Skocz do zawartości

[do 2300]rower na asfalt, utwardzone drogi


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

poszukuję roweru, a jestem totalnie zielona i niestety ciężka

do tej pory posiadałam (a w zasadzie ciągle posiadam chociaż jestem na etapie sprzedaży) rower typowo miejski Giant cypress se.

Kupiłam go kilka lat temu i nigdy mi się nie podobał, jest ciężki, podjazdy pod jakiekolwiek górki to koszmar a niestety mam tą wątpliwą przyjemność mieszkać na górce, gdzie z każdej  strony jest jakiś ok 2km. niezbyt stromy podjazd.

 

W tym roku pierwszy raz pożyczyłam sobie rower od męża. On jeździ na którymś KTM life i dopiero poczułam jak fajnie się jeździ, chociaż sylwetka jak dla mnie mogłaby być chociaż minimalnie bardziej wyprostowana. A druga sprawa to fakt, że 6-7 lat temu ten rower kosztował 2700 a ja nie chciałabym az tyle wydawać

 

no i teraz precyzując - chcę coś lekkiego, względnie komfortowego, mieszczącego się w widełkach cenowych do jeżdżenia po ścieżkach i asfalcie (ew. drogach szutrowych czy ubitych leśnych ale to w marginalnym zakresie)

 

myślałam o segmencie fitness albo cross

 

mój wzrost to 170, waga 85

 

z góry bardzo dziękuję za porady

Napisano

Dziekuje bardzo za odpowiedz. W weekend sprobuje sie do nich przymierzyć. Dzis w sklepie namawiano mnie na ten

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/escape.2.w/17676/74032/#overview

 

Na moj niezorientowany rzut oka wyglada fajnie i wygodnie, ale poprzedni przy zakupie tez sie taki wydawał.

Zastanawiam sie czy uzywajac go glównie w miescie nie bede zalowac zbyt cienkich opon, a jak wyjade poza asfalt (tak na chwile) to czy dam rade jechać

Napisano

W sumie to sam się zastanawiałem czy Ci nie pokazać tego Gianta. Ten rower ma niskiej klasy osprzęt. Kulturą pracy będzie zbliżony do tego co masz w obecnym rowerze. Kwestia jak dużo i często będziesz korzystać z roweru i jakie są twoje wymagania.

 

Co do komfortu to jest to rower z prostym aluminiowym widelcem i oponami o szerokości 32 mm. W związku z tym, że aluminium kompletnie nie tłumi wibracji, a oponki są stosunkowo wąskie to zapomnij o komforcie na nierównościach. Można jednak pomyśleć o wymianie opon na szersze, np takie 40 mm (700x40). Można je wtedy napompować na trochę niższe ciśnienie i będzie lepiej. Zaletą takiego roweru fitness będzie niższa waga w stosunku do crossa w podobnej lub trochę wyższej cenie.

 

Tutaj jest jeszcze nasz rodzimy Kross Seto:http://www.kross.pl/pl/2014/urban/seto Tylko, że nie ma damskiej wersji, więc i pozycja będzie bardziej pochylona. Pytanie jaki typ ramy preferujesz.

Napisano

Nie wiem jak duzo bede korzystac. Do pracy mam okolo 10 km ale na pewno nie codziennie, wiec zostają weekendy. Pozycja mocno pochylona nie wydaje mi sie komfortowa ale i tak lepiej mi sie jezdzi niz na moim giancie. W ogole bardzo nie lubie swojego roweru i chcialabym uciec jak najbardziej od wspólnych cech.

Maz nie przezyje trzeciego roweru wiec chcialabym teraz juz trafic i nie kupic ponownie czegos zupelnie dla mnie nie przysosowanego wole dolozyc kilka stowek.

