Skocz do zawartości

[<2000] crossowy, okazjonalnie trekkingowy


mj7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

stoję przed wyborem zakupu roweru.

 

wymagania:

*możliwość (de)instalacji osprzetu typowo trekkingowego (na 3-4 wypady w roku, na 3-5 dni)

*cena roweru+osprzętu zamykająca się w 2000

*dający radę dość dynamicznie jeździć po zdjęciu (sakiew, świateł itp. bajerów) przez miasto i leśne drogi (20km/dzień)

*v-brakei

*kwestia nowy/używany pozostaje nierozstrzygnięta

*180cm + 80kg "jeźdźcca" ;)

 

głównym dylematem jest czy lepiej kupić typowy trekking

przykładowe które mnie zainteresowały:

http://www.kross.pl/pl/2014/trekking/trans-atlantic

http://allegro.pl/rower-romet-wagant-2-0-ltd-kamera-sportowa-gratis-i4312093099.html

http://allegro.pl/bike-manufaktur-rozmiar-l-i4353963868.html

 

 

czy też crosówkę i pomęczyć się z doinstalowaniem osprzętu na dłuższe wypady,

i tu znalazłem:

http://www.kross.pl/pl/2012/level-a2

http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-500-id_8293150.html

http://allegro.pl/rower-romet-orkan-m-kamera-sportowa-gratis-i4312099130.html

http://allegro.pl/rower-romet-orkan-1-0-m-kamera-sportowa-gratis-i4277151464.html

http://allegro.pl/nowy-rower-merida-crossway-20-v-n2-2012-10-i4270737383.html

 

 

 

pewnie znajdzie się grono osób uznających to za profanację, ale rozważałem też opcje inwestycji w modernizacji mojej.. dualówki? choć przynależna do tego typu już jest w niej tylko rama.. nie zawodzi mnie od dobrych 10 lat mimo brutalnych jazdach ze schodów, buszowań po lasach itp.

foto: https://www.dropbox.com/lightbox/home?select=20140622_161503.jpg

 

tu trzeba by oczywiście odmalować (nie problem, lakiernia u ojca)

suport + korba

przerzutka przód

łańcuch

mocowania sakiew i błotników (swoista inżynieria montażu..)

siodło i chwyty

 

 

obecnie najbardziej składniam sie ku lvl a2/ rockriderze..

 

doradzi ktoś coś? z góry bardzo dziekuje za odpowiedzi

 

 

Napisano

Podstawowa sprawa: skreśl wszystkie rowery z 7-rzędowym napędem. Wolnobieg nie wytrzyma takiego traktowania.

 

Co do dylematu trekking vs. cross, to zastanawiałeś się, jaką pozycję w siodle lubisz? Jedni wolą wyprostowaną, inni bardziej pochyloną. Do szybszej jazdy musi być pochylona, a wtedy cross.

 

Z rowerów "crossowych" które wybrałeś pierwsze dwa to MTB i to o dość mocno sportowej geometrii.

 

Ogólnie rzecz biorąc Twoje propozycje są niestety słabe. Lepiej spójrz na rowery od firmy Transrower: Kands Elite Pro, Kands Maestro, Lazaro Integral v3, ew. ich klony (SCUD, Spartacus). To sprawdzony producent, a rowery jak na swoją cenę są bezkonkurencyjne.

Napisano

czyli jednak cross - dzięki za zażegnanie jednego dylematu :)

mógłbyś rozwinąć te skreślenie 7rz.? przez wspomniane długodystansowe tripy?

 

 

a z zasugerowanych przez Ciebie wybitnie przypadł mi do gustu Lazaro v3, i jeśli dobrze widzę nie będzie problemu z ewentualnym doczepieniem waliz do niego.

