij..

Napisano

Panowie spoko :) Faktycznie się nie zrozumieliście, namieszałem z tym drugim rowerem, niech będzie moja wina ;) Dobrze że są różne zdania i kontrowersje.

 

Stepchen 

samą ramę chciałbym odwzorować jak najbliżej oryginału (oznaczenia, malowanie) tak aby jej nie zepsuć i może kiedyś stwierdzę, że dokupię ori osprzęt jak będę miał taki kaprys, ale na razie złożę na tym osprzęcie co mam a nie jest to tez taki ostatni szit, tak myślę ;)

:thanks:

Napisano

Weź człowieku czytaj ze zrozumieniem to co napisałem, gdzie jest mowa o emblemacie eski ??? 

 

Widziałeś rower z linka, który podesłał nonameuser1 ?? 

 

Nie obczaiłeś więc Ci wskażę http://www.forumrowe...-kolarki-romet/,  o tym pisałem i nie do Ciebie tylko do autora, mufki przypominają mi Eskę, w żadnym

 

Romecie takowych nie widziałem(może mało widziałem) ale sygnatury niemieckie wskazują że może to być  Wanderer lub bardziej Clipper.

 

Tema raczej nie dotyczy opinii czy Ci się podoba przerabianie czy nie więc odbij..

 

Czyli nie mogę pogadać z autorem tematu bo Tobie się to nie podoba? Skoro pisałeś do autora to mogłeś chociaż to nakreślić tak żeby dla osoby z boku było to jasne, bo przypominam że temat jest o huraganie (i pisać może w nim każdy) a to o czym ty pisałeś to kompletny off-top. Dobra koniec tego sh*t stormu... (przynajmniej z mojej strony).

 

Czekam na jakieś postępy czy coś, bo po wcześniejszych dokonaniach autora spodziewam się czegoś naprawdę fajnego. Pozdro

  • Mod Team
Napisano

Jak to dobrze, że nie spuściłem tego tematu do śmietnika :)

 

Stary nie wiem jak ty to robisz i skąd bierzesz te rzeczy na renowacje, ale masz niezły talent w tym co robisz :D

  • Mod Team
Napisano

 

 

Cieżko o taki znaczek, przeważnie są ZZR z pegazem, czyli nowsze wersje, albo już pegazy rometowskie.

Jak tak samo odpicujesz rower to ludzie będą się z zazdrością oglądali jak pojedziesz. :thumbsup:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...