Skocz do zawartości

[REGULACJA] Rock Shox Revelation


Dwoik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zacznę od tego, że jestem laikiem i uzupełniam wiedzę.

 

Gdybyście mi mogli poradzić drodzy mądrzejsi koledzy, podsunąć jakieś instrukcje etc.

 

Jak obsługiwać amor Rock Shox revelation. To jest model z czymś podwójnym, jakąś komorą, wypadło mi z głowy. W każdym bądź razie, nad blokadą skoku (prawy widełek) jest pokrętło z napisem "GATE".

 

Na lewym widełku na górze jest zawór do pompki "+" a na dole ( przy mocowaniu koła ) jest zawór z oznaczeniem "-"

 

Oczywiście pompkę do amorów mam.

 

Bardzo bym prosił jakąś dobrą duszę o wyjaśnienie do czego służą poszczególne elementy i wytłumaczenie co to za amor i jakie on ma właściwości (o co chodzi z tym podwójnym "czymś")

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o dual air. Amortyzator ma dwie sprężyny powietrzne, pozytywna + na górze i negatywna - na dole. Dual air daje możliwość ustawienia pracy amortyzatora pod swoje wymagania zmieniając ciśnienie w komorze pozytywnej i negatywnej. W amortyzatorze jest też blokada skoku, po włączeniu amortyzator nie będzie się uginał, pokrętłem gate ustawiasz siłę jaka potrzebna jest do "przełamania" tej blokady. Na dole prawej goleni jeśli się nie mylę masz regulację rebound - tłumienie powrotu czyli jak szybko amortyzator będzie wracał po ugięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sprężyna jest jedna, ma 2 komory + i -, Aby poprawnie napompować widelec, napompuj równo obie komory do wartości zbliżonej twojej masie, u mnie dla ok 65kg to jakieś 60PSI. Następnie dopompowujesz lub upuszczasz powietrze z komory + tak aby SAG, czyli wstępne ugięcie widelca, było w przedziale 15-20%. Następnie pompujesz komorę - tak aby widelec był możliwie jak najbardziej komfortowy i nie zapadał sie przy okazji.

 

Ogólnie zasada w DA jest taka że w komorze - 5-10% mniejsze cieniścienie jak w +.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Pojęcie SAG-u i rebounda już mam rozgryzione przy okazji ustawiania dampera ( mój pierwszy full ).

 

Teraz (przy waszej pomocy) rozkminiam przód.

Czy mogli byście mi jeszcze wytłumaczyć, jakie powinno być prawidłowe ustawienie przełamania blokady skoku, jak objawia się lepsze/gorsze ustawienie i w zasadzie czemu służy ta różnica?  

 

Dwa - Michał w swoim poście napisał, że dual air daje większe możliwości regulacji pod swoje wymagania. Do tej pory jeździłem na HT i prymitywnym przednim "uginaczu". Czy ktoś z was mógłby rozwinąć ten temat, jak będąc w górach wyłapać te "większe możliwości"? Czy o ile dobrze zrozumiałem Kamila o nicku "Puklus" , mam poprostu wykonać wg jego instrukcji ustawienie i POTEM podczas jazdy dopompowywać/upuszczać powietrza z komory negatywnej?

 

No i właśnie zapomniałem o dosyć ważnej kwestii - to jest full, czy przy ustawianiu przodu / tyłu powinienem zachować jakąś szczególną kolejność, czy wykonać jakieś dodatkowe czynności?

 

Dziękuję za pomoc i proszę o jak najbardziej wyczerpujące i łopatologiczne odpowiedzi nawet jeśli moje pytania wydają się dla Was oczywiste, dopiero zapoznaję się z tym "światkiem". Muszę w jakimś odpowiednim dziale na forum zapytać, gdzie mogę uzupełniać wiedzę (jakaś prasa, strony internetowe)

 

Pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

jakie powinno być prawidłowe ustawienie przełamania blokady skoku,

A tak z polskiego na nasze ?

 

 

mam poprostu wykonać wg jego instrukcji ustawienie i POTEM podczas jazdy dopompowywać/upuszczać powietrza z komory negatywnej?

Mniej więcej, każdy widelec jest inny, mimo że taki sam, pracuje w innej ramie. Musisz znaleźć swoje ustawienie. Mniej w "-" tepszy widelec, więcej czulszy ale jak przekroczysz pewną barierę, widelec zacznie sie zapadać.

 

Odnośnie manetki ... to Tłumik MC który posiada jak mniemam regulacje floodgate. http://www.forumrowerowe.org/topic/152656-amortyzator-rs-reba-dual-i-solo-air-dostrojenie/ tu masz opisane dość szczegółowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc łamaną polszczyzną próbowałem zapytać Cię o co dokładniej chodzi z tym cudem:

 

 

 

W amortyzatorze jest też blokada skoku, po włączeniu amortyzator nie będzie się uginał, pokrętłem gate ustawiasz siłę jaka potrzebna jest do "przełamania" tej blokady

 

Ale link który mi podałeś w poście powyżej wszystko mi już wyjaśnił. Jedynie chciałbym się jeszcze zapytać, czy jest jakaś współzależność podczas regulacji dampera i widelca.

 

Dzięki za pomoc :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak, zaleca sie by oba miały podobny skok, i podobnie ustawiony SAG. Oczywiście to wszystko zależy. Ja np mam dość progresywną ramę wiec z tyłu mam SAG ok 30-35% a z przodu raptem 13-15% Z czasem sam dojdziesz kiedy jakie ciśnienia i jakie wartości tłumienia sa odpowiednie.

 

O ile w widelcu można ustawić odbicie raz i o nim zapomnieć ... o tyle w damperze tak sie nie da :P szybka nie równa trasa, szybkie odbicie, sporo skoków, nagłe ostre zjazdy, spore odbicie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...