rgl Napisano 11 Kwietnia 2014 Napisano 11 Kwietnia 2014 Witam, mam zamiar kupić rower do 2100zł, który posłużyłby dłuższym wycieczkom (do 100km) i parudniowym wyprawom z podobnym przebiegiem dziennym. Praktycznie zawsze jeżdżę z sakwami lecz kupowany rower nie musi mieć bagażnika w standardzie. Na to mam osobny budżet no chyba, że doradzicie zakup roweru z gotowym oprzyrządowaniem . Poruszam się po asfalcie i ubitych ścieżkach leśnych. W grę wchodzi kupno używki do 1000zł jednak nie wiem czy ma to sens w moim przypadku (nie znam się a nie chciałbym kupić padaki) 26lat, 76kg, 182cm wzrostu. Wymagania: -koło 28' -brak bajerów typu hamulce tarczowe, super-ultra regulowany amortyzator -wygląd i kolor nie maja dla mnie żadnego znaczenia Do tej pory jeżdżę UNIBIKE MIRAGE 26' i męczę się niesamowicie z racji za małej ramy. Póki co znalazłem 2 rowery ale liczę na Waszą pomoc w tej kwestii -Unibike Viper GTS ( http://www.unibike.pl/vipergts.html ) -Cube ltd cls men black anthrazit red 2014 ( http://www.rove.pl/rowery-kolekcje/rowery-cube-2014/cube-tour-2014/rower-cube-ltd-cls-men-black-anthrazit-red-2014.html )
7mtb Napisano 11 Kwietnia 2014 Napisano 11 Kwietnia 2014 -Unibike Viper GTS ( http://www.unibike.pl/vipergts.html ) -Cube ltd cls men black anthrazit red 2014 ( http://www.rove.pl/r...t-red-2014.html ) Tego UNIBIKE możesz śmiało brać
WaGiant Napisano 11 Kwietnia 2014 Napisano 11 Kwietnia 2014 Mnie też Unibike wydaje się sensownym zakupem . Ma lepszy napęd i 27 biegów . To duży plus . Cubek jest lżejszy ale to pewnie waga dla najmniejszego rozmiaru ..... bez pedałów . Unibike ma nóżkę , amortyzowaną sztycę i regulowany mostek - to podnosi komfort ale i wagę . Chyba trudno będzie znaleźć lepeszą crossówkę bez tarczówek Jest jedno ale - na zdjęciu nie widać czy Uni .... ma mocowanie bagażnika .
rgl Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Napisano 12 Kwietnia 2014 Dziękuję za zainteresowanie. Z dzisiejszych przeszukiwań forum odnalazłem kolegę który zmagał się z podobnym problemem. Do jego listy przemyśleń dopisaliście jeszcze UNIBIKE Expedittion ( http://www.unibike.pl/expeditiongts.html ). Wcześniej nie zwracałem na niego uwagi ze względu na cenę. Z drugiej strony do VIPER'a będę musiał dokupić bagażnik i błotniki więc wyjdzie pewnie podobnie. Pytanie czy ten Expedition tak samo dobrze wypada (cena/jakość) co Viper? Czy lepiej kupic vipera i dodawać sprzętu i pieniędzy do niego . Jeszcze jedno pytanie. Czy lampka z dynama w piaście będzie lepszym rozwiązaniem niż zwykła na baterie? Jak wyzej napisalem jestem zwolennikiem prostych rozwiązań. Czy włączone dynamo w piaście nie spowalnia roweru jak te tradycyjne?
Tadeus Napisano 12 Kwietnia 2014 Napisano 12 Kwietnia 2014 http://www.ceneo.pl/17866450?gclid=CK_ryYHF2r0CFXMRtAodmB8AMw Też jest bardzo przyzwoity jak za te pieniążki.
rgl Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Napisano 12 Kwietnia 2014 @Tadeus Twoja opcja bardzo ciekawa tylko jest to rower z 2013 więc w moim mieście (Toruń) w salonie już jej nie uświadczę. Pozostaje więc zakup z internetu. Mam nieco stracha kupować rower z internetu, oceńcie czy moje obawy są słuszne. Boję się mianowicie, że przez internet mogę dostać rower, który praktycznie cały czas 8-18 stał na dworzu (często widzę takie sklepy rowerowe gdzie asortyment za dnia wystawiony jest na zewnątrz). Kuzyn kupił rower z neta po promocji i ma lekko krzywą kierownicę. To mnie trochę odstrasza powiedzcie czy słusznie bo jak widzicie expertem nie jestem
WaGiant Napisano 12 Kwietnia 2014 Napisano 12 Kwietnia 2014 Uni ... Expedittion to rower trekkingowy , wyprawowy . Od crosa różni się nie tylko wyposażeniem ale i geometrią . Crosy są rowerami bardziej sportowymi , trekkingi wyprawowymi . Expedittion ma nieco gorszy napęd i dziwaczną kierownicę . Waży też niemało Na leśne i polne drogi lepsza będzie crossówka . Pełne błotniki są niepraktyczne przy jeździe terenowej , czasem nawet niebezpieczne . Zbędny ciężar też nie dodaje jeździe uroku . Jeśli chcesz pojeździć na lekko po okolicy to mz crosówka będzie lepsza , jeśli wybierasz się na wyprawę dookoła Polski to trekking . Trekking Krossa jest ok ale ja nie zdecydowałbym się na kupno roweru w necie . Rower trzeba przymierzyć . Dobranie odpowiedniego rozmiaru jest ważniejsze od przerzutki lepszej o jedną klasę ! Poza tym rowery z netu przychodzą czasem nie całkiem poskładane . Czy lampka na baterie czy prądnica właściwie nie masz wyboru - decydujesz się na całą ,,filozofię " roweru . Albo cross ze wszystkimi konsekwencjami albo trekking z całym inwentarzem .
rgl Napisano 13 Kwietnia 2014 Autor Napisano 13 Kwietnia 2014 Dziękuję za pomoc. Dzięki niej moje kryteria nieco ewoluowały i wybierać będę miedzy dwoma trekkingami. Kwota też nieco wzrosła do 2500zł. 1. UNIBIKE Expedition 2. UNIBIKE Voyager Po podjęciu dezycji skrobne coś w tym temacie żeby zostalo dla nastepnych zmagających sie z podobnym wyborem.
rgl Napisano 1 Maja 2014 Autor Napisano 1 Maja 2014 Do rywalizacji dołączył proponowyany przez Tadeus'a Kross. Mi bardziej odpowiadał Expedition i ten rower właśnie kupiłem. Póki co jestem zadowolony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.