Skocz do zawartości

[PROBLEM] Regulacja przedniej przerzutki


zxs79

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W Trekingu Krosa miałem problem z suportem. Po rozkręceniu okazało się że powodem uszkodzenia było jego samoczynne rozkręcenie a ja lubię szybką jazdę i dobrze nacisnąć na pedały więc go wykończyłem.

 

Suport był szajsowaty ( dwie plastikowe miski i dwa łożyska maszynowe nabite na wałek) więc zmieniłem na uszczelniony Shimano o tych samych parametrach (długość 127,5).

 

Wszystko zostało skręcone kluczem dynamometrycznym (korby 35Nm) i zabrałem się za regulację przerzutki ale bez ściągani linki.

 

Mam taki problem, że łańcuch nie chce mi wskoczyć na górną tarcze 48 zębów pomimo tego że śrubka H jest odkręcona na maxa. Dziwi mnie to tymbardziej, że wszystko skręciłem z prawidłową siłą i dobrze dobrałem suport.

 

Nie wiem co mam robić.

Boję się ściągać linki żeby mi się to całkiem nie rozregulowało. A może to konieczność?

Napiszcie na co zwrócić uwagę.

Jutro przychodzi mi stojak do tylnego koła więc będę mógł się za to zabrać bardziej profesjonalnie.

Napisano

Moim zdaniem cos jest nie tak z tym suportem tzn tak jakby z prawej strony os byla za dluga i dlatego mimo regulacji nie chce wskoczyc na największą zebatkę. Sprawdz czy os w starym suporcie jest identyczna tzn czy po obydwu stronach wystaje tak samo.

Napisano

Jaka korba jest w tym rowerze? Ja w swoim A2 miałem fabrycznie wkręcony suport 127,5mm, mimo, że w instrukcji korby było napisane 122,5mm.. Też był to suport typu dwa łożyska nabite na oś, bez żadnej tulejki w środku i plastikowe miski. 
Tylko z tym moim suportem było coś dziwnego, bo nowy 122,5mm który kupiłem, wystawał tyle samo poza miskę od strony korby co ten wkręcony fabrycznie, ale fabryczny jakby tylko z drugiej był dłuższy. Dziwne. Kross jakieś kombinowane wkłady wkręca w te rowery.

Napisano

Siedziałem cicho bo byłem na urlopie.

 

Wracam do tematu.

Dziś postaram się jeszcze poregulować przerzutkę może coś poradzę, ale szanse mam małe gdyż:

 

Oto moja korba

 

http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2014,korby,17517

 

 

Tam w opisie jest coś takiego:  sugerowana oś: BB10-XCT-SQS-122-BT

 

Czy dobrze rozumuję że wkład suportu powinien mieć 122mm?

 

 

Wygląda na to, że wyrzuciłem kasę w błoto i potrzebuję krótszy suport.

 

Stwierdzam, że połowa osprzętu w rowerach Kross to kupa Chińskich śmieci.

 Szczególnie ten stary plastikowy pseudo-suport o długości 127mm (sory dokładnie to miał 128).

Wymieniłem już pedała pedały na metalowe bo stare trafiło po miesiącu, Klocki na normalne nie piszczące.

Z korbą też szału nie ma bo, przy regulacji wewnętrznego biegu na nowo założonym suporcie zauważyłem bicie ponad 1mm.

 

Odezwę się za kilka dni i napiszę co wyszło, żeby ktoś w przyszłości też się nie zrobił w balona.

 

  • Mod Team
Napisano

Tak oś powinna mieć 122mm. jeżeli bicie korby jest bez obciążenia to można by reklamować. Jeżeli podczas jazdy to normalne.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam,

Czasowy ze mnie człowiek. W końcu się za to zabrałem :).

 

Problem został rozwiązany. Poniżej podsumowanie tematu.

 

Rower Kross Trans Siberian z 2012r

 

Specyfikacja:

 

Oryginalnie założona korba - SR Suntour CW9-XR178-PB 48/38/28T

Suport: Alfred Thun – jedna wielka chińska ściema. Dwie plastikowe miski z ostrzeżeniem o sile dokręcenia max 35nm, wałek przez środek i dwa nabite łożyska. Długość suportu 128mm

 

Po wymianie suportu na inny o tej samej długości nie ma możliwości wyregulowania przedniej przerzutki gdyż zębatka 48T zbyt mocno wystaje na zewnątrz.

 

Należy zakupić suport o długości 122mm (ja kupiłem Shimano). Po zamontowaniu suportu zębatka 28T obciera o metalowe mocowanie osłony łańcucha. Należy odgiąć mocowania osłony, ściągnąć linkę z przerzutki i zabrać się za regulację. Wszystko idzie sprawnie i gładko.

 

 

Dziękuję wszystkim za sugestie i opinie.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...