Skocz do zawartości

[3000 - 4000 zł] Szukam roweru crossowego, pomóżcie :)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę nie bijcie, jak coś źle zrobiłem :)

 

Biorąc pod uwagę fakt, iż ostatni rower dla siebie kupowałem baaardzo dawno, a może i jeszcze dłużej - potrzebuję pomocy specjalistów, tj. Waszej :)

Totalnie już nie siedzę w firmach, ofertach, ramach etc...

 

Patrząc na moje oczekiwania i miejsca, gdzie będę rowerem śmigał (ścieżki rowerowe, dojazd do pracy, jazda po lesie, ścieżkach nieutwardzonych, lekkie szlaki na wyjazdach - żadnych ekstremów) - raczej cross niż górski (przemawiają do mnie większe koła, mniejsza masa, mniej oporów na oponie). Mam 191 cm i 105 kg, budżet to 3-4 tysiące zł. Znalazłem takie cuda i prośba o weryfikacje sensowności tych propozycji :D

 

http://www.rowerymerida.pl/produkt808/crossway-500-rower-merida.html

 

http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-7-0

(ten rowerek z 2013 można mieć za 3100...dlaczego taka różnica w cenie? Czy to normalne?)

 

http://www.unibike.pl/xenon.html

 

http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross/phanatic-90#.U0utDVeqbM4

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/rove.0.disc/17705/74050/

 

http://allegro.pl/muesing-twinroad-lite-cross-trekking-wersja-se-i4113022556.html

 

 

Jeśli macie inne propozycje - nie mam żadnego przywiązania do marek - jestem otwarty na wszelkie sugestie. Nie skupiam się również na roczniku - jeśli można wyrwać lepszy rower w niższej cenie, bo z 2013 - jestem za! Ten KROSS zamiast 3999 - 3100 - no jest różnica! Czy tak duże zmiany zachodzą z kolekcji na kolekcję, że takie upusty? Nie chce mi się wierzyć, że z roku na rok dochodzi do rewolucji w technologii rowerowej, niemniej jak już wspomianłem - totalnie nie jestem już w temacie, a jeździć się chce! :)

 

pozdrawiam i będę wdzięczny za wszelką pomoc.

 

 

P.S. zapomniałbym - czasem jeżdżę z 2 letnim synkiem na moim obecnym starociu - chciałbym by rama umożliwiała montaż czegoś takiego:

 

http://www.allegro.centrumrowerowe.pl/FOTELIKI/Hamax/Kiss+kask_czerwony2.jpg

 

 

Napisano

Pieseczek do 90 nie zejdę, nie przy mojej budowie (te 105 to wbrew pozorom nie tylko masa ;) ), niemniej dzięki za propozycje. Napisałbyś jeszcze dlaczego np. UNBIKE a nie KELLYs czy inny KROSS? :)

Napisano

No bo właśnie o tą masę się rozchodzi ;) Unibike daje największy zapas "wagowy" dla swoich rowerów 140 KG , Giant chyba ma jeszcze 130 KG.

Napisano

Rozważałeś taką opcję? :

 

http://www.cube.eu/pl/bikes/tour/cross/cross-pro/

 

Od 2 lat jeźdzę na podobnym modelu CC, i rower spisuje się bardzo dobrze. Geometria ramy jest po środku między sportową a turystyczną. Ja dodatkowo wyjąłem podkładkę z pod kierownicy, żeby mieć trochę bardziej pochyloną pozycję. Przejechałem swoim modelem prawie 8000 km, asfalt, utwardzone drogi leśne, piaszczyste ścieżki. Problem jedynie pojawia się w momencię większego piasku, rower zaczyna tańczyć, ale to kwestia opon, szerokość 1.35 nie jest wybitnie terenowa :)

Napisano

I jak niby mu udowodnią , że coś się zepsuło przez zbytnie obciążenie?Dostanie wezwanie na komisje i będą go warzyć?Nie dajcie sie zwariować. Ludzie jeżdżą na marketowych bublach i jakoś nikt sie o DMC nie martwi.UNIBIKE daje 140kg nie dlatego, ze wydali setki tysiecy złotych na badania wytrzymałosci ramy , tylko dlatego ,że wiedzą jak korzystać z mitu DMC na swoją korzyść.Szkoda gadać.

