mj7 Napisano 22 Czerwca 2014 Napisano 22 Czerwca 2014 witam, stoję przed wyborem zakupu roweru. wymagania: *możliwość (de)instalacji osprzetu typowo trekkingowego (na 3-4 wypady w roku, na 3-5 dni) *cena roweru+osprzętu zamykająca się w 2000 *dający radę dość dynamicznie jeździć po zdjęciu (sakiew, świateł itp. bajerów) przez miasto i leśne drogi (20km/dzień) *v-brakei *kwestia nowy/używany pozostaje nierozstrzygnięta *180cm + 80kg "jeźdźcca" głównym dylematem jest czy lepiej kupić typowy trekking przykładowe które mnie zainteresowały: http://www.kross.pl/pl/2014/trekking/trans-atlantic http://allegro.pl/rower-romet-wagant-2-0-ltd-kamera-sportowa-gratis-i4312093099.html http://allegro.pl/bike-manufaktur-rozmiar-l-i4353963868.html czy też crosówkę i pomęczyć się z doinstalowaniem osprzętu na dłuższe wypady, i tu znalazłem: http://www.kross.pl/pl/2012/level-a2 http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-500-id_8293150.html http://allegro.pl/rower-romet-orkan-m-kamera-sportowa-gratis-i4312099130.html http://allegro.pl/rower-romet-orkan-1-0-m-kamera-sportowa-gratis-i4277151464.html http://allegro.pl/nowy-rower-merida-crossway-20-v-n2-2012-10-i4270737383.html pewnie znajdzie się grono osób uznających to za profanację, ale rozważałem też opcje inwestycji w modernizacji mojej.. dualówki? choć przynależna do tego typu już jest w niej tylko rama.. nie zawodzi mnie od dobrych 10 lat mimo brutalnych jazdach ze schodów, buszowań po lasach itp. foto: https://www.dropbox.com/lightbox/home?select=20140622_161503.jpg tu trzeba by oczywiście odmalować (nie problem, lakiernia u ojca) suport + korba przerzutka przód łańcuch mocowania sakiew i błotników (swoista inżynieria montażu..) siodło i chwyty obecnie najbardziej składniam sie ku lvl a2/ rockriderze.. doradzi ktoś coś? z góry bardzo dziekuje za odpowiedzi
Shiryu Napisano 22 Czerwca 2014 Napisano 22 Czerwca 2014 Podstawowa sprawa: skreśl wszystkie rowery z 7-rzędowym napędem. Wolnobieg nie wytrzyma takiego traktowania. Co do dylematu trekking vs. cross, to zastanawiałeś się, jaką pozycję w siodle lubisz? Jedni wolą wyprostowaną, inni bardziej pochyloną. Do szybszej jazdy musi być pochylona, a wtedy cross. Z rowerów "crossowych" które wybrałeś pierwsze dwa to MTB i to o dość mocno sportowej geometrii. Ogólnie rzecz biorąc Twoje propozycje są niestety słabe. Lepiej spójrz na rowery od firmy Transrower: Kands Elite Pro, Kands Maestro, Lazaro Integral v3, ew. ich klony (SCUD, Spartacus). To sprawdzony producent, a rowery jak na swoją cenę są bezkonkurencyjne.
mj7 Napisano 22 Czerwca 2014 Autor Napisano 22 Czerwca 2014 czyli jednak cross - dzięki za zażegnanie jednego dylematu mógłbyś rozwinąć te skreślenie 7rz.? przez wspomniane długodystansowe tripy? a z zasugerowanych przez Ciebie wybitnie przypadł mi do gustu Lazaro v3, i jeśli dobrze widzę nie będzie problemu z ewentualnym doczepieniem waliz do niego.
Shiryu Napisano 22 Czerwca 2014 Napisano 22 Czerwca 2014 mógłbyś rozwinąć te skreślenie 7rz.? W 99% przypadków w 7-rzędowych napędach stosuje się wolnobieg, który ma po prostu za małą wytrzymałość (sporo jest na forum historii o wygiętej tylnej osi). I nie mówię tu o ekstremalnej jeździe 100-kilogramowego zawodnika, ale o znacznie lżejszym traktowaniu. Poza tym już nawet 8 rzędów powoli odchodzi do lamusa (np. ciężko dostać nowe 8-rzędowe klamkomanetki klasy Alivio lub wyższej), więc warto - w takim budżecie jak Twój - traktować je jako minimum przyzwoitości Z rowerów lepszych niż Kandsy/Lazaro rzuć jeszcze okiem na Medano Vanity vt.3. Kawał zacnego sprzętu, ale dostępny w zasadzie tylko przez internet i nie jestem pewien, jak tam z bagażnikiem.
