Skocz do zawartości

[Sprężyna] Gdzie kupić nowe/regeneracja


Koki

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

W moim (wiekowym już) rowerze udało mi się rozebrać amortyzator przedni. Budowa bardzo prosta, sprężyny elastomery na szpilkach (jak to nazywają "szaszłyki" ;)). Sprężyny mocno się zużyły, amortyzator uginał się już pod ciężarem kierownicy. Po oparciu rąk o kierownicę, amortyzator ugina się mocniej, obniża to kierownicę i w efekcie komfort jazdy.

Wymiary sprężyny to:

wysokość - 120mm

średnica zew. - 24mm

średnica wew. - 18mm

grubość pręta - 3mm

 

Nowa sprężyna powinna mieć pewnie większą wysokość (jak to obliczyć?) "na oko" pewnie z dwa centymetry więcej.

Jest opcja żeby oddać te co mam do regeneracji - nie wydają się popękane więc może się uda.

Na zamówienie nowe będą pewnie drogie.

 

Orientuje się ktoś gdzie mogę dostać takie sprężyny, czy są wykonane w jakimś standardzie?

 

Gdzie mogę kupić elastomery do amortyzatora? Mechanicznie nie są uszkodzone, ale guma ma już swoje lata.

Napisano

Nie słyszalem o regeneracji spreżyn.

Ale z dorobieniem nie ma problemu.

W każdym większym mieście jest zakład produkujący sprężyny i generalnie wyroby z drutu.

Zrobią każdy rozmiar, nawet 1 sztukę.

Kiedyś płaciłem 30zł.

  • Mod Team
Napisano

Z tego co wiem, ludzie wsadzają ze simsona i są zadowoleni. Po skróceniu oczywiście. taką można kupić za ok 10zł skoro pasowała do darta z goleniami 28.6 wiec nie powinno być problemu z większymi.

Napisano

 

 

Z tego co wiem, ludzie wsadzają ze simsona i są zadowoleni. Po skróceniu oczywiście. taką można kupić za ok 10zł skoro pasowała do darta z goleniami 28.6 wiec nie powinno być problemu z większymi.

 

Tak też zrobię, na trasy które robię na pewno mi wystarczy, kierownica się podwyższy o parę cm (a jestem wysoki) i będzie na pewno lepiej niż było.

Miałem już pomysł żeby zrobić jakieś podstawki pod sprężyny, które je by podwyższyły, ale to taki półśrodek, amortyzacja prawie żadna.

 

Średnica sprężyn różni się trochę, ale nie powinno być problemów.

 

Dzięki za patent, pozdro.

Napisano
2i regulaminu

 

Chodzi o to, żeby wróciło do normy tak jak było na początku przed zużyciem. Prawidłowo położenie rąk na kierownicy nie powoduje ugięcia amortyzatora.

Napisano

Mozesz sobie w przypadku dluzszej sprezyny wyrzucic elastomery, aby skompensowac te niedogodnosc. W dawnych czasach jak mialem RST i byla tam sprezyna i 4 elastomery na lage, to kupilem sprezyne od wspomnianego simsona, wyrzucialem 3 elastomery i dalem sprezyne. W sumie elastomer i to jeden przeciety na pol, sluzyl jako lacznik poszczegolnych segmentow. O tlumieniu tam mowy nie bylo, ale praktyczny wykorzystywany skok i czulosc sie zwiekszyly.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...