Skocz do zawartości

[rama] Limber Tasso - wymiana ramy. Pytanie teoretyczne


xtomashx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W poniedziałek zakupiłem ww rower. To mój pierwszy 29er i jego przeznaczenie to miasto i rekreacja. Rama roweru jest krótka więc zdecydowałem się wybrać ramę 29 która jest na prawie przy samych klejnotach. W związku z tym rower nie nadaje się na szaleństwa w terenie. I tutaj mam pytanie. Czy w bliższej lub też dalszej przyszłości będę mógł zmienić ramę na bardziej sportową bez większych dodatkowych kosztów ? Z racji ograniczonego czasu moje przebiegi nie są duże więc obecny osprzęt nie powinien się nadmiernie zużyć więc chciałbym przełożyć jak najwięcej rzeczy do nowej ramy i wtedy powoli sobie wymieniać na lepsze. Proszę tylko nie pisać że mogłem od razu wybrać inny rower :)

 

Jeżeli jest taka rama to jaka ? Oczywiście najlepiej najtańsza :)

Napisano

 I tutaj mam pytanie. Czy w bliższej lub też dalszej przyszłości będę mógł zmienić ramę na bardziej sportową bez większych dodatkowych kosztów ? Z racji ograniczonego czasu moje przebiegi nie są duże więc obecny osprzęt nie powinien się nadmiernie zużyć więc chciałbym przełożyć jak najwięcej rzeczy do nowej ramy i wtedy powoli sobie wymieniać na lepsze. Proszę tylko nie pisać że mogłem od razu wybrać inny rower :)

 

Jeżeli jest taka rama to jaka ? Oczywiście najlepiej najtańsza :)

Zawsze możesz zamienić ramę ale są pewne ograniczenia. Kupujesz ramę która ma średnice główki taka samą co stara rama, wysokość główki tez taka sama lub może być niższa i rura podsiodłowa pod rozmiar sztycy w starym rowerze. Jeżeli miałeś hamalce hydrauliczne to szukasz ramy pod takie hample, wtedy wykorzystasz cały szpej ze starego roweru. Jedynie może powstać problem z długością przewodów hamulcowych - mogą być za krótkie

Napisano
  • przerzutka przód     SHIMANO ACERA FD-M390
  • przerzutka tył     SHIMANO DEORE RD-M591
  • hamulec przód, tył     TEKTRO DRACO 160 MM HYDRAULICZNY
  • klamki hamulców     TEKTRO DRACO
  • manetki     SHIMANO ACERA SL-M390
  • korba     SHIMANO FC-M430 suport    
  • VP BC-73 łańcuch     KMC Z72
  • kaseta/wolnobieg     SHIMANO CS-HG30-9
  • obręcze     ALUMINIOWE DWUKOMOROWE DS-21
  • piasta przód, tył     JOYTECH ALOY DISC BRAKE QR
  • opony     KENDA 29X2.2
  • kierownica     ZOOM ALU
  • wspornik kierownicy    
  • ZOOM ALU siodło    
  • LIMBER RACE PERFORMANCE
  • wspornik siodła     ZOOM ALU
  • stery     VP
  • pedały     VP

 

Napisano

A to ten, jak na tesco to dobry rower za ta kase :) tak jak pisali zmierz rozmiar sztycy, i dlugosc rury sterowej amprtyzatora, glowla nowej ramy nie moze byc dluzsza niz ta co masz plus podkladki

Napisano

 

  • przerzutka przód     SHIMANO ACERA FD-M390
  • przerzutka tył     SHIMANO DEORE RD-M591
  • hamulec przód, tył     TEKTRO DRACO 160 MM HYDRAULICZNY
  • klamki hamulców     TEKTRO DRACO
  • manetki     SHIMANO ACERA SL-M390
  • korba     SHIMANO FC-M430 suport   

Polecam ramę Accent Peak z główką taperowaną   http://olx.pl/oferta/rama-mtb-accent-peak-29-er-m-l-xl-wszystkie-kolory-2014-CID767-ID2CUIL.html  więc jak kupisz ta ramę będziesz musiał też dokupić stery redukcyjne pod swój amortyzator sprzedawca ma je też w swojej ofercie. Na pewno wysokość główki będzie niższa niż w ramie Limbera ale zmierz, średnica sztycy powinna pasować w peaku wynosi 31,6 mm. Później pewnie jeszcze przyjdzie Ci docinać rurę sterową amortyzatora lub bedziesz musiał dokupić podkładki dystansowe W tej ofercie nie ma zdjęcia ale dam ci podglądowe z Velo, sa w różnych kolorach  http://velo.pl/czesci/ramy/accent/peak-29-0

Napisano

Sztyca to nie problem. A rurę od tego xcm mam fabryczną więc też nie powinno być problemu.

 

Jeżeli bym się zdecydował to wybiorę raczej Accent Peak. Może używke będzie się dało tanio wyrwać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...