Skocz do zawartości

[2000zł] Rower do "wszystkiego"


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Interesuje mnie kupno roweru z przedziału cenowego ok. 2000zł +/- 250zł.

Zaciekawił mnie ten model: http://rowerowy.com/sklep/rowery/dirt-street/prod/nsbikes-clash-3 - rower będzie głownie przeznaczany do skakania na szutrze/żwirze, lekkiego downhill'u i casualowej jazdy do szkoły albo przez las. Nie wiem czy taki rower się w ogóle nadaje i dlatego proszę o opinię i inne propozycje jeżeli owy Clash 3 się nie nadaje.

Napisano · Ukryte przez mrmorty, 15 Sierpnia 2014 - Brak powodu
Ukryte przez mrmorty, 15 Sierpnia 2014 - Brak powodu

Witam również mam okazje kupic taki rower za..... 2000......... jest używany ale w stanie idealnym tak serwisant powiedział zastanawiam sie czy warto dać za takie podzespoły 2000 zł nie moge znależc informacji w google na temat tej ramy i firmy FOCUS oprócz tego że jest to niemiecka firma ktoś mi powiedział że to odpowiednik naszego Krosa 

 

Rower składa się z następujących podzespołów:

Rama : Aluminiowa Focus Black Raider LTD Disc

Amortyzator : Rock Shox Dart 3 z blokadą i regulacją

Manetki : Shimano Deore Lx 3x9 SL-M580
Korba :  Shimano Deore XT FC-M770 długość ramion 175mm
Przerzutka przednia : Shimano Deore XT FD-M751
Przerzutka tylnia : Shimano Deore XT RD-M772
Hamulce : Hydrauliczne Avid Juicy Three z tarczami 185 i 160
Kaseta: Shimano DEORE XT CS-M770

Mostek : FSA

Kierownica, sztyca, siodełko : Concept

Opony : Schwalbe 26cali

 

Dziękuje za Opinie 

Napisano

Bardzo ładny rower, obawiam się że amortyzator nie wytrzyma skoków, zjazdów i innych ewolucji o których pisałeś, to zwykły Xcm do podstawowego bujania rowerem w lekkim mtb. Szukaj dalej.

Napisano

Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. 

 

Clash to chyba najbardziej uniwersalny i dość tani rower od NS Bikes ale na pewno trzeba by w nim zmienić amortyzator.

 

Co rozumiesz przez

 

 

skakania na szutrze/żwirze, lekkiego downhill'u

Coś takiego jak lekki DH nie istnieje - albo potrzebujesz zjazdówki albo po prostu zjeżdżasz z górki w terenie który jej nie wymaga i nie jest to downhill tylko jazda w dół ;)

 

Można się pobawić w coś takiego jak Clash ale cena sporo wzrośnie po zmianie amorka, można kupić rower który bardziej nada się do skoków (ale za tą kwotę tylko używkę) i będzie nieco mniej wygodny w codziennej jeździe (chyba że nie jesteś wysoki) a można kupić jakieś fajne MTB do śmigania ale ze skoków nici.

Napisano

No to chyba kupie tego Clash'a, mając 180cm rozmar M czy L? Jak z tym amortyzatorem? Wymienić od razu czy poczekać aż się spieprzy?

Napisano

Używanych się troche boje, mam kumpla, która ma NS Bike'a za 9 tysięcy i mówi, że wiekszosc uzywanych ma polamane ramy, zespawane albo inne nie fajne rzeczy. :P

Napisano

Jak z tym amortyzatorem? Wymienić od razu czy poczekać aż się spieprzy?

Może po prostu od razu zwiększ budżet i kup coś czego nie będziesz od razu wymieniać. Lepszy i przede wszystkim działający widelec to przynajmniej kilkaset złotych.

Napisano

Rower to tylko rower, praktycznie wszystko możesz zobaczyć ,gdyby tak było jak mówi kolega to wyobraź sobie np. komisy samochodowe, tam większości bebechów nie widzisz a ludzie kupują .

Napisano

Pytanie się kogoś czy ten rower można brać jest bez sensu, mnie sie nie podoba a tobie tak. Wszystko przez to że uparłes się na ten rower ,to Ns tak.?taki jak ma kolega?

