Skocz do zawartości

[Rower] Pytania i pomoc w złożeniu roweru street/dirt

Griken

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

Jak większość osób posiadam "rower" :D. W zeszłym roku pękła mi kierownica. Przyszedł czas na zakup nowej, ale co się okazało - mostek jest pod kierownice 28,6mm.

Postanowiłem zacząć wymieniać części, aż złożę nowy rower. Nie znam się na tym za bardzo. Zacznę od wymiany mostka i kierownicy, ale co dalej?

Ma to jakieś znaczenie w jakiej kolejności będę wymieniał części? Jest sens w taki sposób składać swój nowy, wymarzony rower, na którym będę mógł się uczyć bezpiecznie nowych trików itp?

Ile mniej więcej potrzeba pieniędzy na dobry sprzęt? Miło by było, jakbyście mi podali nazwy dobrych części (ramy itd.). Waga 65kg, wzrost 175cm.

Napisano

Głową w mur, składasz rower na bazie kierownicy i mostka ?

Najważniejsze 2 elementy to rama i koła w twoim rowerze. I od tego bym zaczął.

Jaki masz budżet, jaki rower w tym momencie i na ile poważnie chcesz się tym zajmować ?

Bo jak okazjonalnie wyskoczyć na park to używka za 1000zł będzie ok.

Jak chcesz go codziennie męczyć i na poważnie się tym zajmować to trzeba do tematu podjeść nieco inaczej.

Napisano

Liczyłem na to, że będę co jakiś czas wymieniał kolejne części. No więc tak... Z całym rowerem chciałbym się zmieścić w ok. 2000zł.

Nie będę go strasznie katował, bo najpierw muszę się wszystkiego nauczyć.

Jeżeli uważacie, że warto niektóre części kupić używane to tak zrobię. Kierownicę i mostek kupić muszę, bo nie mam. Muszę odrazu wszystko wymieniać, czy da radę na razie ramę, kierownice i mostek?
Napisano

czy da radę na razie ramę, kierownice i mostek?

Myślę że da radę, bo czemu nie. Tylko że, jeżeli nowa rama będzie miała inną długość, to i tak pewnie będziesz potrzebował wymienić mostek jeszcze raz. 

Napisano

Nie rozumiem. Kupiłbym ramę, do niej dobrał mostek i kierownice. Reszta będzie pasować?

Jaką ramę, mostek i kierownice polecacie? Później chyba amortyzatory?