Skocz do zawartości

[M445] nie pasująca tarcza po przeglądzie w sklepie


vtzoom

Rekomendowane odpowiedzi

Siema :)

 

Nie miałem wcześniej tarczówek dlatego nie jestem pewien czy taka sytuacja jest normalna i może nie powinienem się przejmować?

 

W lutym kupiłem wymarzonego fulla do xc. W sklepie ustawiony na tip top, nie zauważyłem żadnych problemów. 

Zrobiłem +200 km w tym bikemaraton 52km, i też wszystko wyglądało OK, do czasu 1. obowiązkowego przeglądu.

 

Okazało się, że serwisant po zdjęciu tylnego koła nie mógł go założyć ponownie bo tarcza mu się nie mieściła.

Uznał, że fabrycznie musiało być źle (minimalnie krzywo?) założone, więc dołożył dwie (różne!) podkładki aby poprawnie założyć koło.

 

zdjęcie:

 

https://www.dropbox.com/s/3esiw576hk02ezo/2014-04-28%2019.44.27.jpg

 

 

Czy powinien się tym martwić? Reklamować w sklepie albo bezpośrednio u producenta?

(teraz zacisk obciera o tarczę, ale to chyba można wyregulować?)

 

 

Edytowane przez vtzoom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki zabieg jest akceptowalny, dziwne jest natomiast to że przed przeglądem problemu nie było.

Po montażu podkładek przydałoby się za jakiś czas sprawdzić w jakim stopniu zużywają się klocki - czy ich górna część nie pozostaje w postaci rantu. Jeśli nie to można używać i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed przeglądem nie było problemu, bo koło podobno było źle założone.
Chociaż ja maraton tak przejechałem i nie zauważyłem.

 

Wydaję mi się, że hamulec stracił też na modulacji, mocniej klamkę muszę zacisnąć po tym zabiegu.

Ale jeśli mówisz, że takie podkładki są dopuszczalne, to zobaczę za jakiś czas to zużycie o którym mówisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej koło źle było założone w ramie, że po serwisie podniosło się do góry i trzeba było modyfikować mocowanie zacisku. Dziwne, ale być może zbyt mała tolerancja w montażu i tarcza ociera o brzeg zacisku. Trudno coś powiedzieć z tego zdjęcia.

Edytowane przez szybkilopez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło fabrycznie mogło być faktycznie założone za płytko w hakach.

Czasami mam styczność z takim problemem jak u Ciebie, w nowym rowerze - koło zamontowane prawidłowo a jednak krawędź tarczy ociera o "dno" szczeliny w zacisku. Czasami niby jest ok a jednak tarcza bije góra - dół i ocera o zacisk na kawałku swojego obwodu.  W takim przypadku sprawdzam prześwit i daję podkładkę - zazwyczaj nie trzeba więcej niż jedna.

Wg mnie jeśli mechanik przy serwisie roweru nacisnałby klamkę powodując zbliżenie się klocków lub ich zetknięcie ze sobą to musiałby to zrobić więcej niż raz - jeśli zrobił tak to bardzo źle o nim świadczy. 

Jeśli szczelina się zmniejszyła mając rozmiar wielkości tarczy i nie chce ona wejść to raczej nie wejdzie wcale, niż w części - bo jeśli weszłaby do powiedzmy połowy wysokości klocka a potem już nie to znaczyłoby że tłoczki wysuwają się skośnie.

 

Rowery w kartonach są zmontowane bardzo różnie - praktycznie zawsze wymagają większej lub mniejszej regulacji, nawet tych podzespołów które nie zostały zdemontowane do transportu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff.. to trochę mnie uspokoiliście bo bałem się, że to "domowe zrób to sam" z tymi podkładkami i jest nieakceptowalne w nowym sprzęcie.

Dziękuję za pomoc

 

Nie jest tak na sto procent "normalne" bo zacisk po przykręceniu do niego adaptera odpowiedniego rozmiaru powinien zapewnić odpowiednią pozycję zacisku. Shimano nie przewiduje w tym miejscu żadnych podkładek czy dystansów, jednak problem nie jest to żaden. Odsunięcie o ten mm zacisku od adaptera nie obciąży w niebezpieczny sposób całego układu. 

Albo adapter jest niewykonany tak jak trzeba (za krótki/za niski) albo - co bardziej prawdopodobne - mocowanie mocowanie przyspawane do ramy nie zostało wykonane na właściwy wymiar. 

Tak czy inaczej jeździj i nie stresuj się. Możesz za jakiś dystans sprawdzić dokręcenie śrub jeśli masz klucz imbusowy 5 mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ociera o zacisk to teraz trzeba go ustawić, spróbować tak aby nie stykał się z tarczą. Jest z tym trochę zabawy, ale można wyregulować. Najpierw odkręcić te dwie śruby co mocują zacisk do adaptera tak żeby miał możliwość poruszania się w dwie strony, zacisnąć klamkę i dobrze jest ją czymś zablokować pasek :) jakiś zacisk stolarski i przykręcić zacisk, a potem odblokować klamkę. Może być potrzebna drobna korekta wszystko zleży od dokładności pasowania otworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...