Skocz do zawartości

Rozbieżność grup w rowerach


nopel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć i czołem.

Chciałem podyskutowac, co sądzicie o właśnie tym zabiegu.

Wkleję tutaj posta z mojego bloga (link w podpisie), i chciałbym tym samym rozpocząć dyskusję. Z chęcią popiszę z Wami o tym, zobaczę co o tym myślicie. Mnie ta sprawa bardzo wkurzyła.

 

Cześć.

Pisząc tego posta jestem bardzo wkurzony.
Wytłumaczcie mi, jak, do jasnej cholery, można zrobić coś takigo:
 
Bynajmniej, nie chodzi mi o amor, rame, koła, etc.
Chodzi mi o wyrównanie części.
Czytamy że X9 - Typowy janusz mówi "Wooow, na X9, nie wiem w sumie co to, ale brzmi nieźle"
Ale ludzie, co z tego że na X9, skoro to ma... Avidy DB1. Serio? Mondraker, SERIO?
DB1 w rowerze za 4k?
Ale X9 jest, o tak.
Wiecie po co tak się robi?
Żeby sprzedawca mógł w aukcji napisać, że rower ma "SUPER X9"
Nie raz się widzi, gdy na allegro jest aukcja, o tytule "*nazwa roweru* *wielkość ramy* NA XT/SLX/DEORE"
Dlaczego? Bo taki typowy janusz, widząc, że jest przerzutka SLX  myśli sobie że to super rower.
Ale co z tego, skoro jest ona połączona z manetką Alivio, a przednia przerzutka to altus. Korby, to jakieś najtańsze shimano, a hamulce? DB1 pewnie.
 
O tym właśnie mówię. Po co? Wytłumaczcie mi, po co. Nie lepiej zrobić cały rower na jednej grupie?
Czyli wszystko, korby, hamulce, piasty, przerzutki, manetki, np. na Alivio?
Czy naprawdę to nie jest lepszy pomysł?
Naprawdę, wolałbym, gdyby do tego mondrakera wsadzili nie wiem, X5, ale normalne hamulce.
 
Zresztą, to nie jedyny przykład. Akurat tutaj jest to o tyle dziwne, że ten rower nie kosztuje 2000zł,tylko niecałe 4000zł. 
Wiem, uczepiłem się tych hamulców. Ale to po prostu przykład. Tak samo jest z zestawieniem przerzutka SLX manetka Altus, itd.
 
Żeby nie było, że propo tych DB1, nie mam racji - Kellys wkłada te hamulce do TNT10, czyli twenty-ninera za... 2300zł
 
A MONDRAKER DO ROWERU ZA 4000ZŁ?
 
Gdzie tutaj jest sens?
Heh, w sumie wiem gdzie.
Na allegro można go wystawić jako "Mondraker Finalist PRO SRAM X9"
 
I o to w tym wszystkim chodzi.
Nie dajcie się zmanipulować, i pamiętajcie - Co z tego, że w rowerze jest przerzutka SLX, jeśli manetka to altus.
Co z tego, że z tyłu mamy Deore, jeśli z przodu jest Altus.
 
Szukajcie rowerów, które sa zbudowane na PEŁNEJ grupie - Czyli, jak wyżej pisałem - wszystko jest z tej samej grupy. Korby, hamulce, piasty, przerzutki, manetki.
 
A że takich jest coraz mniej - Warto patrzeć na rowery, które nie mają wielkiej rozbieżności grupowej - np przerzutka XT, manetka SLX, korba XT, hample SLX, itd.
 
Pozdrawiam.

 

Mam nadzieję, że wybaczycie mi dosć chaotyczne pismo.

 

Pozdrawiam, i liczę na ciekawą dyskusję ;>

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...