Skocz do zawartości

[korba]Uszkodzone gwintowanie


almaster

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Fenomenalny serwis rowerowy Secesja w Krakowie na Wielickiej zgwintował mi ramie prawej korby. Dzisiaj po tygodniu jeżdżenia razem z klejem wszystko odpadło. Gwint przyklejony do pedała. Secesja ostrzegła mnie dopiero PO serwisie, czyli w momencie zapłaty, jak już było zrobione, że to trzyma się, ale mam nie skakać. Wiadomo, nie skaczę na rowerze xc. Przejchałem pare km po parku i odpadło. Czy jest szansa odzyskania pieniędzy za naprawe (65zł)?. I czy jeśli mam korbę slx 175mm., fc m660, mogę kupować to ramie? http://allegro.pl/ramie-korby-prawe-shimano-175mm-fc-m660-slx-i4347752336.html

Pytam, bo nie wiem czy mając ten sam model mam te same zębatki, a na aukcji jest info "Do korby pasują zębatki z BCD 104mm (dla dwóch większych blatów) i 64mm (dla najmniejszej zębatki)." Z góry wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam!

Napisano

Pieniazkow raczej nie odzyskasz, uszkodzenie z "Twojej winy", miales nie skakac ;)

 

Co do ramienia to bedzie pasowac, mozesz smialo brac.

  • Mod Team
Napisano

Na swoich starych zębatkach masz napisane jakie mają BCD, z całą pewnością właśnie 64 i 104 mm, ramie jest kompatybilne.

 

Idź do serwisu i spytaj, może poprawią, czy coś...

Napisano

Tyle że ja nie skakałem. Jeździłem i to 15 na godzine , lubię czasem wszystko dokładnie posprawdzać. I poinformowali mnie o tym dopiero PO serwisie. Masakra. Da się to chociaż jakoś odkleić od pedała?

Napisano

Spróbuj do nich wrócić i niech może wykręcą wszystko, porządnie odtłuszczą, nawalą kleju i zostaw to na noc bez wysiłku. Znając życie zrobili to w ten sam dzień co odebrałeś, nie miał jak klej wyschnąć i taki efekt. Nie ma innej możliwości nagwintowania, niż wstawienie tulei z gwintem. 

Napisano

To fakt, zrobili w jeden dzień, ale kazali mi nie jeździć przez 24 godziny, a ja nie jeździłem przez TYDZIEŃ. Dzisiaj wsiadłem i od razu prawie odpadło. Mogli powiedzieć PRZED serwisem że się nie da. Oby to w ogóle zeszło z pedała.


Tak dokładnie to wygląda.

 

1ce391642a31b691m.jpg

Napisano

Wygląda jakby ta tuleja była słabej jakości i rozwaliła się na pedale... Wydaje mi się, że pedał może być niestety do wymiany, albo do kolejnego gwintowania, tylko że taki gwintownik już ciężej spotkać na serwisie. 

Napisano

Ale czemu pedał do wymiany? Ta tuleja schodzi z pedała i pod tuleją wygląda pedał normalnie, jak zawsze. Na zdjęciu tuleja jest jeszcze na pedale.

Napisano

Czasami się zdarza, że gwint się sprasowuje i wtedy można próbować to wygrzebywać, no ale nie zawsze się uda doprowadzić to do stanu używalności. 

  • Mod Team
Napisano

65 zł za taką chałupniczą metode jaką ja bym ci za piwo zrobił ... to rozbój w biały dzień, za tyle kasy to sie rozwierca i nabija tulejki.

Napisano

Jakbyś był z Krakowa, oddałbym Ci to do zrobienia nawet za 100 piw. Póki co rower oddałem na gwarancję do secesji, mają coś z tym zrobić. Zobaczymy co zrobią.

Napisano

Pedał uratowany, secesja nagwintuje tak jak trzeba, oddali korbę do ich tokarza, generalnie zwracam honor, chociaż szkoda że od razu tak nie zrobili. Wszystko za darmo, w ramach gwarancji ostatniego serwisu.

  • Mod Team
Napisano

Wiesz a poco się męczyć ? zedrzeć kasę i zrobić bele jak, na szybko a nóż wytrzyma. Nie ? no ok, teraz zrobimy porządnie.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Tak jak wspomniałem wcześniej, Secesja spisała się na medal, w ramach gwarancji zrobili tulejkę i nagwintowali tak, że trzyma mocno do dziś. Jestem zadowolony. Można zamknąć temat.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...