Divupiko Napisano 6 Lipca 2014 Napisano 6 Lipca 2014 Witam,Proszę o radę, który z wymienionych w temacie rowerów (modele 2014) byłyby najlepszym wyborem biorąc pod uwagę wszystkie elementy (osprzęt, ramę itp.). Interesuje mnie wymiana roweru do 4000tys., może jakieś inne marki są godne polecenia w tym progu cenowym (Orbea, KTM, Author...). Posiadam Kross'a Evado 4.0, czy jest sens wymieniać ten rower na droższy - czy jest to spora różnica w jakości dla zwykłego zjadacza chleba pomiędzy wymienioną w temacie wyższą półką cenową, a Evado 4.0 (tygodniowo jeżdżę ok. 100-150km)? Z góry wielkie dzięki za rady.Pozdrawiam
Pitof Napisano 6 Lipca 2014 Napisano 6 Lipca 2014 Witam, a co konkretnie Ci nie odpowiada w obecnym Evado, że chciałbyś go zmienić?
Divupiko Napisano 7 Lipca 2014 Autor Napisano 7 Lipca 2014 Rower jest jak najbardziej ok, może poza kwestią ciężaru, który wydaje mi się dość spory. Pytam, bo mam możliwość sprzedaży Evado 4 w dobrych pieniądzach i kupna ze zniżką jakiegoś wyższego modelu np. jednego zwymienionych w temacie, ale mimo to i tak ponad tysiąc będę musiał dorzucić. Czy warto się w to bawić?
Pitof Napisano 7 Lipca 2014 Napisano 7 Lipca 2014 Zakładając, że twoje Evado 4.0 jest z 2013 to w porównaniu do Evado 7.0 2014 wygląda to następująco: - poczujesz różnicę w pracy amortyzatora, bo w 7.0 masz widelec z olejowym tłumieniem i powietrzną sprężyną, a więc będzie on lepiej wybierał nierówności i będziesz miał, w pewnym zakresie, wpływ na jego charakterystykę pracy - poczujesz różnicę podczas zmiany przełożeń, bo przerzutki i manetki w 7.0 są zauważalnie wyższej klasy - prawdopodobnie poczujesz różnicę na korbie, bo ta z 7.0 ma zintegrowaną oś, a więc jest sporo sztywniejsza - zejdziesz z wagą roweru ok. 1,5 kg Gdybyś teraz kupował nowy rower, nie mając żadnego, to bym Ci napisał, że zdecydowanie warto kupić Evado 7.0. Skoro jednak masz już w miarę przyzwoity rower, z którego w sumie jesteś zadowolony, to ta zamiana i związana z nią dopłata jest dyskusyjna. No chyba, że masz po prostu luźne 1000 zł i brak lepszego pomysłu na ich wydanie. Jeśli jeździsz głównie po mieście / asfaltach / mocno ubitych szutrach to możesz trochę usprawnić swój obecny rower, wymieniając w nim opony na minimalnie węższe i sporo lżejsze, bo zwijane, np. takie:http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-racer.html Do tego jakieś lżejsze dętki. Katalogowo zejdziesz z wagą kół ok. 0,4 kg. Możliwe, że poczujesz tę różnicę podczas rozpędzania się. KTM to dość droga marka i taki wysokiej klasy cross:http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/trekking.html?action=bike_details&bike_id=36&cHash=e69c4b423587f6fdaaaa7a8fd234b9b3 to już już wg oficjalnego cennika 5200 zł. Porównywalny Author Codex też nie wypadnie cenowo lepiej od Evado 7.0. Tym bardziej Phanatic 90, który trochę odstaje osprzętem. Do