martinus101 Napisano 12 Maja 2014 Napisano 12 Maja 2014 Ostatnio odkręciłem wolnobieg do przeczyszczenia. Czy należy go czyścić tylko z wierzchu. (np. szczoteczką) Są jakieś inne metody?? np. w benzynie ekstrakcyjnej czy coś?? Mam jeszcze do Was jedno pytanie. Jeżeli rozepnę łańcuch i będę chciał założyć spinkę, to muszę usunąć całe ogniwo, aby ich liczba włącznie ze spinką była parzysta, tak?? Pozdrawiam.
zientas Napisano 12 Maja 2014 Napisano 12 Maja 2014 możesz czyścić w benzynie, ja co jakiś czas czyszczę w benzynie nie zdejmując, szczoteczką do zębów. co do łańcucha to nie pomogę.
martinus101 Napisano 12 Maja 2014 Autor Napisano 12 Maja 2014 OK, ale nie można zamoczyć go całego w benzynie jak łańcucha?
mklos1 Napisano 12 Maja 2014 Napisano 12 Maja 2014 Przy czyszczeniu benzyną musisz uważać, bo jeżeli benzyna wleje się do środka, to będziesz go musiał rozkręcić. Jeżeli wolnobieg jest bardzo zabrudzony, to jednak lepiej go rozkręcić i przy okazji wymienić smar.
seraph Napisano 12 Maja 2014 Napisano 12 Maja 2014 Wolnobieg można rozłożyć na poszczególne zębatki i bębenek ze sprzęgłem. Zębatki myjesz w benzynie, a bębenek zostawiasz w spokoju chyba, że masz ochotę go rozbierać, bo jeśli benzyna wypłuka smar ze środka to nie fajnie W zależności od modelu wolnobieg rozbiera się odkręcając najmniejszą zębatkę lub pierścień, który ją dociska (młotek, przecinak lub stary śrubokręt i tłuczemy w lewo). Bębenek można rozłożyć odkręcając bieżnię górnego łożyska w prawo (lewy gwint) tak jak wolnobieg, bo są tam tylko 2 otworki na całym obwodzie i uwaga na masę luźnych kulek w środku. Co do łańcucha to spinka zastępuje zewnętrzne ogniwo, więc musisz się takowego pozbyć po prostu
martinus101 Napisano 13 Maja 2014 Autor Napisano 13 Maja 2014 Dzięki . a łańcuch można rozpiąć jakimiś domowymi sposobami czy tylko rozpinaczem??
mariuszpk Napisano 13 Maja 2014 Napisano 13 Maja 2014 Da się. Wystarczy gwóźdź, imadło i nakrętka. Pod jeden sworzeń podkładasz nakrętkte z drugiej strony gwóźdź i skręcasz w imadle. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Geiger Napisano 13 Maja 2014 Napisano 13 Maja 2014 Jak masz spinkę w łańcuchu to rozpinasz spinkę. Jeżeli nie masz spinki to musisz łańcuch rozkuć, czyli z jednego ogniwa wypić sworznie. Pomysł z imadłem kolega podsunął jakbyś nie miał rozkuwacza do łańcucha. Ja jednak proponuję taki kupić bo to jedna z obowiązkowych rzeczy w górach
seraph Napisano 13 Maja 2014 Napisano 13 Maja 2014 Da radę i bez imadła na kowadle - podłóż nakrętkę pod sworzeń i wybij młotkiem z pomocą gwoździa lub cienkiego wybijaka, ale musisz tak położyć cały rower, więc trochę to mało wygodne. Polecam jak kolega w skuwacz się zaopatrzyć, nawet te tanie dają radę, a wygoda nieopisana.
BikoBiko Napisano 13 Maja 2014 Napisano 13 Maja 2014 lub pierścień, który ją dociska (młotek, przecinak lub stary śrubokręt i tłuczemy w lewo) Raczej w prawo pierścień jest zawsze z lewym gwintem. a jakoś bez imadła nie da rady Rozkuć tak - jak wyżej, ale i tak nie skujesz z powrotem bez skuwacza ( lub jest to baardzo trudne) lub musisz mieć spinkę. Poradnik how-to http://mslonik.pl/rowery/technika/210-zakladamy-spink-do-lancucha
martinus101 Napisano 13 Maja 2014 Autor Napisano 13 Maja 2014 OK, dzięki. Zamówię rozkuwacz i spinkę. a dlaczego rozkuwacz konieczny w górach??
BikoBiko Napisano 13 Maja 2014 Napisano 13 Maja 2014 a dlaczego rozkuwacz konieczny w górach?? Bo tam na trasie łatwiej urwa łancuch i bez skuwacza wracasz per pedes Zresztą na kazdej trochę dłuzszej trasie lepiej miec skuwacz przy sobie.
seraph Napisano 13 Maja 2014 Napisano 13 Maja 2014 pierścień jest zawsze z lewym gwintem. Chodzi mi o pierścień dociskający zębatki (lockring?) i on ma zawsze prawy gwint tak samo jak w kasetach. Większość wolnobiegów ma odkręcaną najmniejszą zębatkę, ale spotkałem się z takim z lockringiem...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.