Skocz do zawartości

[Rower] Pomoc w wyborze roweru cross Specialized


trial89

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

zastanawiam się nad wyborem roweru i mam spory problem. Ogólnie w centrum mojej uwagi jest Specialized Crosstrail w trzech wersjach: Disc, Sport Disc oraz Elite Disc (http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/fitness/compare/#/1217-14CrossTrail-14CTCROSSTRAILDISCINT/1217-14CrossTrail-14CTCROSSTRAILSPORTDISCINT/1217-14CrossTrail-14CTCROSSTRAILELITEDISCINT/)

 

Czy lepiej wyjdzie kupić tą najtańszą wersję DISC i zbiegiem czasu wymienić np. cały napęd na coś lepszego, potem hamulce, czy od razu skupić się na wersji ELITE?

Napisano

Nawet najdroższa wersja ma manetki Acera, mimo sporej ceny napęd 27 biegowy i słaby amortyzator, taki sam jak w tańszych modelach ... szkoda przepłacać, jeśli już, to bierz najtańszą wersję i z czasem ją modernizuj.

Napisano

Zdaje sobie sprawe, że ceny rowerów Specialized są sporo wyższe, ale szczerze mówiąc, to strasznie podoba mi się rama w tym rowerze, stąd też moje zaintersowanie jego kupnem.

Jeżeli już mam szukać czegoś, żeby nie przepłacić, to która marka oferuje najlepszy stosunek cena/jakość, albo co sami polecacie? Szukam roweru typowo na asfalt (95% moich tras), chociaż czasami zdarza mi się zboczyć z asfaltu i wjechać na jakąś ścieżke. Ogólnie wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem jest rower crossowy, koła 28", korba z 48 zębami. 

Z innych rowerów, które oglądałem to: http://www.scott.pl/product.php?id_cat=925&id_prod=5184 oraz http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.0.disc/17684/73829/

Napisano

 

 

Szukam roweru typowo na asfalt (95% moich tras)

Moim zdaniem Crosstrail nie jest najlepszym wyborem w tym przypadku, on ma mocne zacięcie terenowe. Na tak mocną przewagę asfaltu może lepsze będzie coś bez amortyzatora, ale z miejscem na sporą oponę, tak żeby ogarnąć również te 5% ścieżek? A może przełajka? 

Napisano

Szukam czegoś w granicach 3000zł, ale jak będzie to 3500zł to też nic złego się nie stanie. Rower ma mi dobrze służyć, więc te kilkaset złoty więcej nie będą stanowiły problemu.

Jeżeli chodzi o ten podział asfalt/teren, to właśnie martwi mnie ten teren. Teoretycznie staram się go omijać, no ale czasami zdarza mi się wjechać z grupą w jakiś las, a tam już różnie bywa. Nie chce być wtedy zaskoczony, ewentualnie nieść roweru na plecach.

Nie rozglądałem się za przełajkami, więc gdybyś coś konkretnego podesłał, to z chęcią bym zobaczył. 

Napisano

Może napisz dokładniej o jaki teren chodzi? Polne drogi czy strome leśne ścieżki usiane korzeniami i rynnami?

Przełajka spokojnie ogarnie lżejsze odmiany terenu, podobnie cross ze sztywnym widelcem.

Konkretnego modelu Ci nie podeślę, bo nie znam się na przełajkach - wiem tylko, że to szosówka, która nie boi się lekkiego terenu i widziałem jak działa w praktyce - znajomy na przełajce narzekał, jak musiał jechać po bruku, w lekkim terenie jechaliśmy razem, w cięższym ja byłem z przodu a na asfalcie nie miałem z nim żadnych szans (ja jechałem na uterenowionym Crosstrailu).

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...