Gość Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 Wczoraj zachciało mi się rozbierać stery. rzeczywiście smar był już stary, więc umyłem łożyska i inne elementy w benzynie, potem nałożyłem smar i mała konsternacja - zapomniałem jak to było złożone. Ale z pomocą Google jakoś sobie poradziłem. Jednak pojawiły się trudności z regulacją. Dokręcałem tę śrubę imbusową i nagle zaczęła się kręcić dookoła. Myślałem, że zerwał się gwint w śrubie, ale okazało się że nie. Wziąłem inną śrubę i było to samo. Gdy gwint się zerwie to przecież nie jest łatwo wykręcić śrubę. A tu wykręca się normalnie. I niestety przy maksymalnym dokręceniu tej śruby oraz późniejszym dokręceniu 2 śrub bocznych na sterach był wyraźny luz. W końcu okazało się, że ta gwiazdka w rurze zaczyna niemal wyłazić z rury. Wyjąłem ja i okazało się, że niektóre skrzydełka są poodginane. Jakoś ja wyprostowałem kombinerkami i wbiłem do środka za pomocą starej śruby i młotka. Potem znowu dokręciłem śrubę regulacyjna i luz prawie zniknął, z tym że przy obracaniu kierownica czuć prace kulek łożysk. Więc z jednej strony dokręcenie za słabe, a z drugiej za mocne. I co z tym dalej zrobić? jeździć tak czy kupić nową gwiazdkę za kilka zł?
ugupu Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 Gwiazdka gwiazdką ale wydaje mi się, że jednak stery też źle złożyłeś. Co to za stery są?
Gość Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 Co to za stery są? http://www.kross.pl/pl/2011/mtb/hexagon-v4 nawet nie podali...
ska Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 poluzuj troche ta srube ona nie ma byc tak mocno dokrecona
rodszyld69 Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 http://www.kross.pl/pl/2011/mtb/hexagon-v4 nawet nie podali... a mają jakieś logo na grzybku (kapslu) sterów
ugupu Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 Ona ma być dokręcona tak aby skasować luzy. Skoro więc przy obecnym dokręceniu luzy nadal występują to jaki sens ma jej luzowanie? Łożyska powinny wchodzić w ramę w pozycji 2 a na bieżniach w poz 1. zdjęcie z forum.retromtb.pl jest własnością jego autora
Mod Team michuuu Napisano 23 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 23 Sierpnia 2014 Przy luźnym dokręceniu zaciśnij hamulec przedni. Jeżeli przy ruchu przód tył nie wyczujesz luzów to jest ok, jeżeli są to dokręcaj z wyczuciem. Jak gwiazdka się odkształciła to może być złom i tutaj może być problem.
ska Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 Luzowanie ma taki sens ze przy zbyt mocnym dokreceniu czuc jak kulki tocza sie po misce co nie jest dobre i nalezy troche poluzowac grzybek, proste.
ugupu Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 Potem znowu dokręciłem śrubę regulacyjna i luz prawie zniknął, z tym że przy obracaniu kierownica czuć prace kulek łożysk. Proste to jest to, że jak jest luz to się nie luzuje, prawda? Bo jak zniknął prawie to znaczy, że jeszcze jest. A jak jest luz to się nie luzuje bo luzowanie nie ma sensu. Chyba, że luz nie jest na sterach ale na amortyzatorze i wtedy stery są skręcone za mocno i trzeba luzować. @Thomlodz, sprawdziłeś czy na amortyzatorze nie masz luzu?
Gość Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 @Thomlodz, sprawdziłeś czy na amortyzatorze nie masz luzu? teraz mi sie wydaje, że to uginanie się amorka sprawia wrażenie luzu Ale chyba niestety źle złożyłem stery, bo 2 plastykowe pierścienie uszczelniające( dystansowe?) pękły. Nie da się dokupić, trzeba kupić. całe nowe stery.
artofnois Napisano 25 Sierpnia 2014 Napisano 25 Sierpnia 2014 Ale plastikowy ,stożkowaty pierścień ma mieć szczelinę.
Gość Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 a mają jakieś logo na grzybku (kapslu) sterów Zobaczcie zdjecia
Mod Team Puklus Napisano 2 Września 2014 Mod Team Napisano 2 Września 2014 Tam jest wszystko w oryginale ? Nie brakuje czasem górnego docisku łożyska zachodzącego poza miskę. To taka forma uszczelnienia ...
Gość Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 Tam jest wszystko w oryginale ? Nie brakuje czasem górnego docisku łożyska zachodzącego poza miskę. To taka forma uszczelnienia ... No właśnie brakuje tego pierścienia (gdzieś mi zginał). I drugiego mniejszego. Da się z tym jeździć?
Gość Napisano 3 Września 2014 Napisano 3 Września 2014 Da się z tym jeździć? Chyba tak. Luzu nie ma, natomiast ze starej dętki wyciąłem 2 pierścienie i nasunąłem w miejsce, gdzie był górny pierścień uszczelniający. Powinno zdać egzamin
Nastar Napisano 18 Września 2014 Napisano 18 Września 2014 Podłączę się do tematu... Mam "odwieczny" problem ze sterami. Jak za słabo dokręcę to jest luz, jak go skasuję to z kolei kierownica ciut za ciężko chodzi... W miejscowym serwisie powiedzieli, że stery już sa zmęczone. W sumie to możliwe... Doradźcie proszę jakie kupić aby nie było to najtańsze badziewie ale pr0 też nie potrzebuję. Coś rozsądnego na przebiegi rzędu 1500-2000km w sezonie. Rama: Kellys Yellow 2012 Amor: Reba 2013, SA, NIE taperowana.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.