Skocz do zawartości

[2500-3500 zł] rower crossowy dla ciężkiej osoby


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam uprzejmie,

 

Nie ukrywam, że zastanawiam się nad dwoma scenariuszami nabycia roweru i byłbym wdzięczny gdyby ktoś ocenił rowery, które wybrałem, choćby w kilku słowach. Oczywiście nikt za mnie decyzji nie podejmie, ale który z poniższych rowerów w ramach obu przedziałow byście wybrali? To czy będzie to ostatecznie rower z przedziału 2500-3000 zł czy 3000-3500 zł rozstrzygnę być może bazując właśnie na Waszych opiniach.

 

 

I. O sobie, do czego mi ten rower potrzebny, dotychczasowe doświadczenia.

 

 

Ja:

- Mam 184 cm wzrostu i 115 kg wagi przy czym moja waga pod koniec tego i następnych sezonów nie zejdzie poniżej +/- 100 kg z pewnością.

- Roweru będę szukał z ramą raczej 19'tką, przy +/- 28 calowych kołach. Oczywiście rower kupię dopiero po "przymierzeniu się"

 

Doświadczenia:

- Nigdy dotąd nie jeździłem "cross'em", zawsze miałem tylko rowery w typie "MTB" i nadal zresztą posiadam 25-20 letniego Scotta (takiego http://tiny.pl/qn37f tytan pracy) oraz lekko mniej niż 20 letniego Gianta Team World Cap ( http://tiny.pl/qn37j ), trzeci mój rower MTB wczoraj sprzedałem (marki Kross pod naklejką Go sport kupiony za 1000 zł, w ogóle mi nie pasował, miałem go tylko jeden sezon i źle mi się na nim jeździło po utwardzonych drogach).

- Jeździłem amatorsko i "dla przyjemności" w zasadzie kilkanaście lat. Najdłuższe trasy jakie robiłem to +/- 100 km. W ostatnich dwóch latach regularność jeżdżenia znacząco mi spadła, ale to się zmieni.

- Nie znam się na aktualnie dostępnym w ofercie osprzęcie rowerowym, tym bardziej mam problem z oceną poniższych rowerów

 

Do czego potrzebuję roweru:

- Mam kolegów jeżdżących na rowerach krosowych (w tym triathloniści) i chciałbym mieć rower, który na twardej nawierzchni dotrzyma im kroku w sposób wygodny dla mnie.

- Czemu cross? Szosówka nie wchodzi w grę, rower trekkingowy różni się od crossowego z tego co czytam tylko niepotrzebnym mi osprzętem, a MTB obiektywnie nie jest mi też potrzebne. Rzadko lub w ogóle nie będę jeździł po górach lub po lesie poza wydeptaną ścieżką. Do tego mam dwa stare rowery, które w zupełności mi wystarczą.

- Będę jeździł po utwardzonych drogach gruntowych z przewagą odcinków asfaltowych.

- Zamierzam jeździć regularnie, zapewne około 100 km tygodniowo (uśredniając), nie licząc "wypraw" raz na jakiś czas ze znajomymi.

 

 

II. Scenariusze.

 

 

A. Rower z przedziału 2500-3000 zł.

 

Myślę obecnie nad:

 

1) Romet Orkan 5.0 M za 2600 zł http://www.szpot.romet.pl/karta-produktu/orkan-5-0-m,342.html

 

Czy ktoś może coś powiedzieć na temat tego roweru? Na forum nic konkretnego nie znalazłem poza jednym wpisem, że to świetna relacja ceny do zainstalowanego osprzętu. Recenzji też żadnej nie ma. Czy ten amortyzator użyty w tym rowerze jest ok?

 

2) Kross Evado 4.0 za 2500 zł http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-4-0

 

3) Merida Crossway 300 za 3000 zł http://www.rowerymerida.pl/produkt810/crossway-300-rower-merida.html

 

B. Rower z przedziału 3000 - 3500 zł.

 

Myślę obecnie nad:

 

1) Kross Evado 7.0 za 3200 zł http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-7-0

 

2) KTM Itero Cross za 3400 zł http://tiny.pl/qn3r2

 

3) Scott Scale 970 za 3200 zł http://www.scott.pl/product.php?id_cat=904&id_prod=5089

 

4) Giant Roam 0 za 3200 zł http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.0.disc/17684/73829/#specifications

 

 

III. Ocena rowerów.

 

 

Jeżeli nie chcecie się rozpisywać, to możecie się ograniczyć do wskazania scenariusz + numer roweru, który byście wybrali. Jeżeli macie natomiast jakieś argumenty na temat np. użytego w tych rowerach osprzętu- to fantastycznie, bo dawno się nie interesowałem tą tematyką i dla mnie będzie to duża pomoc (czytam sobie oczywiście to forum od kilku dni i uzupełniam wiedzę, ale dalej się na tym nie znam tak obiektywnie).

 

Pozdrawiam

Napisano

Przy twoim wzroście 19'' to trochę mało. Co do samych typów to ten  Scott Scale 970 to nie cross. KTM jest dobrym rowerem z dobrym osprzętem ale amortyzator dużo gorszy niż w tańszym Evado. Dlatego ja sam szukając crossa do 3 tyś zamówiłem Evado 7 z tym że ja ważę do 70kg więc nawet nie patrze na DMC :D 

Napisano

Dzięki,

 

PjeseczeQ rozumiem, że masz na myśli w takim razie modele:

 

- Unibike Zethos za 2700 zł http://www.unibike.pl/zethosgts.html

lub

- Unibike Xeonon (2012) za 3300 zł http://www.unibike.pl/xenon.html

 

W instrukcji Unibike piszą o "maksymalnej masie rowerzysty = 140 kg", nie sądziesz, że ponad 25 kg zapasu to trochę dużo?