Napisano

 

 

mógłbyś rozwinąć te skreślenie 7rz.?
W 99% przypadków w 7-rzędowych napędach stosuje się wolnobieg, który ma po prostu za małą wytrzymałość (sporo jest na forum historii o wygiętej tylnej osi). I nie mówię tu o ekstremalnej jeździe 100-kilogramowego zawodnika, ale o znacznie lżejszym traktowaniu. Poza tym już nawet 8 rzędów powoli odchodzi do lamusa (np. ciężko dostać nowe 8-rzędowe klamkomanetki klasy Alivio lub wyższej), więc warto - w takim budżecie jak Twój - traktować je jako minimum przyzwoitości ;)

 

Z rowerów lepszych niż Kandsy/Lazaro rzuć jeszcze okiem na Medano Vanity vt.3. Kawał zacnego sprzętu, ale dostępny w zasadzie tylko przez internet i nie jestem pewien, jak tam z bagażnikiem.

Napisano

no i nic z wymienionych przez Ciebie rowerków w okolicy znaleźć nie sposób...

a troszkę mnie przeraziło kupno w ciemno, jak zobaczyłem jak miękki napęd miał testowany przeze mnie author classic...

 

za to zakochałem się jeździe na:

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/fitness/crosstrail/crosstrail

 

choć wydaje mi się, że conieco tu za sam napis specialized trzeba zapłacić. Co sądzicie, warto go za 1800 kupić?

 

lub jeszcze

http://www.scott.pl/product.php?id_cat=402&id_prod=2080

Napisano

Za ok 2000 powinieneś też dostać Unibike Viper (poziom wyżej niż Crossfire), ew. Northec Caledon DB (ale tu znów może być problem z dostępem w sklepach stacjonarnych).

Napisano

 

 

*cena roweru+osprzętu zamykająca się w 2000

 

Dlatego nie dawałem Vipera. Choć oczywiście do Vipera - jeśli jest taka możliwość - się dopłacić opłaca.  

Napisano

dzięki za kolejne odpowiedzi, na Stocznię się jeszcze dziś przejadę. unibike wygląda fajnie, mam nadzieję, że "miękkość" pedałowania mnie nie zaskoczy jak ostatnio :D

a tym specializem właśnie zostałem oczarowany w innym tyskim punkcie alpena :(

 

a jak Wy się zaopatrujecie w takie zakupy w ciemno (internetowe)? osobiście, praktycznie byłem już nastawiony na zamawianie wspominanego Lazaro, ale stwierdziłem, że zrobię rundę po rowerowych coby usiąść i parę czynników przetestować. no i tak w ciemno czuję, że mogę być wysoce niezadowolony jak mi coś przyślą...

 

 

Napisano

Dlatego priorytetem powinno być wypróbowanie na żywo tego co się ma pod ręką. 

 

Dopiero w przypadku, gdy to co jest w internecie jest duużo lepsze, niż to co możesz zobaczyć i dotknąć na żywo, można kombinować z internetem. Ty masz to szczęście, że masz akurat taki budżet, w którym da się kupić coś fajnego stacjonarnie. 

 

Swoją drogą, co to jest miękki napęd? :)


Edycja2: A i jeszcze jedna rzecz. Podobno tu może być w Tychach Medano:

 

BIKE ATELIER Tychy

43-109 Tychy, ul. Piłsudskiego 19F
32 217 00 90, tychy@bikeatelier.pl

 

To znaczy, bywają tam rowery tego producenta :)

Napisano

ceny w internetach i rowerowych w Tychach bardzo podobne. kwestia dostępności jednak robi swoje.

 

 

miękki napęd - sytuacja gdy brakuje wyższego biegu, przy dość wysokiej prędkości. 

authorem wjechałem na ulicę, po 200m na najwyższym biegu już kręciłem jak wariat nogami. specializem jeszcze mogłem deptać po "twardym" pedale, mimo teoretycznie tego samego wrzuconego biegu. Zrozumiale to opisałem? ; )

Napisano

Spoko. No to akurat jest sprawa dość prosta i bez niespodzianek :)

 

Większość rowerów, w których jest 3x8 biegów ma z tyłu najmniejszą zębatkę 11. 

 

MTB z przodu mają 42 albo 44

A crossy z przodu mają 48

 

Rowery szosowe często mają z przodu jeszcze więcej. 

