Skocz do zawartości

[~2000] rower crossowy z hydrauliką


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie :) 

Zamierzam kupić swój pierwszy - porządny rower. Mam 189 cm wzrostu, ważę 80 kg. Co polecacie ? 

Dodam, że około 30 % przebiegu robię w terenie (najczęściej las) ale nie jest to zbyt wymagający teren. Głównie przemieszczam się po trojmiescie gdzie mamy dość dobrą sieć dróg rowerowym. 

Napisano

Mueh. Jest tyle kapitalnych crossów w tej cenie, które nie mają hydrauliki, że aż mnie twoje kryteria bolą. Mógłbyś mieć coś takiego:

 

http://allegro.pl/rower-medano-vanity-vt-3-28-20-cross-w-wa-i4228857920.html

 

Niemal full deore 3x9, wysokiej klasy amortyzator olejowy, markowe opony i koła na piastach deore, suport na nowocześniejszym octalinku. Czyli rower wysokiej klasy.

 

A z tarczami dostaniesz rower 2 klasy niższy, w 50% na częściach do lekkiego, okazyjnego użytku.

 

Serio tak bardzo potrzebne są ci te tarczówki w crossie? Rozumiem jakbyś ważył ponad stówkę, albo chciał się tym rowerem babrać w głębokim błocie, ale przy normalnej wadze i na płaskim serio nie widzę za bardzo sensu. A strasznie krzywdzą budżetowo rower :)

Napisano
Northtec (bynajmniej nie do lekkiego okzayjnego użytku) :

 

Hehe, nie musiałeś tego dodawać, właśnie pisałem odpowiedź :)

 

Faktycznie Obes pokazał idealnie pasujący rower, bo mimo tarczówek ma bardzo przyzwoite podzespoły. Tyle, że moim zdaniem to nadal bardzo wysoka cena, którą płaci się za posiadanie tych tarczówek w crossie.

 

Medano ma względem tego Northeca:

 

1. Dwie klasy lepszy amortyzator - już w lepszej i trwalszej technologii olejowej, która pozwala też na blokadę w czasie jazdy

2. O klasę lepszy napęd (w przypadku korby klasę albo dwie klasy - nie wiadomo, bo w specyfikacji jest coś innego niż na zdjęciu)

3. Lepsze koła - piasty Deore + Alexrims

4. Wytrzymalsza oś suportu w nowszym standardzie octalink

 

Z plusów Northeca względem Medano dla autora tematu jest niewątpliwie fakt, że w standardzie Medano ma opony slicki, wyspecjalizowane na ulicę, które nie poradzą sobie w lesie. Northec w standardzie ma opony z wyraźniejszym profilem, które będą lepsze w lekkim terenie.No i Northec ma lepszy design.

 

Ostatecznie, obie opcje są korzystne i faktycznie opcja Obesa jest bliższa temu, co w tym temacie jest szukane. Szacun :)

Napisano

To ciekawa propozycja. Grupa Alfine to opcja z przerzutką wewnętrzną w tylnej piaście jak w miejskim. Warto zauważyć, że świetnej jakości przerzutką wewnętrzną. Ma się wtedy tylko 8 biegów zamiast 27 ale za to wszystkie używalne i można je zmieniać stojąc (np. na światłach). Dodatkowo taki system jest bardziej żywotny i wymaga mniej konserwacji.

 

Wadą jest to, że jak coś się w tej piaście zepsuje (a psuje się rzadziej niż w zewnętrznych) to już mogiła. Samemu się w trasie nie naprawi, a nawet wiele serwisów nie z bardzo się na tym zna (ostatnio był program specjalnych szkoleń Shimano by to poprawić, ale ciężko stwierdzić jak ta wiedza obecnie wygląda).

 

Niektórzy uwielbiają Alfine, inni wolą standardowe zewnętrzne - szczególnie, że to Deore, więc bardzo dobra grupa. Nie jestem w stanie wskazać, co jest rzeczywiście lepsze.

 

A. No i są tam też tarczówki Alfine (to wysoka grupa, więc pewnie bardzo dobre, sam jeden hamulec z tego co widzę chodzi w necie po 200zł). Ale trzeba by poszukać w necie opinii - zapewne głównie na zagranicznych serwisach.

Napisano

Tylko tak się zastanawiam - po co wąski 9 rzędowy łańcuch do 1 rzędowego napędu?

Obniża trwałość nie tylko łańcucha jako takiego, ale i sam napęd szybciej się zużywa.

Napisano

Ehm, myślę, że skoro 30% przebiegu planowanych jest w terenie, to jednak tutaj tego kilograma na amortyzatorze (bardzo dobrym zresztą) nie opłaca się oszczędzać.

 

Ale wiadomo, to kwestia osobistych preferencji. Znam takich, co nawet kolarkami ostro cisną po bagnach i twierdzą, że jest im mega wygodnie, a ich rower jest idealny do absolutnie wszystkiego :D

 

Edycja: A. Dopiero teraz zauważyłem, że ten Medano na Alfine też nie ma amortyzatora. Hehe, sokole oko ze mnie, nie ma co. Jakoś nie za bardzo wierzę w takim razie w wagę podawaną przez Krossa.

Napisano

A ja się właśnie zastanawiałem o co Ci chodzi?

Ap ropo kolarzówek, mój ociec jak był młody jeździł w klubie i zimą trenowali właśnie w lasach :D. Skończyło się lekkim wstrząsem i szwami na głowie.

Napisano

Podajecie mi rowery za około 2400 zł, niestety takich środków nie mam . Maksymalną cenę jaką mogę zapłacić za crossa do 2100 i nie mówicie mi, ze dołoże 'tylko 200 zł' i bede mieć sprzet o klase lepszy. Mój pierwotny budżet poszybował już o dobre 500 zł wyżej :) 

Napisano

Jest dużo gorszy od Northteca, słabe zawodne hamulce, słaby osprzęt ... to, że pani chce zarobić, nie znaczy, że trzeba kupować lipę ...

Napisano · Ukryte przez mrmorty, 11 Maja 2014 - Brak powodu
Ukryte przez mrmorty, 11 Maja 2014 - Brak powodu

Ciekawe w imię czego ma przepłacać za tego Cube, żeby zrobić ci przyjemność, czy żeby dać ci zrobić ? zaraz poleci raport za spamowanie ...

  • 2 tygodnie później...
Napisano

No to jaki masz ten budżet w końcu ?

2000, 2100 max czy jednak 2300 ?

Jakbym miał maks 2000zł to bym brał Unibike Crossfire GTS Disc.

Później jest jeszcze trochę wydatków na rower więc się skończy na dołożeniu jeszcze paru stówek.

Napisano

Nigdzie nie podają pełnej specyfikacji tego focusa. Tam jest chyba Altus/Acera/Deore. Czyli jak na takie pieniądze tak sobie, ale do zaakceptowania. Generalnie te tarcze mocno zawężają wybór dobrych rowerów.


Co do tej meridy, altus altus alivio i nadal elastomerowy amortyzator. Nie powala :)


Tu masz jeszcze wypaśnego Cube'a:

 

http://bikepark24.pl/pl/p/Rower-Cube-Curve-Pro-28-bialy-2013/420

 

Ogólne osprzęt ma lepszy, ale ma jedną wadę, która może być wadą, albo może nią nie być. Nie ma blokady amortyzatora. Niektórzy w ogóle nie używają, a inni używają non stop :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...