mj7 Napisano 27 Czerwca 2014 Autor Napisano 27 Czerwca 2014 no i nic z wymienionych przez Ciebie rowerków w okolicy znaleźć nie sposób... a troszkę mnie przeraziło kupno w ciemno, jak zobaczyłem jak miękki napęd miał testowany przeze mnie author classic... za to zakochałem się jeździe na: http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/fitness/crosstrail/crosstrail choć wydaje mi się, że conieco tu za sam napis specialized trzeba zapłacić. Co sądzicie, warto go za 1800 kupić? lub jeszcze http://www.scott.pl/product.php?id_cat=402&id_prod=2080
Tadeus Napisano 27 Czerwca 2014 Napisano 27 Czerwca 2014 Nie. To szmelc. Imho dobry będzie: http://www.unibike.pl/crossfiregts.html Tu sklep w Tychach: ALPE BIKE Stoczniowców 70 43-100 Tychy 32 780 45 40 office@alpebike.pl
Shiryu Napisano 27 Czerwca 2014 Napisano 27 Czerwca 2014 Za ok 2000 powinieneś też dostać Unibike Viper (poziom wyżej niż Crossfire), ew. Northec Caledon DB (ale tu znów może być problem z dostępem w sklepach stacjonarnych).
Tadeus Napisano 27 Czerwca 2014 Napisano 27 Czerwca 2014 *cena roweru+osprzętu zamykająca się w 2000 Dlatego nie dawałem Vipera. Choć oczywiście do Vipera - jeśli jest taka możliwość - się dopłacić opłaca.
mj7 Napisano 27 Czerwca 2014 Autor Napisano 27 Czerwca 2014 dzięki za kolejne odpowiedzi, na Stocznię się jeszcze dziś przejadę. unibike wygląda fajnie, mam nadzieję, że "miękkość" pedałowania mnie nie zaskoczy jak ostatnio a tym specializem właśnie zostałem oczarowany w innym tyskim punkcie alpena a jak Wy się zaopatrujecie w takie zakupy w ciemno (internetowe)? osobiście, praktycznie byłem już nastawiony na zamawianie wspominanego Lazaro, ale stwierdziłem, że zrobię rundę po rowerowych coby usiąść i parę czynników przetestować. no i tak w ciemno czuję, że mogę być wysoce niezadowolony jak mi coś przyślą...
Tadeus Napisano 27 Czerwca 2014 Napisano 27 Czerwca 2014 Dlatego priorytetem powinno być wypróbowanie na żywo tego co się ma pod ręką. Dopiero w przypadku, gdy to co jest w internecie jest duużo lepsze, niż to co możesz zobaczyć i dotknąć na żywo, można kombinować z internetem. Ty masz to szczęście, że masz akurat taki budżet, w którym da się kupić coś fajnego stacjonarnie. Swoją drogą, co to jest miękki napęd? Edycja2: A i jeszcze jedna rzecz. Podobno tu może być w Tychach Medano: BIKE ATELIER Tychy43-109 Tychy, ul. Piłsudskiego 19F32 217 00 90, tychy@bikeatelier.pl To znaczy, bywają tam rowery tego producenta
mj7 Napisano 27 Czerwca 2014 Autor Napisano 27 Czerwca 2014 ceny w internetach i rowerowych w Tychach bardzo podobne. kwestia dostępności jednak robi swoje. miękki napęd - sytuacja gdy brakuje wyższego biegu, przy dość wysokiej prędkości. authorem wjechałem na ulicę, po 200m na najwyższym biegu już kręciłem jak wariat nogami. specializem jeszcze mogłem deptać po "twardym" pedale, mimo teoretycznie tego samego wrzuconego biegu. Zrozumiale to opisałem? ; )
Tadeus Napisano 27 Czerwca 2014 Napisano 27 Czerwca 2014 Spoko. No to akurat jest sprawa dość prosta i bez niespodzianek Większość rowerów, w których jest 3x8 biegów ma z tyłu najmniejszą zębatkę 11. MTB z przodu mają 42 albo 44 A crossy z przodu mają 48 Rowery szosowe często mają z przodu jeszcze więcej. Im więcej z przodu i mniej z tyłu, tym twardsze przełożenia są dostępne. Tu na szczęście nie musisz nic testować, bo to takie proste i łatwe do sprawdzenia w specyfikacjach Edycja: Z tego, co widzę Author classic ma 48 z przodu i 11 z tyłu, czuli najtwardsze co w ogóle jest dostępne w crossach na rynku. Więc zupełnie nie rozumiem różnicy Może tego dnia miałeś więcej pary w nogach? Tu masz nawet kalkulator prędkości z rożnych zębatek: http://cluster014.ovh.net/~kochamro/kalkprzelozen.htm Imho między tymi dwoma rowerami nie powinno być różnicy wynikającej z napędu. 47,5km/h przy kadencji 90.
