Skocz do zawartości

[Hamulce] tektro auriga comp VS avid elixir 5

tail

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Posiadam rower: Author Dexter 2010 

hamulce: Tektro Auriga Comp 6"

W przednim hamulcu został uszkodzony wężyk tzn. jest pękięty i tu pojawia się problem bo serwis w moim mieście odmówił naprawy z powodu braku narzędzi. Najbliszszy serwis jest w innym mieście. Dzwoniłem i dowiedziałem się że taka naprawa przypuszczalnie będzie kosztować maksymalnie 100zł

Drugą opcją jest kupienie używanych hamulców Avid elixir 5 SL-200zł (2 letnie)

jestem zupełnym laikiem i nie wiem czy są w dobry stanie ale wiem że hamulce w najbliszym czasie będą wymagać wymiany klocków.

Którą opcję wybrać ?

Mówiono mi że hamulce 4 letnie są stare i mogą się psuć więc nie opłaca się już inwestować i je wymienić. 

Drugim aspektem do wymiany jest to że patrząc na alegro jest dużo części Avidi a Tektro nie ma wcale więc wydaje mi sie że przy jakimś uszkodzeniu będzie można sprawniej wymienić cześci.

Napisano

Avidy to dobre hamulce.Dość loteryjne.Znaczy niektóre egzemplarze się psują częściej niż inne u innych użytkowników.

Elixiry 5 za 200zł.? Daruj sobie.

Polecę bardziej  budżetowe hamulce.Nie są one jakims fajerwerkiem technologicznym lecz proste,mocne,łatwe w odpowietrzaniu.Za 300 powinieneś już znaleźć używki hayes ryde.

o np:

http://allegro.pl/hamulce-hydrauliczne-hayes-stroker-ryde-xc-am-frtr-i4141344196.html

poszperaj jeszczena tablicy

Napisano

Jeśli nie masz dwóch lewych rąk, kup dwie oliwki, nowy przewód hamulcowy oraz trochę oleju do zalania hamulca i naprawisz sobie wszystko sam. A jeśli przewód uszkodzony jest blisko klamki lub zacisku, być może wystarczy go skrócić i zarobić jedną końcówkę.

Napisano

Problem w tym że nigdzie nie moge znaleźć przewodu. No i może rąk lewych to niemam ale torche mnie dziwi że nie chcą wymienić bo brakuje narzędzi.

Napisano