 

Im więcej z przodu i mniej z tyłu, tym twardsze przełożenia są dostępne. Tu na szczęście nie musisz nic testować, bo to takie proste i łatwe do sprawdzenia w specyfikacjach :)

 

Edycja: Z tego, co widzę Author classic ma 48 z przodu i 11 z tyłu, czuli najtwardsze co w ogóle jest dostępne w crossach na rynku. Więc zupełnie nie rozumiem różnicy :) Może tego dnia miałeś więcej pary w nogach? :D

 

Tu masz nawet kalkulator prędkości z rożnych zębatek:

http://cluster014.ovh.net/~kochamro/kalkprzelozen.htm

 

Imho między tymi dwoma rowerami nie powinno być różnicy wynikającej z napędu. 47,5km/h przy kadencji 90.

Napisano

cóż za niedoczytanie z mojej strony : ) dzięki za uświadomienie.

 

teraz mam potworną rozkminę co do ruszenia większej kasy na tego vipa... niby się opłaca jak twierdzisz, ale to kolejne 500zl.. :x

mam nadzieję, że będą je mieli na stanie do przetestowania. 

 

 

edit: sprzedawca też się zdziwił, że zauważyłem. choć stwierdził, że minimalna faktycznie jest. testowane tego samego dnia, więc wątpliwe :D

Napisano

 

Edycja2: A i jeszcze jedna rzecz. Podobno tu może być w Tychach Medano:

 

BIKE ATELIER Tychy

43-109 Tychy, ul. Piłsudskiego 19F

32 217 00 90, tychy@bikeatelier.pl

 

To znaczy, bywają tam rowery tego producenta :)

merida meridę meridą pogania...

 

tylko crossfire znalazłem, ale jakaś wersja za 1900 + tarczówka hydrauliczna... także chyba via net. bo jeździło się ok na takowej :)

Napisano

 

 

miękki napęd - sytuacja gdy brakuje wyższego biegu, przy dość wysokiej prędkości.  authorem wjechałem na ulicę, po 200m na najwyższym biegu już kręciłem jak wariat nogami.

 

 

Niemożliwe. U mnie dopiero kręcić jak chomik w kółku trzeba przy ponad 45 km/h (3x8). 

Napisano

no i wybór padł na

http://www.unibike.pl/crossfirediscgts.html

 

wersja na tarczówkach.. innych nie ma i nie będzie niestety już w okolicznych sklepach, więc się zdecydowałem jednak wziąć.

 

jest sens wymienić ten amortyzator SR SUNTOUR NVX / SKOK 75MM na coś z blokadą skoku+ możliwością mocowania dla V-braeków? jednak sporo szosowania go czeka.

i idąc dalej przednią tarczę zastąpić V-brakem?

póki nowe, może udałoby się odsprzedać za parę zł... :)

Napisano

To chyba najoryginalniejszy "problem" jaki widziałem :)

 

Po pijaku ten rower kupowałeś czy jak? Swoją drogą, nie wiem jak przy takich zmianach będzie z gwarancją.

 

Problemem jest też to, że ten NVX ma nietypowy skok 75mm, więc mało amortyzatorów będzie miało taki sam. Trzeba będzie pewnie wziąć 65mm. 

 

 

Napisano

viperów nie było. generalnie ponoć ostatnia dostawa unibike w sezonie. 

muszę przyznać, że całkiem spoko się śmiga, walnąłem dziś prawie 100km i zaczynam się przekonywać do tych tarcz, troszkę padało i wszystko pięknie. byle się nie przejadę na dalszej trasie jak co pójdzie... :)

i dobre 50 km/h lekkim zjazdem spokojnie wydeptałem po szosie, więc spoko

 

amora na razie zostawię, skręciłem go na najsztywniejszy moduł i nie ma tragedii, już tak nie lata jak stanęna pedały.

a jak go trochę zamęczę to w przyszłym roku szarpnę się na jakiś z blokadą.

Napisano

 

 

Problemem jest też to, że ten NVX ma nietypowy skok 75mm, więc mało amortyzatorów będzie miało taki sam. Trzeba będzie pewnie wziąć 65mm. 
Raczej szukałbym 100 mm z możliwością obniżenia do 80. Chyba jednak większy wybór.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...