Skocz do zawartości
skjaatel

[obręcz] Dartmoor Revolt 27,5 - budżetowo i szeroko

Rekomendowane odpowiedzi

skjaatel

Do swojego projektu (o którym więcej na początku maja) potrzebowałem obręczy, które będą dobrze współpracowały z oponami 29 x 2.4 i 2.2. Pilnie obserwowałem rynek szukając czegoś mieszczącego się w budżecie - ceny ZTR były nieakceptowalne, WTB zbijało masę na oczkowaniu i właściwie na tym kończył się wybór. Pod koniec stycznia pojawił się budujący news na http://www.team29er.pl/ o rafkach Dartmoora. Wiedziałem już czego chcę - Rocketów.

Przedłużające się oczekiwanie spowodowało, że zacząłem kombinować i rozważać przebudowę roweru w 79er'a. Dzięki kolegom z FR utwierdziłem się w tym pomyśle. Kupiłem oponę 27.5 x 2.4 (która po przymiarkach mieściła się swobodnie w widełkach) i... no niefart - błędy logistyczne opóźniły kontener z obręczami, pojawią się najprawdopodobniej na początku maja.

Znowu nie miałem nic do roboty, skończył się boom w serwisie, zacząłem więc marudzić dystrybutorowi wylewając swoje żale i zawiedzione nadzieje na majówkowy wypad na nowym buildzie. No i cud, znalazł się prototypowy Revolt (nie zakładałem pierwotnie tej obręczy, wydawała się za szeroka), bez naklejek, za to w pożądanym kolorze. Dwa dni oczekiwania i jest! Kółko zaplecione na piaście Novateca D042 i szprychach Sapim Leader - do obu marek mam zaufanie, właściwie nie wracają na serwis z powodu usterek nieeksploatacyjnych.

W obręczy rzuciła się w oczy jej szerokość i intensywnie czerwona, wpadająca w bordo anoda. Dobrze komponuje się z odcieniem czerwieni w anodzie takich firm jak: Nokon, Token, Odi, Answer, Bengal. Jagwire. Jakość wykonania zasługuje na pochwałę, nie było żadnych resztek po obróbce, łączenie jest niewyczuwalne. Miłym dodatkiem jest dołączona opaska. Problem pojawił się przy mierzeniu obręczy do ustalenia długości szprych - krawędź była zbyt daleko od nitu i trzeba było ustawić miernik "na oko", nie mając dla niego oparcia. Wymiary wyszły oczywiście pośrednie (269,2 i 270,8), ale szprychy 270 i 272 okazały się dobrym wyborem. Koło szybko dało się ustawić na centrownicy, chwila zabawy z dokręcaniem i gotowe. 

 

Parę danych od producenta:

Szerokość zew: 33,5mm

Szerokość wew: 27mm

Wysokość: 22mm

Waga: 565g (551g na wadze)

Ilość otworów: 32

Oczkowana

 

Pierwsze wrażenia związane z obręczą są jak najbardziej pozytywne. Wydaje się warta swojej ceny (kolorowa anoda 179zł), waga jest dobra, wykonanie bez zarzutu. Prawdziwy test przejdzie w weekend, wtedy też dopiszę swoje wrażenia.

 

Mam nadzieję, że pojawi się w wersji 29er.

 

10273645_622025314558418_881032337920785

 

10151160_622025317891751_268580088074828

10177502_622025374558412_830807866773238

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubim

Tak z ciekawości możesz jeszcze dołączyć szerokości kapcia i średnicę całego koła  :icon_wink:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skjaatel

Kapeć to Continental X-King Race Sport 27.5 x 2.4, średnicę i szerokość podam jutro, teraz mam foto na wadze:

1982063_622052737889009_7932512568078251

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubim

Udało Ci się coś zmierzyć? Bardziej mi zależy na szerokości gumy/balona niż na średnicy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skjaatel

Oczywiście, że zmierzyłem, zaznaczyłem i... zapomniałem;) Jutro jak będę w pracy, to zmierzę ponownie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skjaatel

wysokość opony na obręczy o szerokości wew 27mm wynosi 707mm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

@skjaatel

Możesz zamieścić kilka fotek całego roweru na obecnej różnokołowej konfiguracji. Ciekaw jestem jak ci to wyszło. Opisz proszę, jak Revolt się sprawdza w terenie, czy obręcz jest odpowiednio sztywna? Pytam dlatego, że pojawiły się obręcze Rocket29 w sklepach i pali mnie, żeby takie kupić.

Edytowane przez rambolbambol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skjaatel

Rocket też już założony, zbieram się na zrobienie małej sesji.

Test będzie dotyczył kół jako całości, na chwilę obecną mogę powiedzieć, że nic się nie dzieje. Szkoda, że nie ma revolta w wersji 29, opona 2.4 układa się dużo lepiej niż na węższym rockecie (ok 4mm węższy "balon").

 

no i jeszcze taka uwaga: revolt 27,5 ma inny odcień czerwieni niż rocket 29. Może jest to spowodowane tym, że revolta mam w wersji przedsprzedażowej (bez loga itd).

 

Rocket na wadze:10277507_642465459181070_568525013675817

Edytowane przez skjaatel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Masz Rocketa 29 ... wybornie!

Jak to się zaplatało? Sam zaplatałes? Jakie opony na to pchałes i jaką grubość osiągneły?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skjaatel

Centrowało się normalnie. nie jest tak fajnie jak przy Mavicach 7xx, ale nie było większych uchybień. Jak na obręcz o tej wadze i cenie to rewelacja. Opony mam Conti x-king 2.4 27,5 i 29

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

@skjaatel

FOTY! fOTY! foTY! FOty! FotY FoTY!

...całego roweru poproszę i koła przedniego. Jaką szerokość ma X-King 2.4 na Rocket 29?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skjaatel

No dobra, na szybko zrobię w ciągu 2-3h, ale jakość komórki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skjaatel

Parę fotek jest, wybaczcie jakość:

10430476_644539795640303_703997777902021

10390394_644528705641412_415346521315474

10455072_644528835641399_191895496597270

10404089_644529292308020_653031911990304

10372023_644530148974601_557084842685754

specyfikację podam z ładniejszymi fotami;) waga 12,2kg

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Widelec z przodu to SASO aluminiowe czy Force karbonowy, czy jakieś inne coś. Rower prezentuje się zabójczo dobrze! Też taki chcę!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skjaatel

Saso aluminiowe. wymiary opon:

opona przód Continental X-King 29x2.4 zwijana. Wysokość 744mm, szerokość 55,4mm

opona tył Continental X-King RS 27,5x2.4 zwijana. Wysokość 707mm, szerokość 59,4mm

 

rower wyszedł cudownie niski (preferuję takie geo). Główka steru kończy się na wysokości 915mm, chwyty 985mm. Środek mufy jest na wysokości 290mm, stąd korby 170.

Edytowane przez skjaatel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skjaatel

Tysiak kilometrów pękł, jeden snejk, dużo wyczuwalnych dobić, a obręcz prosta. Polecam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
malutki

Jak się sprawuje X-king z przodu? W jakim terenie jeździsz? Sam się zastanawiam nad sztywnym widelcem (chyba krampus zawita) tyle że nie miałem dotychczas okazji pojeździć na takim setupie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skjaatel

X-King zamienił się z Mountain Kingiem 2.4 i okazało się to dobrym wyborem. Niewielka różnica na oporach i dużo większa pewność + wydajniejsze hamowanie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×