Skocz do zawartości

[rower] Sprzedać czy remontować


94ostry

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie, jako że zbliża się jesień (czas wyprzedaży w sklepach rowerowych) stanąłem przed trudnym wyborem: remont mojego roweru czy kupno nowego.

Moja koza:

Zdjęcia : http://fotowrzut.pl/N2H19L6VVB

 

Specyfikacja :
Frame: Kona Race Light 7005 Aluminium
Fork: Rockshox Tora TK Coil 100mm travel with lockout
Front Derailleur: Shimano Alivio
Rear Derailleur: Shimano Deore SGS
Number of Gears: 27
Shifters: Shimano Alivio
Chainset: Shimano FC-M430
Chainrings: 42/34/24 tooth
Bottom Bracket: Shimano
Cassette: Shimano HG30 9 speed 11-34 tooth
Chain: Shimano HG53
Pedals: Wellgo LU-A9
Front Brake: Shimano M445 hydraulic disc with 180mm rotor
Rear Brake: Shimano M445 hydraulic disc with 160mm rotor
Brake Levers: Shimano M445
Handlebars: Kona XC/BC Riser
Stem: Kona XC/Road
Headset: FSA
Grips: Kona Race Light
Rims: Alex Ace-18/ Alex Dp20
Front Hub: Novatex Disc
Rear Hub: Shimano M475 Disc
Spokes: Stainless 15 gauge front / 14 gauge rear
Front Tyre: Maxxis Aspen 26×2.1
Rear Tyre: Maxxis Aspen 26×2.1
Saddle: WTB Valcon Sport SE
Seatpost: Kona Thumb with offset
Seat Binder: Kona Quick Release

 

Jako że śmigam tym rowerkiem już 3 lata to osprzęt się trochę zużył. Trzeba rozważyć wymianę korby, łańcucha, kasety, tylnej piasty (mimo smarowania itd to nie to samo co kiedyś). Czyli pewnie około 600 - 700 zł. Oczywiście to spokojnej rekreacyjnej jazdy się nadaje, ale ... sami pewnie wiecie o czym mówię :)

Ostatnio w pracy bardziej mnie docenili ($$), dlatego też zastanawiam się nad ewentualną wymianą rowerku. Czyli sprzedażą Kony i zakupu czegoś nowego w przedziale cenowym ok. 3500 zł. 

Moje pytania do was jako bardziej doświadczonych:
- Ile moja koza jest warta?
- Czy remontować czy sprzedawać?

Pozdrawiam
 

 

 

Napisano

Ciekaw jestem co w tej tylnej piaście zużyło się na tyle że chcesz ją zmieniać - po 3 latach bieżnie, konusy i kulki są w normie nawet jak do niej nie zaglądałeś, więc wystarczy serwis. 

 

To że napęd się zużywa (zębatki, łańcuch, kaseta) to normalne i nie powinno być impulsem do zmiany roweru, to jakiś absurd :)

 

A mówiąc o rowerze co masz na myśli, ciągle XC? 

 

Po sprzedaży tego miałbyś ponad 5 tysięcy na nowy, myślę że za tyle można kupić fajnego fulla. 

 

Napisano

Niestety, ale kulki oberwały najmocniej (niektóre miały wgniecenia). Mimo wymiany, mam wrażenia że podczas pracy wydaje dźwięk "pocierania/zgniatania" metalu. Ta piasta bardzo chwyta zanieczyszczenia i piach.

Po sprzedaży zastanawiałbym się nad kupnem 29er. W sumie to szkoda mi sprzedawać roweru ze względu na ramę (świetnie wygląda - wygładzone spawy).

 

Napisano

To może ma za mały "luz roboczy" i trzeba podregulować? Jeśli bieżnie i konusy nie wymagają(ły) wymiany to innej opcja raczej nie ma, a jak myślisz nad sprzedażą to warto taki element poprawić, napęd niekoniecznie trzeba zmieniać. 

 

Jak 29 Cię kręci to ja bym się nie zastanawiał tylko Konę sprzedał i szukał następcy - może znajdzie się coś równie ładnego :) Szkoda jeździć na 26 nawet po jakiś zmianach i ciągle myśleć o większych kołach. 

Napisano

Czytałem trochę o tej piaście i niestety panuje przekonanie że cudów z tego nie będzie...

Dzięki za radę odnośnie roweru :) Pozdro

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...