Napisano

"...widelec/amortyzatorSuntour SF13-XCM 26’, skok 120 mm Travel, oś 9 mm..." - amor (a w zasadzie pseudo amortyzator) nadający się do niedzielnych, rekreacyjnych  przejażdżek co najwyżej leśnymi ścieżkami. Ma wąskie golenie i oś 9mm. Przy 120mm skoku będzie bardzo wiotki. Przy ambitniejszym "katowaniu" szybko złapie luzy. No i z racji, że to w zasadzie najniższy z modeli santoura to pracować za dobrze też nie będzie.

"...hamulceTektro Novela 160" - i znów proste, podstawowe hamulce mechaniczne z klockami organicznymi i małymi tarczami. Do rekreacyjnej jazdy wystarczą ale nic ponad to.

"...korbaLasco 175mm, 32t single ring" - nie testowałem osobiście podzespołów firmy lasco ale nie sądzę, żeby była zbyt wytrzymała. Jedna tarcza 32t: ani nie rozpędzisz tego na prostej drodze, ani nie pociągniesz pod bardziej strome podjazdy (chyba, że masz łydę ze "stali")

"...oponyKenda Small Block 8 26”x2.1”" - opony raczej do rekreacyjnej jazdy

 

"...doskonale czuje się w różnych warunkach...  techniczne górskie trasy z masą zjazdów i podjazdów." - Jakoś w to wątpie, zwłaszcza w te podjazdy...

"...pozwoli komfortowo wrócić do domu nawet z najbardziej odległych miejscówek." - Chciałbym zobaczyć, jak autor tego opisu wraca po całym dniu "szaleństw" w górach np 30km asfaltem na tym rowerze.

 

To moje subiektywne spostrzeżenia. Może się za bardzo czepiam ale późno już i spać mi się chce... :icon_wink:

 

Ogólnie rower ciekawy pod warunkiem zmiany amorka (najlepiej na sztywną oś qr20)  i hampli. Bo to jego najsłabsze strony.

 

P.S. "...wiekszosc uzywanych ma polamane ramy, zespawane albo inne nie fajne rzeczy." - Twój kolega widzę oblatany w temacie.  :devil:

Złożyłem przez ostatnie 5 lat 4 swoje rowery. 90% części kupiłem używanych na allegro, forum itp... I póki co ani razu się nie naciąłem.  Jedyny kontakt ze "spawaniem" miałem jak za dużo wypiłem.  

 

Pozdrawiam

 

 

Napisano

Mówisz że ma NS-a za 9 tysięcy? :) Od kiedy posiadanie drogiego roweru jest wyznacznikiem wiedzy w danym temacie? Tak się składa że NS Bikes dopiero od niedawna robią rowery które mogą tyle kosztować więc to jego doświadczenie pewnie krótkie. 

 

Firma ta ceniona jest właśnie za to że robią ramy praktycznie niezniszczalne więc nie widzę niczego złego w kupnie używanej. Owszem, zdarzają się różne przypadki uszkodzeń z winy użytkowników ale kupując używaną ramę zawsze trzeba ocenić jej stan przed zakupem zamiast generalizować i słuchać bzdur. Sztywne ramy NS-a spokojnie przeżywają kilku użytkowników przy odpowiednim traktowaniu. 

 

Ale wracając do Twojego zakupu - amortyzator jest do wymiany od razy, to najbardziej rozsądna opcja. XCM przede wszystkim nie ma tłumienia więc po jakimkolwiek skoku możesz się o tym boleśnie przekonać. Dwa  - szybko złapie luzy a używanego nikt nie chce - nowy masz szansę sprzedać za rozsądne pieniądze. 

 

Hamulce również możesz kupić używane i to całkiem tanio - wystarczy chwilę poszukać. 

 

Co do napędu - z zębatką 32T z przodu i kasetą kończącą się na 32 dasz radę w terenie. Potem możesz zmienić kasetę na np. 11-34 i sporo da się podjechać nawet bez stalowych łydek. 

Na asfalcie będzie gorzej ale nie aż tak źle - spokojnie będziesz mógł trzymać prędkość 30km/h. Według mnie taki kompromis jest do przyjęcia. Owszem, Lasco jest słabe ale zębatkę i tak trzeba po jakimś czasie zmienić. Nie sugerował bym się napędem jako rzeczą która zużyje się pierwsza przy zakupie roweru. 

 

Co do rozmiaru zasada jest prosta - więcej skoków mniejsza rama więcej "zwykłej" jazdy większa rama. Niemniej jednak uważam że śmiało możesz brać L-kę ale i ona może być trochę mała. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...