Napisano

No to musisz teraz na spokojnie zrobić przymiarki do różnych rowerów, żeby nie było kolejnej wtopy. Kellys'y, które Ci pokazałem, to modele z dobrej jakości osprzętem i amortyzatorami z blokadą, która jest przydatna na asfalcie. Różnią się również modelami ramy. Przy czym każda wersja Clea jest oparta o tę samą ramę, więc wystarczy w sklepie znaleźć jakąkolwiek z nich, aby móc sobie porównać zajmowaną pozycję z tą z Phutur'y

Napisano

Probowalam na tej mojej wsi do czegos sie przymierzyc. Niestety z zaproponowanych nic nie ma

Podobaja mi sie dwa, zupelnie inne

http://www.katalogrowerowy.pl/kr/rowery/xcmaratonprzelaj/23345-ultra-cross-comfort?pr_brand=KTM&pr_order=asc&pr_sort_by=price&pr_subcategory=59&pr_year=2011

Ktm ultra cross comfort w cenie 2600

I merida z bardzo dobrym rabatem, bo oczywiscie tylko ten model jest

http://www.rowerymerida.pl/produkt723/speeder-t3-rower-merida.html

Nie wiem na co sie zdecydowac, czy szukac jeszcze czegos innego, czy nie jestem na meride za ciezka.

Bede wdzieczna za dalsze wsparcie

Napisano

Rower górski i kolarkowa hybryda? Jeździłaś na nich, czy tylko oglądałaś? One się dość diametralnie różnią, więc nawet po krótkiej przejażdżce powinnaś zauważyć ogromne różnice między nimi.

Napisano

Byc moze szybko szukajac modelu ktm źle go znalazłam, ale patrzac po roczniku i malowaniu ramy to ten, chociaz opony na fotce roznia sie od tego co widzialam w sklepie. Ktm to typowy cross z stosunkowo waska opona jak to cross a nie mtb. A meridaracja szosowka, ale tez nie typowa bo to poprostu fitness. I nie nie tylko ogladalam, nie dobieran roweru pod kolor, ale tez trudno powiedziec ze jezdzilam bo jedynie na placyku przed sklepem mam mozliwosc przejechania 200 m. Moje pytanie wynika z bycia kompletnie zieloną i checia kupienia czegos co spelni moje oczekiwania ipozwoli sie cieszyc rowerem.

Pozdrawiam

A co do krotkiej jazdy. Podoba mi sie bardziej merida. Ale boje sie jej braku uniwersalnoscii na ile sprawdzi sie dla tak ciezkiej osoby jak ja na miejskich chodnikach lub innych nierownosciach

Napisano

Ten KTM, który dałaś to stereotypowy góral i to pod absolutnie każdym względem. Więc on nie ma z crossem nic wspólnego, nawet jakby miał węższe opony.

 

A fitness, jak to z hybrydami bywa, może być różny, ten jest bardzo bliski kolarki, są takie, które są bardzo bliskie crossa.

 

W tym momencie masz dwa rowery, który różnią się praktycznie wszystkim, czym mogą się rowery różnić. Jeśli po jeździe nimi nie masz żadnych przemyśleń na temat tego, co ci się bardziej podoba, to my po prostu nie mamy jak pomóc, bo nie mamy zielonego pojęcia, czego ty tak naprawdę szukasz.

 

Edycja: Pisałaś, że cross męża ci się bardzo podobał, tylko pozycja mogłaby być jeszcze bardziej wyprostowana. No to nie widzę powodu, by nie kupić jakiegoś crossa z regulowanym mostkiem. W takiej sytuacji z pewnością nie kupowałbym pseudokolarki.

 

Edycja2: Albo w sumie już sam nie wiem. W sumie ten Cypress, co go miałaś i nie lubisz to też cross z regulowanym mostkiem. To ja się poddaję :)

Napisano

Musze przyznac ze jest mi strasznie wstyd. Szczerze mowiac ostatnio zawodowo mialam przyjemnosc z kompletnie zielonymi osobami i wiem jak wielkiej cierpliwosci wymaga obcowanie z nimi. Rzeczywiscie podalam zlego linka do ktm-a

Model ze sklepu to ktm life motion tylko nie z 2011 a z 2010 roku wiec z bialo szaro czerwonym malowaniem stad moja pomylka we wklejeniu pewnie dla Was zupelnie niezrozumiala

http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2012,rowery,2335

http://www.testbike.hu/velemeny/trekking/ktm-life-motion/2010

Swoja droga jest to nieco dziwne ze ten rower stoi juz w zasadzie 4 lata niesprzedany, ale moze sie czepiam

