Skocz do zawartości

[do 3000] mtb na start

herek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Potrzebuję waszej porady który z tych rowerów będzie lepszy jako rower na start.

Głownie będzie używany do jeźdzenia po górach. Zależy mi na tym aby komponenty przetrwały dłuższy czas  i były w miarę nieawaryjne.

Dwa modele jakie biorę pod uwagę to kross A6 lub kellys magic expert 2013 (koszt 3,5k jednak da się znaleźć bo w cenie 2,9k zł).

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-26quot/level-a6

http://www.kellysbike.com/pl/rowery-2013/gorskie/hardtail-26/magic-expert#

W ogolę nie znam się na osprzęcie do mtb, wcześniej jeździłem i tylko na ostrym jednak w miejscu gdzie obecnie mieszkam potrzeuję także dobrego roweru w teren.

Mój wzrost/waga to  175/75.

Dzięki wielkie za pomoc.

pozdrawiam

Napisano

Kellys  ma sztywniejszy wideł. Poza tym to bardzo podobne rowery (geo/osprzęt/jakość). Jeśli możesz wyrwać Kellysa w cenie poniżej 3k to ja bym się nie zastanawiał. Ze względu na ten widelec.

Napisano

Właściwie to trudno ocenić czy lepiej wybrać Magic Expert'a czy Level A7. Tu tą kwestię rozwiązuje wielkość ramy. Podczas  gdy Kellys sroje rowery produkuje w rozmiarach 17,5", 19,5" oraz 21,5 to Kross a rozmiarówkę 16" 18" i 20". Przy swoich 175cm powinieneś celować w ramę 18" ( rura podsiodłowa ~480mm).

Jeśli chodzi o osprzęt to nie mam pojęcia jak się mają produkty sram od shimano (obecnie mam tylko kastę sram'a) ale mam podobny napęd (p tył XT shadow+) jak w tym A7 i działa miodzio.

Napisano

Duże różnice między tymi Krossami są dwie: 1. A6 1014 ma osprzęt SRAM (przez wielu preferowany) w A7 2014 jest Deore/DeoreXT, które też jest w porządku ale nie ma +10 do lansu. Klasowo ten osprzęt jest bardzo podobny, jeśli nie taki sam. 2. Rama  - rowery Kross z wyższych serii z 2013 miały problem z pękającymi ramami (poczytaj na forum) , te z 2014 mają nieco inne ramy, ponoć mocniejsze.