tego jakieś lżejsze dętki. Katalogowo zejdziesz z wagą kół ok. 0,4 kg. Możliwe, że poczujesz tę różnicę podczas rozpędzania się. KTM to dość droga marka i taki wysokiej klasy cross:http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/trekking.html?action=bike_details&bike_id=36&cHash=e69c4b423587f6fdaaaa7a8fd234b9b3 to już już wg oficjalnego cennika 5200 zł. Porównywalny Author Codex też nie wypadnie cenowo lepiej od Evado 7.0. Tym bardziej Phanatic 90, który trochę odstaje osprzętem. Coś mi się chrzani forum... Do tego jakieś lżejsze dętki. Katalogowo zejdziesz z wagą kół ok. 0,4 kg. Możliwe, że poczujesz tę różnicę podczas rozpędzania się. KTM to dość droga marka i taki wysokiej klasy cross:http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/trekking.html?action=bike_details&bike_id=36&cHash=e69c4b423587f6fdaaaa7a8fd234b9b3 to już już wg oficjalnego cennika 5200 zł. Porównywalny Author Codex też nie wypadnie cenowo lepiej od Evado 7.0. Tym bardziej Phanatic 90, który trochę odstaje osprzętem. Coś mi się chrzani forum i obcina posty... Do tego jakieś lżejsze dętki. Katalogowo zejdziesz z wagą kół ok. 0,4 kg. Możliwe, że poczujesz tę różnicę podczas rozpędzania się. KTM to dość droga marka i taki wysokiej klasy cross:http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/trekking.html?action=bike_details&bike_id=36&cHash=e69c4b423587f6fdaaaa7a8fd234b9b3 to już już wg oficjalnego cennika 5200 zł. Porównywalny Author Codex też nie wypadnie cenowo lepiej od Evado 7.0. Tym bardziej Phanatic 90, który trochę odstaje osprzętem. Merida ma fajną ramę, ale samym osprzętem też trochę odstaje.
Divupiko Napisano 7 Lipca 2014 Autor Napisano 7 Lipca 2014 Wielkie dzięki za rzeczową odpowiedź. Faktycznie chyba szkoda pieniędzy, zmienię opony i dętki, tylko pytanie na które? Performance czy evolution line?
Pitof Napisano 8 Lipca 2014 Napisano 8 Lipca 2014 Jeśli zmieniać opony to tylko na zwijane (folding). Tutaj masz jeszcze druga propozycję, trochę bardziej terenową:http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/sammy-slick.html Jedyny problem to taki, że ta opona ma dość niską ładowność, bo do 70 kg. Do tego jakieś lżejsze dętki Schwalbe i zejdziesz z wagą kół o ok. 0,4kg. Możliwe, że odczujesz tę różnicę podczas rozpędzania roweru. W obydwu przypadkach rozmiar to oczywiście 700x35c. P.S. Czy widzisz w mojej poprzedniej odpowiedzi treść dotyczącą KTM i Authora? Pytam, bo coś mi chyba przeglądarka szwankuje. Ja widzę tylko obciętą część posta, ale jak chcę go edytować to wyświetla mi pełną treść wpisu
Divupiko Napisano 9 Lipca 2014 Autor Napisano 9 Lipca 2014 Dzisiaj widzę całego posta, ale wczoraj była tylko część. Teraz kończy się na meridzie. Nie bardzo rozumiem ładowność 70 kg? Mało kto waży 70 (chociaż moja żona 48 :-) ) Felgi te co są seryjnie w evado 4 będą ok do tych opon i tych poprzednich?
