Skocz do zawartości

[2500-3500] MTB, Cross


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Poszukuję roweru z przedziału cenowego 2500-3500, planowałem wstrzymać się z zakupem do września ale niestety dziś pękła rama w moim wysłużonym Kross Sign Fr1 więc zmuszony jestem zakup przyśpieszyć.

 

Rower będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy/na uczelnię/do sklepu etc, a także średnio raz na tydzień na całodniowe wycieczki w przedziale 70-200 km. Możliwe są też jakieś dalsze wypady na weekend z namiotem. Chciałbym by rower był kompromisem pomiędzy wygodnym pokonywaniem dużych dystansów po asfalcie, a wjechaniem do lasu i jakimiś szybszymi zjazdami w trudnym terenie. Do tej pory używałem roweru do Downhillu, który w lesie sprawował się świetnie natomiast na szosie dużo gorzej ze względu na wagę oraz pełną amortyzację z brakiem możliwości jej zblokowania.

 

Kryterium koniecznym jest dla mnie możliwość zamontowania bagażnika i doczepienia z tyłu sakw, a także zblokowania amortyzatora.

 

Przykładowe rowery jakie mnie interesują to np:

http://www.cube.eu/pl/bikes/mtb-hardtail/attention/attention-29-gray-black-blue/ (nie wiem czy jest możliwość zamontowania bagażnika)

http://www.cube.eu/pl/bikes/tour/curve/curve-pro-men-blue-green/

http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a6

 

Oczywiście za wszystkie inne propozycje będę bardzo wdzięczny, niestety nie orientuję się za bardzo w dzisiejszym osprzęcie oferowanym w gotowych rowerach, a bardzo zależy mi na czasie jako, że rower jest dla mnie głównym środkiem transportu.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi,

Mateusz

Napisano

Poszukaj Author'a Codex z 2013/2012 - jak złapiesz za mniej niż 4k to brać.

 

Jak nie - Airline też jest w porządku.

 

Cross'y Author'a mają IMHO bardzo fajną geometrię, przymierz się do jakiegoś to zobaczysz o co chodzi. :)

Napisano

Dziękuję za odpowiedź.

Nie myślałem o Authorze i szczerze mówiąc w rowerze za te pieniądze spodziewałbym się już np hamulców tarczowych (mam złe doświadczenia z v-brakeami). Porównując osprzęt z Kross Evo 7.0 mojemu niewprawnemu oku wydaje się, że Author (Airline) bardzo odstaje, niestety z tego co wyczytałem, do Krossa nie można zamontować bagażnika :(.

 

http://www.cube.eu/pl/bikes/mtb-hardtail/attention/attention-sl-29-green-black/ znalazłem tego Cube'a w cenie 3167, byłby to potencjalnie dobry zakup? Nie ukrywam, że rower wizualnie bardzo mi się podoba, a do tego z tego co widzę to dałoby się zamontować bagażnik.

Napisano

Ten cube w porównaniu z krossem evado 7.0 wypada naprawdę słabo słabo. Słabsze hamulce, starszy suport i amortyzator sprężynowy a nie powietrzny.

 

Ja jeszcze mogę zaproponować romet'a rambler'a 29ER R-line 4.0. Jest do kupienia za cenę mieszczącą się w twoim budżecie. A osprzętem wygrywa z resztą propozycji.

Napisano

Dzięki za odpowiedź.

Brałbym Evado 7.0 gdyby tylko dało się zamontować bagażnik...

O Romecie też myślałem, ale to chyba tylko wersja 3.0 bo 4.0 z tego co widzę kosztuje 3899, a to niestety jest drastycznie ponad moim budżetem. Różnica między tymi dwoma modelami jest znacząca?

Napisano

Czyli podsumowując, jeżeli jest możliwość założenia sakw do Evado to lepiej go brać za około 3150 zł czy doinwestować w Rometa? Jak byś widział stosunek cena/jakość tych dwóch rowerów (a najlepiej trzech uwzględniając Rometa 3.0)?

Napisano

Zobacz sobie jeszcze Author Traction 29er. Można zamontować bagażnik. Nawet z fabrycznymi oponami nadaje się w teren i na asfalt całkiem nieźle.

Napisano

Powiem tak: przed "erą" mtb na kołach 29" byłem tego samego zdania - miałem zresztą 2 cross-y. 29-er na lekkich kołach (i oponach) nie ustępuje w niczym rowerom crossowym, a zdecydowanie przewyższa je w warunkach terenowych. Tak więc różnice się zatarły. W związku z tym dla tych bardziej "asfaltowych" producenci wymyślili tzw. rowery przełajowe cyklocross (niektóre modele moja opcje mocowania bagażnika)

Napisano

Bluźnisz :P

 

Kolarstwo przełajowe narodziło się ponad sto lat temu, wtedy nikt jeszcze nie znał 29erów i crossów ;) Fakt, że przełajówki dopiero powoli zdobywają pewną popularność w Polsce, ale w takim UK są dość popularne jako "commutery".

Napisano

co racja to racja, pewne uproszczenie zrobiłem - faktycznie należałoby zaznaczyć, że producenci zaczynają od jakiegoś czasu (również u nas) bardziej promować rowery typu cyclocross, przynajmniej tak to postrzegam

z drugiej strony może nie do końca, bo w sklepach rowerowych nie widuje się zbyt wielu modeli, a szkoda

Napisano

koledzy, darujcie - przeca "odszczekałem" :stupid:

z drugiej strony, czy aby nie mówicie o "przełaju" typu zwykła szosa na szerszych oponach, zarzucana na plery pod byle górkę ?

czy taki Giant anyroad nie ma jednak więcej wspólnego z mtb 29 (hamulce, przełożenia, geo też bliżej mtb raczej) niż z szosą ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...