Skocz do zawartości

[do 2000] rower do użytku: 90% asfalt 10% las


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam chciałbym kupić rower do użytku przede wszystkim miejskiego. Jednakże przewiduję okazjonalną jazdę po drogach polnych i leśnych. mam 24 lata 180 cm wzrostu i 80 kg wagi. Czekam na wasze propozycję i z góry dziękuję za odpowiedzi :)

 

Napisano

Jest bardzo dużo różnych typów rowerów, które nadają się do powyższych zastosowań :)

 

Do dyspozycji masz:

- typowe miejskie - najbardziej bezobsługowe i niewrażliwe na pogodę

- trekkingi - dodatkowo mają większy zakres biegów, amortyzację i trochę bardziej pochyloną pozycję - co teoretycznie jest lepsze w lekkim terenie. Ale przez to wymagają częstszego serwisowania.

- crossy - trekkingi do szybkiego pomykania - bez błotników, bagażnika, oświetlenia itd.

- fitnessy - jeszcze lżejsze crossy, bez amortyzatora, coś pomiędzy crossem, a rowerem szosowym. Do super zwinnego, szybkiego pomykania po mieście.

Napisano

Witam, 

 

stawiasz bardziej na komfort (amortyzowanie nierownosci) czy szybkosc? 

 

Czy rower bedzie uzywany w mokrych warunkach? 

 

Odpowiedzi na powyzsze pozwola dobrac kola i hamulce.

 

 

Napisano

Tadeus dzięki za propozycje, jeżeli rzeczywiście warto dołożyć te 400 zł to jakoś to przeboleję :) Hokum stawiam na szybkość i jazdę raczej po suchej nawierzchni. Sory że piszę chaotycznie ale jestem kompletnie zielony w tym temacie :) od 10 lat prawie wcale nie jeździłem rowerem aż w końcu zbudziłem się i stwierdziłem że muszę mieć rower :) 

Napisano

Tu masz przydługi klip propagandowy, w którym jest Inzai, widać w nim mniej więcej jaka jest pozycja i jak to jeździ :)

 

 

Ostatecznie najlepiej byś na żywo przymierzył się przynajmniej do takiego typu roweru, bo jak sam nie wiesz co ci potrzebne, to i my możemy nie trafić :)

Napisano

Hokum musze przyznać, że bardzo ciekawe propozycje chociaż chyba kross seto parametrami i cenowo jest lepszy od kellys physio 10? no ale ten fuji absolute jest dośc ciekawy, jednak nie miał bym możliwości obejrzenia tego roweru na żywo... 
A czy rożnica sprzętowa jest bardzo duża ? tzn czy różnica w jeździe na osprzęcie alivio jest dużo większa od np.altusa?

 

Słyszałem też od Pana w sklepie rowerowym, że giant robi bardzo porządne ramy, i  w przyszłości jak by osprzęt nie dawał rady miał bym fajna baze pod rower typowo pod siebie.Ale nie wiem czy to nie było tylko bajerowanie, dlatego zwracam sie do doświadczonych osób ;)
Co do Medano, to czy niema on innej geometrii ramy niż podane przeze mnie rowery bo wydaje sie troche mniejsza jak w mtb?Chociaż osprzęt robi wrażenie:)
 

Napisano

Swoje propozycje przedstawiłem bazując na kategorii rowerów fitness, w moim rozumieniu potrzebny był tu rower lekki (usuwamy zbędne elementy podnoszące cenę i wagę) 

 

Pan polecający dobrą ramę dobrze mówi. Rower to rama i koła, im lepsze tym lepszy rower. Reszta to dodatki i dlatego nie interesuję się za bardzo czy rower jest na przerzutkach acera czy deore. Będą przerzucać, to jest pewne. Dopiero wchodzenie w komponenty no name, shimano TY itp budzi niepokój. Klasyczną manipulacją producentów jest pakowanie widocznego sprzętu wysokiej klasy oszczędzając na reszcie. Spotyka się opisy, że rower jest na XT i to jest zawsze tylna przerzutka. Raczej nie odnosi się to do kół.

 

Nie wiem jakie marki masz/macie dostępne w lokalnych sklepach więc może się trafić, że polecam modele dostępne tylko przez internet. W skrajnym przypadku można zanotować geometrię roweru dostępnego stacjonarnie i szukać podobnego gdzie indziej. 

Napisano
Pan polecający dobrą ramę dobrze mówi.

 

A jakby jeszcze w jakikolwiek sposób był w stanie udowodnić, że te polecane przez niego ramy/koła są lepsze od innych, to nawet można by mu przyznać rację.

 

A tak to tylko rowery z ładną naklejką i słabym tym, co da się obiektywnie porównać. Do tego wiele z tych polecanych rowerów ma obręcze Alexrims i piasty Shimano wysokiej klasy vs giantowskie no-name'y.

Napisano

Teraz to ja już mam mętlik w głowie...Ja dostęp do sklepów mam tylko z grudziądza, czyli kross, giant, merida kellys, czy jeszcze jakies z popularnych marek to nie wiem. Mi też zależy na lekkości, na razie jeżdżę rowerem crossowym authora, ale jest troche dla mnie mały bo ma 24 calowe koła i juz jakby troche hamowały... a mam 180 wzrostu i 75 kg wagi. trasa jaką pokonuje to droga do pracy 18 km w jedna strone, może z 1 km jakby razem zebrać to szosa reszta drogi asfalt i chodniki. przerzutki przedniej wg nie używam, cąły czas jest ustawiona na najwyższą, więc przednie przełożenia są mi niepotrzebne, dlatego jakbym kupił rower to pewnie z czasem bym go uszczuplił o przednie przełożenia ;)

Napisano

 

 

A jakby jeszcze w jakikolwiek sposób był w stanie udowodnić, że te polecane przez niego ramy/koła są lepsze od innych, to nawet można by mu przyznać rację.

 

Racja, że rama jest bardzo ważna. A czy on je ma  to zupełnie inny temat i nie mam pojęcia czym handluje.

 

 

Napisano

Subiektywnie wydaje mi się, że Trek i Merida sporo kasują za markę. Mało "roweru" w tej cenie. Trek ma widelec stalowy hi ten.

Nie chciałbym roweru fitness z korbą trekkingową 28 38 48. Sądzę, że producenci je używają, bo są tańsze od najprostszych kompaktowych korb szosowych. 28 38 48 to ciężkie korby i niepotrzebne do jazdy w płaskim terenie

 

 

Wracając do Kellys Physio 30 vs. Kross Seto to są to różne rowery

 

Seto to rower typu urban, do agresywnej, zwinnej jazdy po mieście. Stąd może tarczówki (dla mnie minus bo tanie hydrauliki to problem w serwisie). O korbie 28 38 48 napisałem wyżej.

 

Physio 30 to rower fitness (do rekreacyjnego nabijania kilometrów dla osób nie lubiących wąskich baranków szosowych). Koła na szosowych piastach Shimano wróżą niską masę. Brak przednich przełożeń zmniejsza masę i nie ma się co popsuć.

Napisano

Właśnie takich informacji potrzebowałem;) dzięki Hakum;). Taki rower jak physio 10 w 100% by mi odpowiadał, tylko szkoda, że kosztuje, aż 2300 bo moj budżet to 2000 i do tego naciągany...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...