Co do poprzedniego roweru to on ma ksztalt ramy taki jak to

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/cypress.w/14046/64155/

Ma juz sporo lat i nie moge go znalezc

A co mi sie w nim nie podoba

Nefajna pozycja szczegolnie przy jakichkolwiek podjazdach

Ciezki

Dla mnie zle dobrany zdecydowanie za mala rama, brak mozliwosci wysuniecia sztycy na odpowiednia wysokosc ( bylam w serwisie powiedzieli ze sie nie da zmienic sztycy)

I tyle

Jeszcze raz przepraszam za nieporadnosc i pozdrawiam

Swoja droga mocno chcialabym go miec przynajmniej na koncowke dlugiego week

Napisano
Nefajna pozycja szczegolnie przy jakichkolwiek podjazdach Ciezki Dla mnie zle dobrany zdecydowanie za mala rama, brak mozliwosci wysuniecia sztycy na odpowiednia wysokosc ( bylam w serwisie powiedzieli ze sie nie da zmienic sztycy) I tyle

 

No, dużo lżejszy od tego Gianta (o ile tamten też miał aluminiową ramę) to nowy raczej nie będzie, ale pozycja jak najbardziej może być bardziej pochylona, a i rozmiar da się dobrać właściwszy.

 

Ten KTM to typowy cross i do tego dość dobry jeśli chodzi o osprzęt. Myślę, że to dość bezpieczny wybór, szczególnie, że wspominałaś o przyjemności z jazdy na crossie męża. Co prawda, osobiście nie wiem, czy sam wydałbym aż tyle na taki rower, no ale u ciebie raczej nie ma dużego wyboru, więc nie można przesadnie wybrzydzać :)

 

Wydaje mi się, że ten drugi rower, który bardziej idzie w stronę kolarki byłaby jednak bardziej ryzykowny, bo to raczej rower, dla ludzi, którzy dokładnie wiedzą czego chcą i są gotowi na pewne świadome kompromisy. Ale z drugiej strony w nim różnica do tego, co miałaś, byłaby jeszcze dużo bardziej zauważalna (przy crossie raczej będzie średnia).

Napisano

Za 2600 to ten KTM wydaje się sensowną propozycją. Ponieważ jednak rower ma już 4 lata to gdybyś się zdecydowała na jego  zakup to:

 

-trzeba dokładnie obejrzeć opony czy nie mają jakiś uszkodzeń

-dla pewności wypadałoby odpowietrzyć hamulce i wymienić w nich olej na świeży

 

Pokazana przez Ciebie Merida Speeder będzie od tego crossa zdecydowanie lżejsza o jakieś 3 - 3,5 kg. To się przełoży na szybsze nabieranie prędkości i generalnie takie odczucie lekkości, ale na nierównościach trochę Cię wytrzepie.

Napisano

Dziekuje za porady. Wygrala jednak merida, w sumie nie wiem dlaczego bo obu plusow i minusow bylo po rowno. Zwyciezyl ciezar i jakies subiektywne odczucie ze jest fajniejszy. No i zapewnienie meza ze jak sie bedziemy ewentualnie wybierac na nierownosci to sie ze mna wymieni.

No i to ze ktos z Was powiedzial o pewnym podobienstwie ktma do gianta czego chcialam uniknac.

Jutro napisze jeszcze jak sie sprawuje i zamkne temat.

Pozdrawiam

Od siebie dodam jeszcze ze w wiosce bialystok ciezko w czerwcu przymierzyc sie do czegos z tego przedzialu cenowego. Rowerow do 1500 moze nawet 2000 jest duzo. Sporo jest tez drozszych tak od 3500 a srodkowe nie ciesza sie jak widac powodzeniem, no chyba ze wszystkie sie sprzedaly. Sa male damki, ale to mnie nie interesowalo

Napisano

Uff 35 km za mną. Rower super, kondycja gorzej. Zdecydowanie zalety przewyższają wady, a w zasadzie wadę tzn. brak amortyzacji. Bardzo dziękuję za porady.

pozdrawiam

Napisano

W olimpicu na Wasilkowskiej. Wydaje mi się, że był jedyny ale pewności nie mam. W ogóle mam wrażenie, że teraz jest to najlepiej wyposażony sklep w Białymstoku.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...