Skocz do zawartości

[pedały] Shimano PD-M780 - nakrętka kontrująca 7mm


JimmyFloyd

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Tak jak w temacie, poszukuję nakrętki kontrującej (klucz płaski 7mm) do pedałów Shimano PD-M780 (takiej samej jak w 520 i 540) Zniszczyłem w niej gwint i teraz przeskakuje na ośce. Czy oprócz demontażu z innych SPD jest szansa na zdobycie takowej?

Napisano

Nie nie sprawdzałem. Zgonie z rysunkiem technicznym musiałaby to być nakrętka o wymiarach 9/16" z 20 zwojami/cal, a już się trochę orientowałem w temacie i nikt się jeszcze z taką nie spotkał w sklepach metalowych, ot taki wymysł Japońców, którzy się teraz ze mnie śmieją. ;) Z góry dziękuje za pomoc w namierzeniu tej groszowej pierdółki, która okazuje się być najważniejszym elementem całej konstrukcji pedała SPD. Pozdrawiam.

Napisano

Potrzebowałem kiedyś prawdopodobnie takiej samej do dartmoor fever, objeździłem pół /lub cały/ Gdańska i nie znalazłem. Mieli takie w Velo i przysłali mi ją za darmo, za co jestm im dozgonnie wdzięczny. Powodzenia w szukaniu.

Napisano

Dzięki za informacje. Przedzwonię jutro do nich. Ja też już wszystkie serwisy rowerowe w Katowicach obdzwoniłem i dowiedziałem się, że Shimano (co widać zresztą na rysunku technicznym) sprzedaje w komplecie oś, uszczelkę tulejkę plastikowy zacisk konus i kontrę, także będzie ciężko ją dostać no chyba, że gdzieś na zamówienie mi zrobią na wymiar oryginalnej.

Napisano

Dzięki wszystkim za pomoc. Postanowiłem zwrócić się z prośbą do samego źródła, czyli do Shimano w Wielkopolsce. Na szczęście mieli tę nakrętkę i przyślą mi ją pocztą :) ale cieszyć się będę dopiero jak przyjdzie, a tak na marginesie, bo nie chcę zakładać nowego tematu, a są dwie szkoły konserwacji SPD. Smarować oś i wszystkie części wewnątrz i tylko wewnątrz? Tulejka ma przylegać do korpusu pedała na sucho bez żadnego smaru, żeby nie dochodziło do przesunięć? Nie chce odpowiadać sobie sam na pytania, ale przychylam się do tej właśnie szkoły. Niektórzy co widać w paru poradnikach smarują całą górę i stąd mój dylemat, chociaż jak rozkręciłem pierwszy raz to rzeczywiście cała górna część osi była sucha. Z góry dziękuję za odpowiedź. 

Napisano

Można dywagować na ten temat i też gdzieś czytałem że tuleja ma przylegać na sucho ale... chyba większość ludzi robi najprostszy serwis gdy nie ma luzów ghetto metodą.

Czyli pedał wkręcony w korbę, korpus zdjęty z osi, odtłuszczenie tego co się da, następnie w korpus do 1/4 wysokości daje się smar i wkręca na oś. Resztki zużytego smaru są wypychane przez uszczelkę.

Czyli w tym przypadku tuleja jest pokryta smarem, a jakoś negatywnych efektów nie ma.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...