 

Te rowery Unibike mają dobry "osprzęt" poza tym, że ich producent deklaruje wyższą wytrzymałość samego zestawu?

 

Ciężko się dowiedzieć o "DMC" w sytuacji, kiedy producenci podają to chyba tylko w intrukcji samego roweru, jest może jakaś "tabela" w internecie inforumująca o tych DMC w ramach marek, modeli?

 

Kill84

 

Wiesz co, mierzę się do różnych rowerów po sklepach, na jednych jest mi wygodnie tylko na 19'kach, u innych producentów mam wystarczający przekrok nawet na 21'kach. Co do ramy, to jak już zawężę krąg poszukiwań to będę się mierzył konkretnie :icon_cool:

Znalazłem wpis, że Krossy są "do 100 kg", więc chyba w ogóle nic z tej marki nie będzie w moim przypadku.
Napisano
W instrukcji Unibike piszą o "maksymalnej masie rowerzysty = 140 kg",

 

Możesz dać linka? To ciekawe, bo do tej pory panowało ogólne przekonanie, że tam jest "maksymalna dopuszczalna masa całkowita = 140kg". A to coś zupełnie innego, niż waga rowerzysty. Co do rowerów Unibike to w tym sezonie na ogół są w czołówce jeśli chodzi o cenę/klasę markowych części.

 

Edycja: A i jeszcze coś. DMC nie ma nic wspólnego z wytrzymałością samego roweru. To tylko polityka firmowa.

Napisano

Wielkie dzięki :)

 

Tam jest coś takiego:

 

Przeznaczenie rowerów ze względu na wiek wraz z "dopuszczalnymi masami całkowitymi".

 

Ogólnie na rynku przyjęło się, że dopuszczalna masa całkowita, to rower+rowerzysta+bagaż. A tu raz piszą o DMC, a potem, że to rowerzysta + bagaż. Ciekawe.

 

Jakby nie było. Unibike to bardzo przyzwoite rowery za dobrą cenę. No i tak czy inaczej mieścisz się u nich w warunkach gwarancji :)

Napisano

Xenon z 2014 kupisz z łatwoscia za 3300zł-wystarczy ponegocjowac.

 

Cube Nature Pro 2014 -to fajny rower,który po negocjacjach rowniez kupisz za 3300zł

 

Kelly Phanatic 70 2014-identyczna historia

 

 

P.S Tez dałem sie wcześniej zawładnąć histeria na temat DMC ale patrzac na marketowe rowery za 300zł, których ramom sie nic nie dzieje a rozni ludzie nimi jezdza nie brałbym kryteriów DMC jako decydującego przy wyborze jednoślada.

 

Gwarancji na temat DMC nie da sie udowodnic?No bo jak?Karzą ci sie zwarzyć?Podpisujesz jakis protokól, ze ty i tylko Ty bedziesz rower uzytkowac?

Nie wiem jak to działa ale wydaje mi sie absurdem nie do udowodnienia.Kup rower na kogos filigranowego i ciesz sie rowerem , który ci sie podoba, który chcesz miec.

Napisano

Wiesz nie znam się na rynku, ale w przypadku takiego np. Unibike'a sprzedawca musiałby spuścić mi jakieś 400 złotych z ceny katalogowej, myślisz że mogą sobie na tyle pozwolić? ;]

 

Co do gwarancji to zakładam, że masz rację, bo faktycznie ciężko by im było wsadzić mnie na wagę.

 

Wysłałem do kilku sklepów pytanie o kilka wymienionych w tym temacie modeli w scenariuszu A i B, zobaczymy czy odpiszą (w sprawie sprzedaży z rabatem).

 

Modyfikuje rowery w scenariuszu B na:

 

1) http://www.unibike.pl/xenon.html

 

2) http://www.rowery-cube.pl/kolekcja-2014.php

 

3) http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross/phanatic-70#.U0rCcKIZP5U

 

4) http://www.rowery-kowalewski.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=479&category_id=41&option=com_virtuemart&Itemid=53

 

5) http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-7-0

 

Różnią się trochę osprzętem, czy ktoś życzliwy rzuciłby okiem i powiedział, który z nich ma najlepszy osprzęt? Rozumiem, że przykładowo "przerzutka przód shimano deore" jest gorsza od "shimano XT"?

 

Pozdrawiam

Napisano

1.Kross

2.Unibike

3.Cube

4.Kellys(powinien byc na 3 miejscu ale korba XCR V2 to nowosc i w sumie nie wiem czy mozna porownac z holowtech II lub octalink)

5.KTM

 

Unibike i KTM nie mają powietrznego amortyzatora co przy duzej wadze ma znaczenie gdyż możesz go dopompowac i decydowac o jego twardosci.

 

Kross ma najlepszy stosunek cena/osprzet .Unibike osprzętowo jest na drugim miejscu ale nie ma powietrznego amortyzatora.Cube jest moim faworytem w kategorii jakosc/osprzet ale mało sklepów go oferuje i moze byc dosc ciezko zejsc do 3300zł.

 

Brałbym Krossa Evado 7.0 z 2013 roku bo z 2014 w cenie 3200zł chyba nie dostaniesz.

 

P.S Apropo rabatów:ja zdecydowałem sie na Gianta Roama 0 bo cena katalogowa 3300zł a sprzedawca dał rabat i kupiłem za 2850zł.Nastepny w hierarchii był dla mnie Kellys Phanatic 70 a to juz wymagało ponad 400zł dopłaty.Warto sie targowac -10% da sie prawie zawsze urwac jak nie w cenie to w dodatkowym wyposazeniu(oswietlenie,nozka,błotniki,kask)

 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...