rodszyld69 Napisano 9 Lipca 2014 Napisano 9 Lipca 2014 co do opon Schwalbe maraton racer 28x35 posiadam takowe i są zajefajne więc polecam nie wiem jaką masz szeroką obręcz ale powinna wejść jest to opona typowo crossowo - trekkingowa mam je założone na obręczy szerokości wew.18 ja kupowałem u naszych zachodnich sąsiadów http://www.bike-discount.de/en/buy/marathon-racer-hd-evo-28-x-1%2C35-folding-98331/wg_id-5113 ze względu na cenę najpierw zmawiałem w Rowertourze ale mieli tylko jedną może juz będą mieli cenę mieli najbardziej konkurencyjną zadzwoń i spytaj się http://rowertour.com/schwalbe-marathon-racer-evolution-line-reflex-opona-zwijana-28-x-1-35.html
Pitof Napisano 9 Lipca 2014 Napisano 9 Lipca 2014 Dzisiaj widzę całego posta, ale wczoraj była tylko część. Teraz kończy się na meridzie. Czyli tylko ja nie widzę własnego posta w całości... Nie bardzo rozumiem ładowność 70 kg? Mało kto waży 70 (chociaż moja żona 48 :-) ) Felgi te co są seryjnie w evado 4 będą ok do tych opon i tych poprzednich? Ciężar rozkłada się na obydwa koła. W różnych proporcjach, zależnie od rodzaju roweru. Jeśli pasuje Ci bieżnik w Marathon Racer to bierz je. Będą nawet trochę bardziej odporne na punktowe przebicia niż Sammy Slick. Co do obręczy to upewnij się w jakimś sklepie Krossa, ale na 99% opona 35c będzie pasować.Tak jak rodszyld69 słusznie zauważył, to popularny rozmiar.
Divupiko Napisano 9 Lipca 2014 Autor Napisano 9 Lipca 2014 W moim Evado 4 2013 mam Schwalbe CX Comp 40-622 (28 x 1.50, 700x38C). Zamówię Marathon Racer, jeszcze pozostaje sprawa lżejszych dętek, jakieś specjalne do tych opon, może jakiś link ? Jak wygląda sprawa z wentylami w lepszych dętkach, końcówki są "samochodowe" czy cieńsze? Przymierzam się jeszcze do SPD - sporo pomagają? Dzięki. Pozdrawiam.
rodszyld69 Napisano 10 Lipca 2014 Napisano 10 Lipca 2014 Co do dętek polecam maxxisa używam i są super ale nie sa specjalnie wylajtowane, z zaworkami presta bo mam otwory w obręczy tylko na rowerowe ale jak jak bym mógł pewnikiem używałbym z zaworami samochodowymi a tak wożę ze sobą reduktor aby w razie czegoś mógłbym pompować na stacji. Co prawda mi się jeszcze nie przydał bo racery mają wkładkę antyprzebiciową. Co do pedałów polecam Shimano M-540 na których juz rok jeżdzę na swoim 29er bez żadnych problemów i proponuję abyś dokupił sobie bloki wielokierunkowe SM-SH56 ( łatwiejsze wypinanie ) bo te co sprzedają razem z pedałami to dla mnie porażka. W moim uszosowionym crosie mam tańszą wersję pedałów PD-M520 i jak na amotorską jazdę są wystarczające
Pitof Napisano 10 Lipca 2014 Napisano 10 Lipca 2014 Możesz również dobrać dętki od Schwalbe. Te Marathony mają wkładkę antyprzebiciową, więc można zaryzykować lżejsze dętki, np.:http://www.bikestacja.pl/pl/opony/detki/szosa-trekking/schwalbe-detka-sv18-extra-light-28x1-20-1-60-105g.html Ta wersja akurat też ma zawór Presta.
Dessiner Napisano 10 Lipca 2014 Napisano 10 Lipca 2014 Jeśli mogę się podpiąć, to warto wybrać krossa evado 4.0 ? czy raczej jest to słaby wybór ?Przepraszam, że się podpiąłem
Pitof Napisano 10 Lipca 2014 Napisano 10 Lipca 2014 Generalnie rower w miarę zjadliwy. Słabsze punkty to amortyzator, który będzie kiepsko tłumił nierówności i średnia korba, która raczej nadaje się do jazdy po płaskim terenie. Jeśli jesteś w stanie dołożyć ok. 200-300 zł to lepszym wyborem będzie:http://unibike.pl/zethosgts.html Lepsza korba, amortyzator i hamulce.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.