Skocz do zawartości

[do 3000] mtb 27,5


tomsg

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Szukam roweru do ok. 3000zł. Wzrost 180cm, waga 85kg. Jazda 50% asfalt, 50% teren.

 

Upatrzone mam poniższe modele, Proszę o info który z nich jest lepszy lub Wasze propozycje.

 

http://www.unibike.pl/flite.html

W cenie zmienią mi manetki przerzutek na deore i za niewielka dopłatą przednia przerzutke na deore.

 

http://www.stylowyrower.com.pl/pl/koloa-275-/280-northtec-gravity-xt.html

moge go mieć za 3000zł.

 

 

 

 

Napisano

Z tym gravity to bym się wstrzymał, prawdopodobnie firma Northec ma problemy finansowe, jakby padła to wtedy lipa z gwarancją chyba że Ci na niej nie zależy.

Co do rozmiaru kola 27,5" to szukałbym roweru który ma ramę z główka taperowaną, bo później przy wymianie amortyzatora będziesz mial problemy. Teraz amortyzatory produkują z rurą sterową taperowaną a że ten rozmiar koła jest praktycznie nowością to amorów z prostą rura jak na lekarstwo.

Może ten Autor Cię zainteresuje trochę ponaad Twój budżet ale możesz powalczyć o rabat http://velo.pl/rowery/gorskie/cross-country-275/author/traction-275-2014

posiada już nowoczesną poszerzaną główkę.

Napisano

Ja też długo szukałem, a kiedy byłem już zdecydowany i prawie kupiłem rower z kołem 26" sprzedawca rozmyślił się co do ustalonych warunków finansowych. W związku z tym bez zastanowienia kupiłem Rometa. Osprzętowo nieco gorszy niż Gravity, ale można go teraz kupić na wyprzedażach. Oczywiście rower znacznie lepiej wygląda w realu niż na zdjęciach, a dodatkowy błysk w oku pojawia się kiedy pomyślę, że na tą chwilę i tak w pełni nie wykorzystam jego możliwości. 

Napisano

Z tym gravity to bym się wstrzymał, prawdopodobnie firma Northec ma problemy finansowe, jakby padła to wtedy lipa z gwarancją chyba że Ci na niej nie zależy.

Co do rozmiaru kola 27,5" to szukałbym roweru który ma ramę z główka taperowaną, bo później przy wymianie amortyzatora będziesz mial problemy. Teraz amortyzatory produkują z rurą sterową taperowaną a że ten rozmiar koła jest praktycznie nowością to amorów z prostą rura jak na lekarstwo.

Może ten Autor Cię zainteresuje trochę ponaad Twój budżet ale możesz powalczyć o rabat http://velo.pl/rowery/gorskie/cross-country-275/author/traction-275-2014

posiada już nowoczesną poszerzaną główkę.

 

Na gwarancji mi nie zależy ponieważ zawsze można skorzystać z ustawy konsumenckiej. Głównie chciałbym sie od Was dowiedzieć czy geometria ramy roweru northec grafity jest dobra. We wcześniejszym modelu np. trójkąt był zbyt długi co ostro skomentowaliście. Wymiary obecnej ramy są prawie porównywalne z Kellysem madman. Author, który podałeś jest trochę droższy, ale też wszystkie podzespoły są o półkę niższe niż moje typy.

Proszę też o informację, czy jest duża różnica w poniższych częściach:

1. Amor-  Rock Shox XC 30 Poplock / SR SUNTOUR XCR  BLOKADA HYDRAULICZNA Z DŹWIGNIĄ NA KIEROWNICY

2. Hamulce-  Shimano BR-445 / SHIMANO DEORE M615  

3. Przerzutka tylna-   Shimano XT RD-M781SGSL- 10 speed / SHIMANO DEORE SLX M662 9 speed

Napisano

Więc tak Rock Shock troszeczkę jest lepszym amortyzatorem, hample deore M615 juz bardziej zdecydowanie lepsze i XT jest lepsza o klasę od SLX. Jeśli porównać geo gravity do madmana to Northec ze względu na większy kąt główki bedzie lepiej jechał na podjazdach. Jeżeli chodzi o tylne widełki to  gravity bedzie zwrotnym rowerem. 

Napisano

Więc tak Rock Shock troszeczkę jest lepszym amortyzatorem, hample deore M615 juz bardziej zdecydowanie lepsze i XT jest lepsza o klasę od SLX. Jeśli porównać geo gravity do madmana to Northec ze względu na większy kąt główki bedzie lepiej jechał na podjazdach. Jeżeli chodzi o tylne widełki to  gravity bedzie zwrotnym rowerem.

A jakbyś porównał Northeca Gravity do Unibike Flite? Northeca miałbym za 3000zł, natomiast Unibike za 2700 (w cenie manetki przerzutek deore)

Napisano

Powiem Ci że Unibika bym odrzucił ze względu na brak główki taperowanej. Rama to serce roweru, napęd się najszybciej zużywa. Dlatego zdecydowanie wybrałbym Northeca ma lepszą ramę i amortyzator to są najdroższe części w rowerze a i  napęd tez ma lepszy :)

Napisano

Dzieki za konkretną odpowiedź.

