Skocz do zawartości

[Korba, Kaseta, Suport, Przerzutki] Pomoc w diagnozie


Iwan89

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

miałem ostatnio mały wypadek.. na szczęście u mnie skończyło się na zdartej skórze i dziurawych ciuchach. Jednak napęd roweru(Kands Maestro 2013) ucierpiał tak, że nie jestem w stanie sobie sam poradzić w diagnozie. Na pewno do wymiany mam przerzutkę tylną, która po upadku wylądowała między szprychami i po wyprostowaniu nie wrzuca płynnie 3 największych zębatek(oczywiście ponowna regulacja, zakresy oraz około 4h prób prostowania). Inną kwestią jest, że musiałem też ponownie regulować przód, bo przerzutnik ocierał o osłonę korby. Problem w tym, że mam wrażenie, że z korby wydobywa się jakiś mały zgrzyt podczas pedałowania. Zdjąłem łańcuch i poruszałem na luźno, ale chodzi bezszelestnie, pod obciążeniem łańcucha też tego nie słyszę, jedynie podczas jazdy. Czy możliwe, że to coś z suportem jest nie tak?

 

No i od razu prosiłbym o poradę co zrobić z tą przerzutką. Czy kupić taką samą Shimano Alivio czy w związku z tym, że dążę do uszosowienia roweru, wymienić kasetę(obecnie SHIMANO HG-41 8 RZĘDOWA) i przerzutkę na Shimano Sora? Rower obecnie ma już slicki Schwalbe Kojak, pedały SPD i generalnie jeżdżę na prędkość.

Napisano

Przerzutnik : D

 

Z krzywymi przerzutkami już nic nie zrobisz, jedynie na części możesz sprzedać. Kup te same modele co były. Zobacz czy blaty są proste. Sprawdź czy nie ma luzów w suporcie i na pedałach. Hak zapewne będzie też do wymiany, ew prostowania.

 

Wysłane z mojego GT-P3110 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Hak wymieniam bo niby jest w miarę prosto(już prostowałem), ale tylko przy dociśnięciu śrubą od koła, przez co przy demontażu koła i różnej sile docisku, przerzutka tylna układa się inaczej i potrzebna regulacja. Przerzutka przednia chodzi dobrze, nie mam zastrzeżeń, tył do wymiany. Luzów na korbie i pedałach nie ma, dokręciłem jeszcze dla pewności.

Napisano

Skończ z tym przerzutnikiem, bo będą się z ciebie śmiali.

 

Musisz dociec podczas jazdy skąd te zgrzyty, przynajmniej ich okolice. Pojeździj na stojąco, będziesz mógł coś wyeliminować

 

Wysłane z mojego GT-P3110 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Wizualnie przy korbie wszystko oki, może ten dzwięk mi się tylko tak niesie od tylnej przerzutki, bo ona ma teraz tendencję do skakania. Także najpierw wymiana tyłu i będę miał jaśniejszą sytuację. Jednak tutaj proszę jeszcze o wypowiedz inne osoby, czy M430 to faktycznie najlepszy wybór?

  • Mod Team
Napisano

 

 

wyprostowaniu nie wrzuca płynnie 3 największych zębatek

Tak sie dzieje jak nie jest pionowo - jest nadal krzywa ( hak możliwe ze także)

 

 

Zdjąłem łańcuch i poruszałem na luźno, ale chodzi bezszelestnie

Tak jest zazwyczaj, że dopiero przy obciążeniu pojawiają sie problemy.

 

 

No i od razu prosiłbym o poradę co zrobić z tą przerzutką.

Sprawdzić czy jest prosta, odkręcić linkę i wyregulować od początku, jak sie nie uda można coś kombinować.

Napisano

Wymieniłem hak i teraz ostatnie zębatki przechodzą płynnie, ale gdy zbyt spokojnie wrzucam z 6 na 5 to potrafi mieć problemy z wrzuceniem. Jak zrobię to dynamicznie to jest ok. W drugą stronę jak przerzutka zrzuca, to wszystko jest cacy. Niestety jak naciągnę linkę to już potem pojawią się problemy z zrzucaniem, więc to jest takie optymalne ustawienie.

Napisano

podepnę się pod temat: krótkie pytanie: czy tak powinna wyglądać poprawnie zamontowana korba? szczególnie interesuje mnie czy lewe ramię korby jest wsadzone wystarczająco daleko?

proszę o zobaczenie zdjęcia w załączniku

Rama: Accent Peak 2014, korba: Shimano FC-M590, dzięki

post-171769-0-05162800-1399484313_thumb.jpg

Napisano

dałeś wszystkie podkładki ? nie widzę ,że przykręciłeś tego plastiku obok tego klucza :

EDIT: JEŚLI byłeś w stanie wcisnąć takiego dzyndzla w dziurkę od osi korby to wydaje mi się,że wtedy będzie wszystko ok

 

zdjecie,pelne,396864,20130628,klucze-do-

Napisano

NEX, plastik obok klucza,  służy do przykręcenia nakrętki lewego ramienia, która jeszcze na 'moim' zdjęciu nie jest przykręcona, podobnie jak x2 śruby imbusowe, z racji tego, że chciałem aby było widoczne że lewe ramię nie dochodzi do końca i widać troszkę wielowypustu, ale to chyba jest typowe dla tego typu suportu i korby. Tego właśnie chciałem się dowiedzieć czy tak właśnie jest :thumbsup:

p.s co do podkładek już napisałem powyżej, że jest dana jedna od strony "prawej" suportu czyli od strony napędu (strona z zębatkami), z racji mufy suportowej o długości 73mm.

Napisano

Montowalem niecaly tydzien temu nowa korbe Deore XT i tez nie weszlo to do konca, a zostalo jeszcze z milimetr (moze troszke wiecej) widocznego wielowpustu. W kazdym razie ta podkladka z bolcem wskoczyla na miejsce, dokrecilem z drugiej plastikowa nakretka (wtedy tez korba troche sie dociagnie!) i skrecilem imbusami. dziala :P

Napisano

Millten, czyli zapewne ten typ tak ma, że zostaje mu troszkę tego wielowypustu;) mi się wydaje że plastikowa nakrętka wiele tam nie dociągnie, no ale może masz rację :) Przez podkładkę z bolcem masz na myśli tą plastikową 'zapadkę' znajdującą się na górze lewego ramienia, która powinna wskoczyć w specjalny otwór w rurze korby? u mnie ona też trafiła na swoje miejsce więc chyba wsio powinno być na swoim miejscu

Tylko po co w takim razie tyle gwintu pod nakrętkę skoro ona wykorzystuje tylko jego połowę? :woot:

Napisano

Tak, chodzi mi o tą plastikową 'zapadkę'. Wydaje mi sie, ze wlasnie po to ona tam jest, zeby wiedziec kiedy jest dobrze :) A skoro wskoczyla to jest dobrze!

A nakretka po to jest plastikowa, zeby nie zniszczyc pewnie lozysk i misek zbyt mocnym zakreceniem. Chociaz ja ja dokrecilem tyle, ile tylko dalem rady wykrzesac z siebie sily :)

Napisano

też będę kręcił tą nakręteczkę i będzie mam nadzieję po sprawie, ale gdzieś wyczytałem że dużo ważniejsze jest mocne przykręcenie tych dwóch śrub imbusowych, tak zrobię potem zabieram się za montaż kasety i pozostałych gratów;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...