Napisano

temat rozwiązany - zakupiłem KROSS EVADO 7.0 z 2013 roku po zdecydowanie znacznych obniżkach. UNIBIKE ogólnie problem ma dla mnie z tym, że brak jest ram powyżej 21 cali. Po drugie rowerek kosztuje 3700, a więc znacznie więcej, niż dałem za KROSSA. Dzięki wszystkim za pomoc, jak tylko potestuję to chętnie się podzielę wrażeniami :)

Napisano

Po pierwszych parudziesięciu kilometrach (wiem, jeszcze bardzo mało) - mogę napisać o KROSS EVADO 7.0 tak:

 

- rowerek bardzo wygodny, komfortowy

- szybki - 28 cali i szosowa oponka to przy moich jedynych doświadczeniach z MTB - szok. Nabieranie prędkości i utrzymanie jej jest po prostu przyjemne. 40 km/h na płaskiej ścieżce rowerowej z dzieckiem w foteliku? Proszę bardzo

- XT z przodu i z tyłu to malina - bieg wchodzą szybko, płynnie w tym również pod obciążeniem

- hamulce...tutaj jedyne zdziwienie raczej na minus. Wcześniej miałem stare hydrauliki MAGURY, które stawiały rower w miejscu...te tarczowe Shimano są ok, ale hamują znacznie spokojniej

- rama dla mnie XL zdecydowanie - rower leży jak należy ;), do tego ładnie malowana - brak uwag

- sztyca amortyzowana jest na początku śmieszna (pierwszy raz taką mam), ale szybko doceniłem :)

- siodło całkiej wygodne, choć to kwestia indywidualna

- amorek Santour - fajnie sobie radzi, dobrze wybiera, nie jest za miękki

 

reasumując - póki co mam wrażenie bardzo dobrze wydanych pieniędzy. Biorąc pod uwagę obniżkę z 2013, dodatkowe negocjacje i akcesoria, które dostałem - jest super :)

 

Co do ceny - nie napiszę, jaką cenę finalnie dostałem, by nie tworzyć tutaj pewnych standardów - niech każdy sam próbuje :)

Polecić mogę z pewnością sklep, w którym kupiłem:

 

http://www.mudserwis.com/

 

dobry, miły kontakt; wpłata na koto; szybka wysyłka; dobre spakowanie.

Napisano

Co do hampli to dziwi mnie ten zawód- majądobra modulację jedynie do serwo wave trzeba przywyknać ;)
Warto odrobine je wyregulować w tym skok klamki, ale bez problemu stawiaja rower dęba na tarczach 160mm ;)



Co do muderwisu to kupowałem tam coś rokc zy dwa temu i dobra cena i błyskawiczna wysyłka uratowała mnie  wtedy przez 2-3 tygodnaimi czekania na częsci składanego roweru. Kontakt też był dobry.

Napisano

Ja również jestem po pierwszej jeździe Evado 7 i powiem że puki co to moje V-breki z Meridy są 2x bardziej ostre ale z tego co mi Pan w sklepie mówił to nowe okładziny są zabezpieczone przed utlenianiem jakąś powłoką która musi się zetrzeć i dopiero będzie lepiej hamować - oby to była prawda reszta rzeczy bez zarzutów :) 

Napisano

Pan chyba nawąchał się czegoś -  tej parującej z klocków powłoki :)

 

Hamulce muszą się "dotrzeć" - zarówno tarcze jak i klocki muszą trochę popracować zanim będą łapać jak należy. 

Jeśli zamontowane klocki to tzw klocki metaliczne (nie wiem czy takie są w standardzie w tych hamulcach w Krossie) to docieranie może potrwać jeszcze trochę dłużej.

Standardowo są okładziny żywiczne i te budzą się szybko - jeśli tak się nie stanie to albo któryś z komponentów układu jest brudny (zabrudzony np przy montażu roweru) lub hamuce są zapowietrzone - wtedy w obu przypadkach potrzebna reakcja serwisu.

Napisano

Trochę pojeździłem przez święta i co mnie zmartwiło to to że ten Evado źle podjeżdża pod stromsze górki (przy nachyleniu 5% i więcej) w porównaniu do mojej starej Meridy  Matts 400. Czy to jest normalne czy ze mną jest coś nie tak lub rowerem ?

Napisano

Nie że koło podrywa tylko się tak nie "wżera" w zbocze jak Merida. Po prostu ciężej się wjeżdża nawet po asfalcie mimo mniejszego oporu opon, Matts 2.1 a Evado 1.6...

Napisano

z tym dmc to chyba lekka przesada , do tej pory przez 5 lat męczyłem kellysa neosa 2007 ważąc ~150kg/193cm , po 3 latach jedyne co w nim zmieniłem to tylne koło bo było już naprawdę dobite , a reszta w absolutnym porządku , jasne 90% jeżdżenia to ścieżki rowerowe trójmiasta , ale i waga znaczna , teraz wziąłem się na poważnie za zbicie słoninki od początku marca i zjechałem do 138kg(jeszcze wiele kg do zbicia), a jutro będzie u mnie mój evado 7.0 i myślę że wytrzyma chyba więcej niż średniej klasy neos przez 5 lat , więc wydaje mi się że  szczuplaki z wagą 105kg mogą spokojnie hulać

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...