mj7 Napisano 27 Czerwca 2014 Autor Napisano 27 Czerwca 2014 cóż za niedoczytanie z mojej strony : ) dzięki za uświadomienie. teraz mam potworną rozkminę co do ruszenia większej kasy na tego vipa... niby się opłaca jak twierdzisz, ale to kolejne 500zl.. :x mam nadzieję, że będą je mieli na stanie do przetestowania. edit: sprzedawca też się zdziwił, że zauważyłem. choć stwierdził, że minimalna faktycznie jest. testowane tego samego dnia, więc wątpliwe
Tadeus Napisano 27 Czerwca 2014 Napisano 27 Czerwca 2014 Ehm, to nie wiem. Może pośrednie zębatki miały inną ilość zębów, ale maksymalnie twarde przełożenie powinno być identyczne Co do Medano to w innym temacie właśnie trwa dyskusja, czy da się tam dać i bagażnik i pełne błotniki http://www.forumrowerowe.org/topic/164135-rower-do-1800-zl-na-wyprawe-po-islandii-1000-km-miesiecznie-w-polsce/ Więc może lepiej wziąć Unibike'a.
mj7 Napisano 27 Czerwca 2014 Autor Napisano 27 Czerwca 2014 Edycja2: A i jeszcze jedna rzecz. Podobno tu może być w Tychach Medano: BIKE ATELIER Tychy43-109 Tychy, ul. Piłsudskiego 19F 32 217 00 90, tychy@bikeatelier.pl To znaczy, bywają tam rowery tego producenta merida meridę meridą pogania... tylko crossfire znalazłem, ale jakaś wersja za 1900 + tarczówka hydrauliczna... także chyba via net. bo jeździło się ok na takowej
PjeseczeQ Napisano 28 Czerwca 2014 Napisano 28 Czerwca 2014 miękki napęd - sytuacja gdy brakuje wyższego biegu, przy dość wysokiej prędkości. authorem wjechałem na ulicę, po 200m na najwyższym biegu już kręciłem jak wariat nogami. Niemożliwe. U mnie dopiero kręcić jak chomik w kółku trzeba przy ponad 45 km/h (3x8).
mj7 Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Napisano 28 Czerwca 2014 no i wybór padł na http://www.unibike.pl/crossfirediscgts.html wersja na tarczówkach.. innych nie ma i nie będzie niestety już w okolicznych sklepach, więc się zdecydowałem jednak wziąć. jest sens wymienić ten amortyzator SR SUNTOUR NVX / SKOK 75MM na coś z blokadą skoku+ możliwością mocowania dla V-braeków? jednak sporo szosowania go czeka. i idąc dalej przednią tarczę zastąpić V-brakem? póki nowe, może udałoby się odsprzedać za parę zł...
FigoiFago Napisano 29 Czerwca 2014 Napisano 29 Czerwca 2014 Oprócz amortyzatora musisz wymienić klamkę i obręcz. Ja nie widzę sensu takiej zamiany.
Tadeus Napisano 29 Czerwca 2014 Napisano 29 Czerwca 2014 To chyba najoryginalniejszy "problem" jaki widziałem Po pijaku ten rower kupowałeś czy jak? Swoją drogą, nie wiem jak przy takich zmianach będzie z gwarancją. Problemem jest też to, że ten NVX ma nietypowy skok 75mm, więc mało amortyzatorów będzie miało taki sam. Trzeba będzie pewnie wziąć 65mm.
FigoiFago Napisano 29 Czerwca 2014 Napisano 29 Czerwca 2014 Są amortyzatory w których można zmienić skok. Nie było Vipera, albo rowerów innej marki?
mj7 Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Napisano 29 Czerwca 2014 viperów nie było. generalnie ponoć ostatnia dostawa unibike w sezonie. muszę przyznać, że całkiem spoko się śmiga, walnąłem dziś prawie 100km i zaczynam się przekonywać do tych tarcz, troszkę padało i wszystko pięknie. byle się nie przejadę na dalszej trasie jak co pójdzie... i dobre 50 km/h lekkim zjazdem spokojnie wydeptałem po szosie, więc spoko amora na razie zostawię, skręciłem go na najsztywniejszy moduł i nie ma tragedii, już tak nie lata jak stanęna pedały. a jak go trochę zamęczę to w przyszłym roku szarpnę się na jakiś z blokadą.
Tadeus Napisano 29 Czerwca 2014 Napisano 29 Czerwca 2014 No wiesz. Obecnie wszystko wskazuje na to, że tarcze wejdą nawet oficjalnie do zawodów szosowych... Nie ma ucieczki od postępu
Shiryu Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 Problemem jest też to, że ten NVX ma nietypowy skok 75mm, więc mało amortyzatorów będzie miało taki sam. Trzeba będzie pewnie wziąć 65mm. Raczej szukałbym 100 mm z możliwością obniżenia do 80. Chyba jednak większy wybór.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.