Skocz do zawartości

[Tylna przerzutka] Regulacja przerzutek - problem

pshemson

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam problem z regulacją tylnej przerzutki.

Rower - Kross MTB, nawet nie wiem jaki model, ale jakiś jeden z tańszych.

Nie wchodziła 6 i 7 przerzutką więc chciałem coś z tym zrobić, pokręciłem tymi sróbkami i zrobiłem tak, że przerzutka zatrzymała się na 2 przerzutce i wciskam wyżej to nic się nie dzieje.Oglądałem jakiś filmik, z tą regulacją, śrubki K i L(jestem zielony :D), pokręciłęm ale nic to nie daje.Dopiero muszę ręcznie tą linkę na ramie mocniej podciągnąć, żeby na manetce ustawić od 2 do 7 przerzutki.

Jestem zielony w tym, da się samemu to wyregulować?

Napisano

L jak wkrecasz, to ograniczasz wchodzenie przerzutki tylnej w szprychy. Jak wkręcasz H, to ograniczasz wychodzenie poza rame, oddalanie się od koła. W tym przypadku jak nie chce wejść 1 bieg z tyłu, odkręć L. Ale z umiarem! Po pół obrotu. I stale sprawdzaj.

Napisano

Ok dzięki, ale co z tym 2 problemem? Jak chcę dać wyższą przerzutkę, np z 2 na 3,4 itp. to nic się nie dzieję, tak jakby linka nie reagowała, ciągle na manetce jest przerzutka 2.

Podczas kręcenia muszę tą przerzutkę  podnieść?

Napisano

To jest niższy bieg. No to zepsuta manetka. Jak ruszasz manetke i nie zmienia, to wymiana.

Drugiego pytania nie rozumiem. Nie wiem co chcesz podnosić.

• Mod Team
Napisano

Też myślę że to wina linki, ale mocniej już nie mogę naciągnąć.

To spróbuj mocniej przykręcić linkę do przerzutki - po naciągnięciu.

Napisano

Tak jak mówiłem, teraz chyba głównym problemem jest to, że nie mogę zmienic biegu powyżej 3 - zatrzymuję się na manetce na 3 i dalej nie pójdzie...

Wczoraj jeszcze ruszałem jakąś inną śrubkę - tą od 7:14

Chyba będe musiał oddać rower do serwisu :/

Ok, jednak z manętką jest problem

Odkręciłem manetke i wszystkie biegi działają póki ta linka nie trzyma się zębatki.