Mam jeszcze jedno ostatnie pytanie. W jednym sklepie sprzedawca Unibike polecał przerzutkę tylną slx z 9 zębatkami tłumacząc że 10 to niewypał, są za mocno upchane co powoduje jej szybsze zużycie i wszyscy przechodzą na 9. Natomiast w drugim sklepie polecali mi XT 10 zebatek ze względu na mniejszy kąt przeskoku łańcucha. Który mnie wkręcał?
 

Napisano

Są rózne opinie na ten temat  ale większość mówi że 9 rzędowy jest lepszy od 10 rzęd. Na pewno 10 tarcz będzie gęściej upchanych niż 9 na tej samej szerokości

Jeżeli chodzi szybsze zużycie to pewnie chodzi o łańcuch który do 10 rzędowej kasety jest trochę węższy. Są też głosy że napęd dyna sys  trochę głośniej pracuje od 9 rzędowego.

Napisano

Co prawda 3000 to nie jest wielka kwota, ale nawet wydając takie pieniądze warto to zrobić mądrze, przymierzałeś się może do podanych rowerów ?, który ci bardziej pasuje ?, są już dostępne kolekcje na rok 2015 - Kross , Romet -  oglądałeś ?

 

PS

Kaseta 10 rzędowa to obecnie standard czy to się komuś podoba czy nie, pchanie się w napęd 9 rzędowy to wsadzanie ręki do nocnika, tak samo jak kupowanie roweru bez poszerzanej główki ramy ...

Napisano

Uwielbienie Meridy nie zapewni jej możliwości zmiany amortyzatora na jakiś porządny, niestety ten rower nie ma taperowanej główki ramy, no chyba, że ktoś chce jeździć na dziadowskim amortyzatorze XCM i nigdy go nie zmienić na coś porządnego, słowem zakup tego roweru to skucha ...

Napisano

a tak btw...pokusiłby się ktoś o spis 27,5" (a może i 29") z taperowaną główką ramy? niestety nie wszyscy producenci/sklepy wprost o tym informują :-/

Napisano

Opis ale czego :icon_question:  Jeżeli chodzi ci o główke tapered po naszemu stożkowa :P ( góra główki 1 1/8" a dół 1.5"). Precyzyjne sterowanie zaczyna się zawsze z przodu roweru. Dzięki sztywniejszej główce ramy uzyskujemy sztywniejsze bocznie przednie koło, co przekłada sie na dużo lepszą sterowność całego roweru" To tyle jesli chodzi o tapered. Jeśli chodzi o rozmiar koła to tu jest misz masz :P . Koło 26" jest bardziej sterowne i dobrze się manewruje na takim rowerze między drzewami, pozawijanymi, wąskimi leśnymi scieżkami. Koło 29' ma dobrą przyczepność oraz dobrze sobie radzi w terenie gdzie jest duzo kamieni, korzeni a i na asfalcie po założeniu opon typu slick lub semi slick dobrze sobie daje radę. Koło 27,5" to cos pomiedzy 26" i 29", producenici pewnie chcieli temu rozmiarowi koła dac walory 26" i 29" :)

 

Napisano

Zazwyczaj producenci się chwalą ża rama jest z główką taperowaną, nieraz jest też przy opisie amortyzatora ale nie zawsze może to oznaczac że głowka też jest poszerzana. Zazwyczaj główkę taka mozna zobaczyć w powiększeniach obrazu. Najtańszy rower z taka główką to cena od 2500 zł. Z lista jest ciężko bo większośc firm juz ma już swojej ofercie nowoczesne ramy :)

Napisano

Heh, to nieźle pojechali :). Ale ja mam w planach tylko ewentualną wymianę kół i opon i tyle. I tak muszę na wyścigach mocno cisnąć, żeby wyrobić lepiej niż 2x czas zwycięzcy :). Także przy moich prędkościach przelotowych amortyzator właściwie mógłbym zablokować, bardziej skorzystam na tym, żeby mi było lżej rower rozbujać. Także każdemu według potrzeb, a rower musi się też podobać. Merida ma u nas w rodzinie jakieś takie fory, że zawsze na nią trafia, czy wybieramy rower męski, damski czy dziecięcy :). Nawet jak nie jest to do końca rozsądne. Źle bym się czuł z Northtecem, Giantem czy Krossem w garażu :).

Zresztą zupełnie nie patrzyłem na taperowaną główkę, napęd był mi obojętny 9 czy 10 i nawet z prostego porównania cen wyszła mi Merida. Moje kryteria to były manetki RapidFire + przerzutka tył Alivio + tarcze hydrauliczne. I w miarę możliwości nie model z najtańszą ramą, tylko kolejną w hierarchii u danego producenta. Gorzej, że w trochę większym budżecie nadal są oszczędności, jak nie na amortyzatorze, to na kołach. W moim przypadku dopiero dwa razy droższe rowery miały przekonująco lepszy osprzęt. Rowery za 2 czy 3 tysiące dla mnie nadal wyglądały tak samo. A 4 tysi nie chciałem wydać.

Napisano

To właściwie po co pytasz, kup sobie co tam ci się podoba i  nie zajmuj nam czasu, można w tym czasie pomóc komu innemu.

Napisano

Ale to nie ja pytałem :). Ja to już kupiłem. Wyjaśniłem, dlaczego akurat polecam Meridę

Wyjaśniłeś, i te wyjaśnienia psu na budę, ponieważ ten rower to skucha.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...