Skocz do zawartości

[suport] [rama] Zerwany gwint suportu - szukam fachowca.


outvec

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałem dziś wymienić uszkodzony suport na nowy, niestety okazało się że prawdopodobnie był on wadliwie zamontowany gdyż podczas wykręcania szło dość opornie i zerwał mi się gwint w aluminiowej ramie. Próba wkręcenia nowego nic nie daje, gwint jest zjechany całkowicie. Przejrzałem troszkę forum i myślę że jedyne co mi pozostaje (oprócz wymiany ramy) to naprawa. W związku z tym szukam fachowca lub warsztatu - serwisu który ma doświadczenie w naprawie tych elementów i mógłby mi pomóc.

Jestem z woj. Lubuskiego, lecz jeśli tu nic się nie znajdzie zdecyduje się wysłać ramę do odpowiedniego fachowca kurierem.

Wszystkich którzy poradzili sobie z tematem zerwanego gwintu w ramie proszę o namiary na dobrych fachowców.

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

 

A tak to wygląda...

 

http://zapodaj.net/c1b0380215ea5.jpg.html

 

http://zapodaj.net/dee301a85cd45.jpg.html

 

http://zapodaj.net/d29a1e9a6a7f2.jpg.html

 

http://zapodaj.net/d2be30cd0b834.jpg.html

Napisano

Są dostępne suporty wciskane do ram z zerwanymi gwintami BSA.Nie chce mi się teraz szukać, ale coś takiego jest w przyrodzie. Widziałem na kwadrat.

Napisano

Na pewno w dobra stronę to wykręcałeś? 

Jeśli tak to jakiś cymbał wkręcił suport bez smaru miedzianego.

 

Ludzie radzą sobie s tym różnie. Sątacy co wklejaja miskę na klej do metalu i twierdzą że się trzyma. 

najpewniej było by naspawać mufę i zrobić nowy gwint.

Mufę powinni ci naspawać w każdym warsztacie zajmującym sie spawaniem alu.

Z kolei gwintownik powinien mieć każdy szanujący się serwis rowerowy w twojej okolicy.

 

Inna sprawa czy to opłacalne. Co to za rama?

Jak jakaś taniocha to próbuj wklejać ewentualnie nowa rama.

  • Mod Team
Napisano

żywica epoksydowa - serio!

Dwa rowery tak uratowałem. Żeby było ciekawiej, to później po kilku latach wymieniałem te suporty na nowe i znów wklejałem.
 

Napisano

@@Roonin, Moim zdaniem procedura, którą proponujesz jest nieopłacalna. Najtaniej wyjdzie przegwintować na gwint włoski (M36), ale tutaj z kolei może pojawić się problem logistyczny, bo nie każdy serwis taki gwintownik ma (w zeszłym roku poszukiwałem takiego serwisu i się zdziwiłem).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.