Skocz do zawartości

[hamulce] zmiana mechanicznych na hydrauliczne - jakie są problemy?


refflux

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam pytanie - czysto teoretyczne - jeśli chciałbym zmienić hamulce w rowerze z mechanicznych na hydrauliczne, to co z ramą i pancerzykami? trzeba to jakoś przerobić/można używać starych mocowań do pancerzyków/trzeba kupić nową ramę? Z przodu to nie problem, ale z tyłu już tak.

Pzdr

Napisano

http://www.tinypic.pl/mk0dj4d44x9c

o to mi wlasnie chodzi. Przeciez pancerzyk sie w tym miejsu konczy i jest ten element wezszy z jednej strony. a pancerzyk od hamulca hydraulicznego nie moze miec przerwy w tym miejscu :) trytytka wydaje sie bym chyba najlepszym rozwiazaniem. Dzieki chłopaki!

Napisano

Ja bym robił takie przelotki DIY, jeżeli nie masz w ramie takich. Opaski zaciskowe to taki trochę spartański sposób i po mojemu brzydko to wygląda. Jednak jest to jakiś sposób. Przynajmniej bez zbędnych kombinacji.

Napisano

 

 

o to mi wlasnie chodzi. Przeciez pancerzyk sie w tym miejsu konczy i jest ten element wezszy z jednej strony.

Coś ściemniasz ;) Pancerz linki hamulca jest w jednym kawałku od klamki do zacisku hamulca. Środkowa przelotka (ta dla linki hamulcowej) jest bez zwężki...

Napisano

no musi być w jednej, skoro jest to hamulec hydrauliczny. ale jak mam mechaniczne na lince, to czesc linki jest odslonieta ( u mnie akurat na gornej rurze ramy) i na tej przelotce musi sie ten pancerzyk skonczyc, czyli jesli wchodzi z jednej jej strony (od kierownicy) a po drugiej stronei sie blokuje (od siodelka) to chyba jest zwezona ta przelotka. dodam, ze pancerzyk caly czas ma jednakowa grubosc. Chyba, ze az tak duza roznice robia koncowki do pancerzykow, ale nie wydaje mi sie.

Napisano

Jaca911 To Ty ściemniasz. Dobrze powiedział i nie rozumiem Twojego posta. Rama ogólnie jest przystosowana do v-brake jeżeli ma piwoty i może mieć, ale nie wszystkie mają dodatkowe przelotki na wypadek montażu hydraulicznego hamulce. Jeżeli rama nie jest przystosowana do v-brake'ów to wtedy faktycznie są przelotki już tylko do hydraulicznych bez zwężenia.

Napisano

Powiem tak: nie widziałem roweru który by miał dzielone pancerze do hamulca linkowego nie ważne czy tarcze czy szczęki. Chyba że taki bajer jest w rowerach z linka nad górna ramą...

Napisano

Nad górną ramą? Co? Jak? Rama w rowerze jest tylko jedna o ile mi wiadomo. Chyba, że coś się zmieniło, a ja o tym nie wiem. :D Wszystkie linkowe rozwiązania mają przelotki, a pancerze nie są w jednej całości od początku do końca. Nie wiem o co Ci chodzi.

Napisano

Jaca911

Mogę ci wysłać zdjęcia. Mam cztery przelotki 3 na linii (hamulec i przerzutki) i jedna szeroką na przewód hydrauliczny. Widziałem też adapter doczepiany do wąskich przelotek żeby przeprowadzić hydraulika. Znajdują się tam gdzie myślisz. Górna rura dużego trójkąta.

 

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Napisano

OK, chodziło o górną rurę (kiedyś zwana poziomą przed ramami slopingowymi) nie ramę ;)

Tak jak pisałem wszystkie rowery jakie posiadam mają linki prowadzone pod rurami czy to górną czy to dolną ale pod. Większość rowerów jakie widziałem miały linki prowadzone tak samo. W takim układzie linka hamulca jest poprowadzona w jednym całym pancerzu od klamki do hamulca. Ale dzisiaj oglądałem rower kumpla z linkami poporowadzonmi nad górną rurą i tam faktycznie są trzy gołe linki, dwie zewnętrzne od przerzutek, środkowa od hamulca.

 

Sorrki za zamieszanie, ale jak mawiają Chińczycy "człowiek uczy się całe życie"...

Napisano

mariuszpk i Jaca911 Mieszacie tylko niepotrzebnie a z waszych wypowiedzi mało rozumiem. Chyba dwa rowery widzieliście w życiu, każdy swój. Są różne rozwiązania prowadzenia linek i pancerzy. To czy linka jest prowadzona na górze, w ramie, czy gdziekolwiek indziej nie ma wpływu na to czy będzie to w pełnym pancerzu, czy nie. Inaczej mówiąc piszecie bzdury. Ja mam racje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...